Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sant skal sies er mange billigdekk like fornuftige som de litt dyrere dekkene.. Kjøpte Landsail etter en litt vel positiv test i bladet Motor og ble positivt overrasket. Selvfølgelig finnes det bedre der ute, men selv billige kinadekk slår slitte premiumdekk ;-).

Det er helt sant, kjøpte Marshall til E34en da jeg tenkte at en slik bil med sine reduserte fartsresurser ikke trenger noe dekk som er dyrere enn bilen selv ;) Alle her inne ropte varsku og mobba, men pokker så fornøyd jeg er med de dekkene nå etter snart to sesonger. De er støysvake, har godt grep på tørt, drenerer veldig fint unna vann, kan slippe litt hvis du virkelig går inn for det på våt asfalt men igjen så er det jo ikke noen preformancebil de står på.

Også er det slitesterke syens jeg, det hadde jeg ikke ventet av billigdekk :)

Må du ikke skifte tema :) snakka bremselengde jeg, siden du sa bremsene var bedre enn på e90'n du hadde. Så nytter det jo lite uansett hvor mye bremsekraft det er når dekkene ikke henger fast i bakken :)

Du vet vell og at kjørestil hjelper lite på dårlige dekk den dagen det står en liten unge ute i veien på vått føre og du ikke klarer å stoppe :)

Så ikke kom å være dumvittg da :P Forran står det Nexen (som sto på når jeg kjøpe bilen) og bak stør det Dunlop ett eller annet, kommer selv til å bytte til enten Goodyer eller Dunlop neste sessong. På E90en hadde jeg ganske nye Yokohama og jeg syens likevel F10en både bremser bedre og har mye bedre grep i svinger, hadde en A6 med ganske nye Nokian ett eller annet og merker egentelig ikke noe forskjell der heller...

Så du mener at kjørestil spiller liten rolle fordi du har gode dekk? Er jo akkruat derfor folk med piggdekk smeller mest vinterstid, fordi de tror de kan kjøre som det var tørt føre fordi de har pigger. En start om du har lyst til å stoppe for unger som løper ut i veien er å kjøre fartsgrensa eller etter forholdene, samme pokker om du kjører på Michelin Pilot Sport eller PlingPlong...

Skrevet

De er rimelig like også, både utseende og prestanda. Vet ikke hva jeg hadde valgt om begge var like fine og de skilte 200 000 i pris.

Skrevet

De er rimelig like også, både utseende og prestanda. Vet ikke hva jeg hadde valgt om begge var like fine og de skilte 200 000 i pris.

Jeg hadde ikke valgt noen av de, E30 M3 er alt for dyr og jeg klarer ikke det trauste designet på 190...

Skrevet

Bror min kjøpte en sånn 2,5 16 mens de enda var høvelig nye og freshe, men det var så mye problermer og tullefeil på den at han fikk heva kjøpet etter en mnd tid. 

Gjaldt sikkert ikke alle men denne var regelrett en drittbil. 

Skrevet

Selv om det er en spesiell utgave så faller den for fort i "sliten shabby merce"-kategorien for meg, men det er vel fordi jeg er vandt med slitne shabby mercer rundt om...

Om jeg skulle hatt noen eldre bil så hadde det blitt en søndagsbil, er for vandt med nyere bil til å kunne ha noe sånt som bruksbil..

Skrevet

Traust design? Er ikke akkurat helt ulik e30 da...

Ja det er jo ikke til å stikke under en stol at 190 har strenge å trauste linjer, E30 har ett langt mer sportslig designspråk (da det er en mer sportslig bil). Det som da blir seende litt rart ut er når da biler som 190 og W124 blir "pimpa" opp litt med spoilere og fangere, det ser så unaturlig ut da det viker fra bilens opprinnelige designspråk. Som Tzunami over her sier så faller den litt i shabby kategorien, selv om den er fabrikkoriginal så kler disse karosseriene best å være slik de er tiltenkt ifra begynnelsen :)

E30 er sportsbilen, 190 er komfortbilen. Grunnen til at E30 M3 er der den er i dag er at BMW ikke har forsøkt å gjøre bilen om til noe den ikke er, hvilket Mercedes gjorde med 190 da den skulle være sportslig. Det gikk ikke helt bra...

Skrevet

Skjønner hva du mener men jeg kan ikke si meg enig. Det jeg ser dog er at E30 M3 er mer spesiell fra en vanlig E30 enn denne er fra en 190.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...