Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merca rulla inn oppkjørselen hjemme klokka 19 idag! Har vært en minnerik tur! Så har jeg blitt enda mer glad i bilen, så når det begynte å regne istad tok jeg meg frihet til å spole noen piruetter  :beer: Brukte 3 timer og 50 minutter fra Lübeck til Hirtshals, snittfart på 136,7 km/h. La meg bak en danske på vei inn i Danmark, han lå i 145+km/h, så da var det bare å henge meg på.

10526033_10154491848905341_7553954476442

Skrevet

Modellåret begynner i september (i noen tilfeller enda tidligere), så bilen er en 2014-modell registrert i 2013. Helt vanlig, og ingenting å bekymre seg for.

Helt sikker ? 

Vet du hvem jeg kan ringe for å bekefte dette ? BMW Norge ? 

Skrevet

Merca rulla inn oppkjørselen hjemme klokka 19 idag! Har vært en minnerik tur! Så har jeg blitt enda mer glad i bilen, så når det begynte å regne istad tok jeg meg frihet til å spole noen piruetter  :beer: Brukte 3 timer og 50 minutter fra Lübeck til Hirtshals, snittfart på 136,7 km/h. La meg bak en danske på vei inn i Danmark, han lå i 145+km/h, så da var det bare å henge meg på.

10526033_10154491848905341_7553954476442

Godt å være hjemme igjen tenker jeg :) Slike gamle Tyskerbrakker som dette har ikke glemt sine gamle Autobahn kunster selv om de trekker godt på årene :) E34en min likte seg også veldig godt i 130 km/t ca, var oppe i ca 150 km/t over en periode mellom Bremen og Osnabruk da mørket hadde falt på og trafikken letta og den bare cruise og koste seg :) En gang i fremtiden skal jeg kjøre til Nord Italia med den, la den få få komme hjem til Bayern en tur på veien ned. Må begynne med å overtale dama så smått etterhvert :P

Skrevet

Vet ikke helt om en asmatisk M50B20 orker mektige Autobahner Fredrik, den klynker seg vel i smerte over 120 ;) 

Hadde nok tatt 530d`en, den er et lokomotiv ;)

Skrevet

Man merket at bilen taklet dårligere å komme i land på Norsk jord i Larvik, det var helt klart! Bilen ble så glad av å få litt tysk asfalt under hjulene at den har frigjort alle hestene i stallen. Bilen går merkbart bedre på mellomakserelasjoner og orker mer. 

Det blir nok ingen flere bilferier på denne, jeg har et fast feriested å reise til heretter, hvor fly er både billig og lettvint! Selvom jeg absolutt kunne tenkt meg å ta en rundtur i Tyskland med en sprekere bensinbil en gang. Mercn likte seg aller best i 160 km/h, en fart som var makshastighet før avreise(blåst reint mye dritt og sot underveis kanskje?). På tur til Flensburg klarte jeg å presse den opp i 195 på GPS før motortempen satt en stopper for videre moro. Kan tenkes radiatoren er tett 8-[

Mine foreldre kjørte nedover i E39n, å ligge i 170-180 med den nedover var visst helt ok! :)

I år ble kjøringen mer en transportetappe, ankomst på hotell gikk med på å vaske seg, rusle en rask tur i byen, smake på lokal øl, før en la seg til å sove før neste transportetappe dagen etter. En eventuell senere bilferie vil bestå av mer å få med seg severdigheter.

Skrevet

Vet ikke helt om en asmatisk M50B20 orker mektige Autobahner Fredrik, den klynker seg vel i smerte over 120 ;) 

Min orka det iallfall veldig fint...

Man merket at bilen taklet dårligere å komme i land på Norsk jord i Larvik, det var helt klart! Bilen ble så glad av å få litt tysk asfalt under hjulene at den har frigjort alle hestene i stallen. Bilen går merkbart bedre på mellomakserelasjoner og orker mer. 

Det blir nok ingen flere bilferier på denne, jeg har et fast feriested å reise til heretter, hvor fly er både billig og lettvint! Selvom jeg absolutt kunne tenkt meg å ta en rundtur i Tyskland med en sprekere bensinbil en gang. Mercn likte seg aller best i 160 km/h, en fart som var makshastighet før avreise(blåst reint mye dritt og sot underveis kanskje?). På tur til Flensburg klarte jeg å presse den opp i 195 på GPS før motortempen satt en stopper for videre moro. Kan tenkes radiatoren er tett 8-[

Mine foreldre kjørte nedover i E39n, å ligge i 170-180 med den nedover var visst helt ok! :)

I år ble kjøringen mer en transportetappe, ankomst på hotell gikk med på å vaske seg, rusle en rask tur i byen, smake på lokal øl, før en la seg til å sove før neste transportetappe dagen etter. En eventuell senere bilferie vil bestå av mer å få med seg severdigheter.

Ja bilene får blåst godt utav seg nedover, merka på min også at den "løsna" skikkelig etterhvert som jeg kom nedover. Hadde bestemt meg for å ikke kjøre noe fort men på en åpen rettstrekke så lot jeg meg rive med og hadde 201 km/t på GPS en før jeg ble redd for slanger og pakkninger og la meg på en fornuftig hastighet igjen. Den iherdige lille M50 maskinen dro overraskende godt (dens forutsetninger tatt i betraktning) opp til ca 190 km/t før den begynne å krype kjeeemmpe sakte mot 200 km/t :) Ellers så trives den godt i hastigheter opp til 160 km/t, over det så ble turtallet litt vel høyt og bilen begynnte å miste noe av sin kjørekomfort ;)

Jeg har jo en ren Autobahn ekspress i 530en jeg har og jeg kan love at den skal brukes til dette også. Men jeg kan ikke hjelpe for at det ga mersmak å dra på langtur på kontinentet med E34en også, det er på en måte litt annerledes og spennende i og med at du tross alt kjører en 20 år gammel bruktbil :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...