316 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Voksne menn godt over 30 på 50 kubikks scootere… da ser man sånn passe tilbakestående ut. Det er for folk under 20 og Tangerudbakken…. Ihvertfall på trafikkert vei, haha. Man drar ikke damer med det akkurat Trafikkfarlig er det og. Får du en personbil i 30 km`t over i rompa der dama inni fikler på Facebook så er det sundaas neste ( i beste fall). Livsfarlig på trafikkert vei. Ganske barnslig å påstå noe sånn. Herlig å kjøre moped i 20 varmegrader. Wicky: Mopeder er dimensjonert for det, jo. 45 er tatt ut av løse luften, mopeden min bror har består av akkurat de samme delene og går i 55-60, fordi den er fra før 2000 og ikke er plombert. Det som ER trafikkfarlig er at de ikke går i mer enn 45, det er da folk blir trigget til å hamre forbi.
Merrushe Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 55-60 med medvind fra levanten ja. I oppoverbakke går det i 35, ikke spesiellt hyggelig å bli forbikjørt av en X5 i 90 da. Får du en sidefanger borti da snakker vi om et svalestup ut i skauen som er en Red Bull reklame verdig.
316 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Så lenge en har respekt for medtrafikanter så skjer vel ikke det. Er farlig å sykle også men som regel overlever man Alt må ikke gå i 200 for å være gøy Haukefer og Skårholen reagerte på dette 2
Haukefer Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 4200 i bot så lenge den gjør over 52 km/t på tralla. Samme hva som er gjort me den Husker jeg cruiste FZ med musikk fra høytaler ... Mopedtiden var skøy
Fredrik Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Voksne menn godt over 30 på 50 kubikks scootere… da ser man sånn passe tilbakestående ut. Det er for folk under 20 og Tangerudbakken…. Ikke si det da... jeg har lyst på en Honda Zoomer/Ruckus caféracer... http://www.hondatuningmagazine.com/features/htup_1101_2004_honda_ruckus/photo_02.html Nytern reagerte på dette 1
316 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 4200 i bot så lenge den gjør over 52 km/t på tralla. Samme hva som er gjort me den Husker jeg cruiste FZ med musikk fra høytaler ... Mopedtiden var skøy Det kan ikke være sant. I så fall, kun om den er nyere enn 2000 modell. Eldre sykler går fortere fra fabrikk !
Skårholen Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 4200 i bot så lenge den gjør over 52 km/t på tralla. Samme hva som er gjort me den Husker jeg cruiste FZ med musikk fra høytaler ... Mopedtiden var skøy Husker det var en kompis av meg, kom tidligere på dagen og skrøyt av at han hadde fått lappen. Og mopeden gikk greit, men ble fort veldig varm, og etter at vi hadde tatt en kjøretur så ble vi stoppa jeg har lett og ble ikke tatt på tralla men han ble, ettersom den står stille på tralla så skjærte den seg. Han var ikke fornøyd etterpå. Haukefer reagerte på dette 1
M|Fjeld Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Jepp, dette stemmer. Men kjører man på motorvei i det hele tatt med moped, blir man nok sett rart på av folk Kjørte trimma moped som gjorde 130 på flatmark, fra Bærum til Numedal nord for Kongsberg for 2-3 år sida. Fulgte e18 og e134 hele veien, det var den gangen. Vi alle har vært unge og dumme engang i vårt liv
evi Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Port eksosen på den, det gjorde underverker på min. Har satt på større dyse og økt kompen litt også. Trengte ikke mer før min begynte å gå i 65-75 (kommer an på humøret den er i).
Haukefer Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Husker det var en kompis av meg, kom tidligere på dagen og skrøyt av at han hadde fått lappen. Og mopeden gikk greit, men ble fort veldig varm, og etter at vi hadde tatt en kjøretur så ble vi stoppa jeg har lett og ble ikke tatt på tralla men han ble, ettersom den står stille på tralla så skjærte den seg. Han var ikke fornøyd etterpå.hehehe Ble selv tatt på tralla med fulltrimma Tsx, var ikke så gøy det heller
316 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Kjørte ZR med 21 hk trimsett da jeg var 13... Var ikke min, men prøvde den... Drapsmaskin! Porte eksosen, hva går det ut på? Tror innmaten i eksosen er vekk her. Ser ut som potta er sveist igjen bakerst, og det er litt annerledes lyd i den.
evi Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Eksosporten på toppen.. Der eksosen kommer ut av sylinderen. Det hullet er for lite, slip det større. Googler du det, og leser deg litt opp, klarer du å gjøre det bra selv med luftverktøy fra biltema til 200spenn..
316 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Sånn ja, riktig... Vi får se, dette blir bare fisketur og butikkmoped, samt tur med de andre FZ-gutta!
Fredrik 90 Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Dette er en sannhet med modifikasjoner. E92 335i N54 har hatt mye turboproblemer og motorproblemer generellt. Du kan være heldig, men å si at dette er en problemfri motor blir litt feil. Amerikanerne som generellt finner seg i mye mindre enn oss Europeeere har til og med gått sammen og tatt ut massesøksmål mot BMW for alle problemene med N54 motoren. http://www.autoblog.com/2010/10/12/class-action-suit-alleges-bmw-n54-turbo-engine-unsafe-causes-un/ http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=605631 Videre må jeg slå et slag for M3 fordi dette er motorsport-deriverte biler der understell, deler og mekanikk er velprøvd og S54 motoren er siste utgave av en lang rekke M-biler med den prisbelønte S-motoren. Svanesangen om du vil. De er bygget for å tåle mer juling og vare lengre, og det er mye mindre elektronikk på E46 m3 enn E92 335i. Som med så mye ellers her i livet er ikke alt svart/hvitt Fredrik 90, og spørsmål er ofte mer komplekse enn ( X er mye mer pålitelig enn Y) Første gangen jeg hører om dette problemet, men å la være å kjøpe en 335I fordi det er en problemmotor er jo også feil. Er ikke flere feil med disse enn med andre biler generelt, ingen motor er feilfri. S54 er en knall bra motor men spørsmålet er jo om man vil ha en nå gammel bil og tørst bil kontra en nyere konstruksjon som går nesten like bra. Torbfer sier jo seg at han egentelig ønsker seg noe nyere som han i større grad kan kjøre bekymringsfritt på vinteren. E46 M3 gjør 0-100 på 5,2 sekunder mens E92 335i bruker 5,5 sekunder, det er en forskjell man ikke vil merke en gang. Videre så leverer E92 335i ett blandet forbruk på 0,95 l per mil mens M3 forbruker 1,25 liter på blandet, og jeg skal ikke en gang begynne på forsikringspriser... Det er helt klart at det hadde vært kult om alle kjørte M3 men noen må tenke litt fornuft oppi det hele og da er E92 335I ett meget bra kompromis mellom ny bil, høye ytelser og levlig forbruk Der er iallfall min mening og forslag. Merrushe og Fredrik reagerte på dette 2
T.H.O Skrevet August 3, 2014 Skrevet August 3, 2014 Kjørte ZR med 21 hk trimsett da jeg var 13... Var ikke min, men prøvde den... Drapsmaskin! Porte eksosen, hva går det ut på? Tror innmaten i eksosen er vekk her. Ser ut som potta er sveist igjen bakerst, og det er litt annerledes lyd i den. 21hk?? 11hk var vel mest vanlig til ZR. Malossi om jeg ikke husker feil. Moped er artig det Guttungen blir 16 til neste år, så nå driver vi og setter i stand en MT5
Anbefalte innlegg