Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja.. Det er jo en grunn til at førstegen Cayenne nesten "gis bort" om dagen, de er ikke kule nok for fiffen og driftskostnadene er nok noe høye for mannen i gata.. Uten at jeg kan si noe for sikkert.. Hadde nok heller gått for en X5 i samme prisklasse, ser for meg at driftsutgiftene er litt mer spiselige der. 

Nå tar jeg meg vann over hodet og prater om et emne jeg egentlig burde holde meg langt unna, tilgi meg :P

Skrevet

Ja.. Det er jo en grunn til at førstegen Cayenne nesten "gis bort" om dagen, de er ikke kule nok for fiffen og driftskostnadene er nok noe høye for mannen i gata.. Uten at jeg kan si noe for sikkert.. Hadde nok heller gått for en X5 i samme prisklasse, ser for meg at driftsutgiftene er litt mer spiselige der.

Nå tar jeg meg vann over hodet og prater om et emne jeg egentlig burde holde meg langt unna, tilgi meg :P

Tror ikke at serviceregninger på halve prisen hadde gjort saken særlig mer attraktiv for min del heller, jeg :P

Skrevet

Hvis du sjekker tråden på 7'rn min så er det noen heftige summer brukt på den de siste årene og.

Glad jeg ikke hadde den da :-P

Alt er dyrt på verksted da, godt jeg skrur selv ;-)

Skrevet

Hjelper å kunne skru ja! Synd jeg er udugelig til slikt... Mitt tak på dette er jo å tjene mer penger sånn at andre kan skru for meg :P

Men man trenger ingen Cayenne for å få astronomiske verkstedsregninger da. Holder med en gammel 5-serie og. På E28en min måtte fjærbena byttes pga rust for å bli godkjent. Verkstedet ga pris på rundt 18.000 for originaldeler + noen tusenlapper i arbeid, jeg fant de til salgs (brukte) til 500 kr hos MarkusE30 her på forumet :P Så det hjelper i det minste å tenke litt sånn for å holde liv i bilen rimelig... Men plutselig en dag trenger 7-ern/5-ern en del som er umulig å oppdrive utenom BMW selv og da går det til helvete med alt av budsjetter :P

Poenget er... Store BMWer kan også gi skremmende vedlikeholdskostnader hvis man er litt uheldig.

Skrevet

Legg også merke til at det opplyses om at bilen ble lakkpleiet i 2008, det er jo bare 6 år siden....

Hvorfor? Du har jo kjempefin familiebil, dagens familiebiler er jo så kjønnsløse ;)

hehe, litt bedre trygghet i airbager + driftsikkerhet. å så har ikke jeg lyst til å være den som kjører den over 200.000 km :P

Skrevet

Men du som teller kronestykker på hver lønn takker vel nei og vil ha det dobbelte? :P

Nei, takker ja jeg! ;) Nja, har levd helt greit selv om jeg har spart.

Skrevet

Hehe, verkstedregning på 43.000 og takk for besøket og velkommen igjen :P

Til bilens forsvar, det er MYE som er gjort der, om du leser på kvitteringen så ser du fort at det er en totalovergang av bilen der ALT har blitt tatt. Ser for meg ut som det er blitt tatt en 111-punktssjekk og alt er blitt utbedret og skiftet av slitedeler… Det der er ikke årlig service for å si det slik, og det er jo et stort pluss for bilen at den regningen er nylig. 

Videre så vil jeg påstå at det ikke burde by på noe problemer å komme opp i samme verkstedregning på en 2004 X5 som trenger storservice pluss div. slitedeler :)

Faen heller, jeg bytta alt av bremser + tok det som var av rust og det ble 25.000 på M3en :)

Også er det jo en Porsche V8 på 4.5 liter da. Mjuk og god, tøft det! :)

Kul SUV for 250.000 om man hiver inn et skambud.. ;)

Om man ser på bildene så er det en Ferrari 328 i bakgrunnen som snuser på høstværet, så tror ikke det er spart på noe på bilen ;)

Skrevet

hehe, litt bedre trygghet i airbager + driftsikkerhet. å så har ikke jeg lyst til å være den som kjører den over 200.000 km :P

Ja jeg ser den, er jo en 25 år gammel konstruksjon og en nyere bil med garanti er jo tryggere. Men når det er sagt så finnes det værre biler å bikke 200 000 km med enn din meget velholdte E34 :) Selg Transporteren og behold 520en ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...