Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns alle merker har noe kult å bidra med. Alle produsenter kan ikke være best på alt. Ting utvikler seg også; de som var best i går, suger kanskje i dag, og de alle lo av i går, er det ingen som ler lenger av nå (Hyundai f. eks.). ALLE MERKER ER AWESOOOOME.

Skrevet

alle merker...unntatt ssangyoung...

ssangyoung rexton er jo en av de råeste modellene på markedet joooo

Skrevet

Det er såvidt jeg vet ingen direkte Mercedes motor som sitter i rexton, men en slags lisensproduksjon/kopi. Motoren er en OM602(250D sugis fra 124) med et økt motorvolum på 2.9 liter. En kamerat har jobbet ved en forhandler som hadde disse på verksted, og de skulle visstnok suge bigtime!

CI201304170000520348220800.JPG

OM602Motor.jpg

Jeg trodde at disse kom med den senere OM602.982(som sitter i 290 TurboDiesel), ble overrasket da jeg fant ut at det var den gamle høvelbenken som satt i 124 som ble brukt.

Skrevet

De nyere rexton kom vell også med OM647 motoren? 2.7 liter rekkefemmer 270cdi.
Vet ikke om det er identisk motor eller om det er lisensproduksjon som du kaller det?

Skrevet

De nyere rexton kom vell også med OM647 motoren? 2.7 liter rekkefemmer 270cdi.

Vet ikke om det er identisk motor eller om det er lisensproduksjon som du kaller det?

Det stemmer også, common rail diesel som kom i MB 210, forøvrig en meget flott sak! Om også den eventuelt "suger bigtime" i Rexton vet jeg ikke.

Saken med OM602 er at de går for å være meget holdbare, derfor syntes jeg det var rart at kameraten ramset opp feil jeg aldri har hørt om forekommer på 250D i 124 evt. 190D 2.5 Turbo, derfor har jeg tankene om kopiering/lisensproduksjon.

Skrevet

Nå har de akkurat kommet med dobbelclutchkasse og nye motorer som får masse skryt, så spørsmålet er om det argumentet holder lenger. Konkurrent til Bmw tror jeg kanskje ikke de ønsker å være, mye mer komfortorientert, men kjøreegenskaper satt opp mot komfort og ikke sport.

haldex i gen 4 og 5 er på med engang. Fattern har xc60 og prøvde å kjøre opp en bakke med bakhjula på asfalt og forhjula på våtgjørme. Ikke antydning til hjulspinn slik man fikk før i tiden. Så prøv nyeste før du kritiserer, første gen x5 ( ikke xdrive) var ikke super den heller

Ja men uansett så er jo de nye Volvo motorene veldig ueffektive, de er tørste og går dårlig sammenliknet med tilsvarende motorer ifra BMW (eller andre store tyske premiumprodusenter). Så har vi produskjsonteknoliogi, F30 veier f eks under 1500 kg (320I) mens S60 (T4) veier nesten 1600 kg med tilsvarende motorer. I følge diverse tester så er fortsatt ikke Haldex der de burde være i forhold til konkurrentene, men det er jo tydligvis feil for du har jo kjørt din fars XC60 opp en bratt bakke....

Ikke misforstå, jeg liker godt Volvo. De er veldig fine og komfortable og er ypperlige til sitt bruk, hadde tatt en Volvo eny day fremfor en VW (og Mercedes, klarer bare ikke MB). Men som alternativ til BMW så når de ikke opp, som du sier så er det sikkert ikke meningen heller :)

Skrevet

Noen som vet hvordan det går med han 40 åringen som ble påkjørt på gatebil?

Eller noen som vet hvem det er? Gatebil sa vel at det var en kjent person i gatebil miljøet som hadde vært med i mange år...

Skrevet

Lenge siden jeg har hatt noe med han å gjøre, men han er en skikkelig morsom og hyggelig kar. Håper det går bra me'n. Sånn ellers så føler jeg at det blir feil å fortelle hvem han er.. Bare videoen som lå ute på TV2 var mer enn nok, noen ganger føles det som om nyheter og sladder er viktigere enn folks ve og vel, er rimelig sikker på at ingen hadde likt slarving, spekulasjoner og videoklipp av at man ligger nede for telling. Det uten at en selv er i posisjon til å uttale seg. Skammelig.

Skrevet

vi får bare ønske han god bedring og håpe på det beste. 

Skrevet

Det stemmer også, common rail diesel som kom i MB 210, forøvrig en meget flott sak! Om også den eventuelt "suger bigtime" i Rexton vet jeg ikke.

Saken med OM602 er at de går for å være meget holdbare, derfor syntes jeg det var rart at kameraten ramset opp feil jeg aldri har hørt om forekommer på 250D i 124 evt. 190D 2.5 Turbo, derfor har jeg tankene om kopiering/lisensproduksjon.

Indeed! Hadde en s211 270cdi, en fantastisk motor som går billig, bredt og fint register med ett bra drag og holdbare som fy! Det var så deilig å ha en bekymringsfri bil..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...