hermanoo90 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Kjøpte E38 i våres og kan trygt anbefale den om du ønsker en stilfull og komfortabel bil ^^
FredrikE24 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 En kamerat som tidligere har hatt E39 og en haug med 210 biler er på utkikk etter ny bil igjen. Han vil ha BMW med diesel igjen, og det står da mellom E39 525TDS og 530d. Han ser også på 725TDS(mest ønsket). Problemet er egentlig mest at i 50-60 000 sjiktet man leter i, så finnes det hummer og kanari av hva som er bra, og ikke er bra. En som averterer en 98 modell E39 TDS til 60 000 tror man sitter på gull, og slik er det ofte. Reiser ut for å se på den og det er bare søppel hele greiene, hadde ikke gitt 20 lapper for den en gang.. Så pruter man for alle feil og mangler man har funnet og selger nekter plent på at noe er galt. Så dukker det jo opp gode kjøp innimellom også, folk som ønsker raske salg og er dønn ærlige. Selger en helt ærlig(som jeg liker å kalle det) bil for en billig penge. Så har man de virkelige godt holdte bilene som faktisk er verdt prisen. Derfor synes jeg denne prisklassen er det absolutt verste man kan lete i. Å kjøpe en 210 bil for 60 000kr er galskap, er jo verdt halvparten et halvt år senere grunnet rustproblemer. Så jeg mener at 25 000-30 000kr er greit med litt småfix og ingen planer om å koste på bilen stort, skal man ha bil lenge og holde den bra bør man nok gå over 100 000. hermanoo90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Det var vel E38 og E39 det sto mellom her, ser ikke helt hvor MB 210 kommer inn i bildet...
Skulebollen Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Det var vel E38 og E39 det sto mellom her, ser ikke helt hvor MB 210 kommer inn i bildet... Sikkert bare ett tips siden w210 er mer driftsikker og solid Interiørkvalitet på w210 og e39 kan ikke sammenlignes. Dette er MIN erfaring og MIN mening. Men jeg ville aldri kjøpt en w210 da det ikke er mulig og holde borte rusten.
wicky124 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 jeg eide nettop en "rustfri" w210... rustfri i den forstand at den ikke hadde noen rusthull, ingen rust i kanaler eller understel..kunn noen få flekker med overflaterust her og der...
hermanoo90 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 W210 er en herlig bil, sett bort fra rusten. Eide en i 2 år, og var en kjempebil, og skinnsetene var herlige ^^
wicky124 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 I know... min var faktisk utrolig god å kjøre selv med skamsenk og 19tommere!
hermanoo90 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Kjørte min fra Norge til Marokko, og tilbake. 10 000km på 3 uker. Var herlig.
noekult Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Kjørte min fra Norge til Marokko, og tilbake. 10 000km på 3 uker. Var herlig. Heftig. For min smak var setene i min W210 altfor harde for ryggen min... Stakkars rumpa hvis jeg glemte å ta ut lommeboka før turen begynte, merka det godt etter et par timer Nyere Volvo-seter er fortsatt de deiligste jeg har opplevd. Myke puter <3
FredrikE24 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Min erfaring med Volvo-setene er at de er fine å sitte i på korte strekninger, men det er når man virkelig kjører langt at man begynner å få problemer(hvertfall jeg). Imponert over de mest sannsynlig nedsittede 124 setene mine gjennom Europa, hadde den gått på luft og kjærlighet kunne jeg kjørt til Afrika uten å bli sliten
Fredrik 90 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Sikkert bare ett tips siden w210 er mer driftsikker og solid Interiørkvalitet på w210 og e39 kan ikke sammenlignes. Dette er MIN erfaring og MIN mening. Men jeg ville aldri kjøpt en w210 da det ikke er mulig og holde borte rusten. Når man vurderer biler som E38 og E39 så er ikke en døll 210 noe godt forslag. Da kan jeg likegodt foreslå Kia Rio, den er omtrent like spennende Hvis vi utelukker dieselmotorer så har ikke MB laget noen E klasse som er bede enn 5 serien siden midten av 80 tallet. Iallfall om vi skal tro ADAC sine pannenstatestikker de siste 30 årene E39 har forøvrig ett nydelig interiør en det nitriste som er i 210, ser ut som noe ifra 70 tallet... Julianv reagerte på dette 1
Skårholen Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Fredrik jeg bare lurer men klarer du og komme med noe som helst negativt når det kommer til BMW? Kjetil^^ og sandersander reagerte på dette 2
FredrikE24 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Synes det er god kvalitet på dem begge, jeg synes BMW har lykkes med å få den førerorienterte stilen litt pen og oversiktlig. Med fullt skinn innvendig og et interiør som er svart-i-svart så er det rett og slett lekkert! Knappene er flotte å trykke på og generelt er det lite/ingen hardplast. Hardplast finner man dessverre i 210, særlig handskerommet tåler ikke bruken(joda, bilen gikk 340 000km før hengselet knakk og ble røft brukt). På en E39 vil man ikke ha dette problemet grunnet et helt annet design. Jeg synes 210en er litt for lik 124, men slettes ikke galt. Dette går veldig på smak, og begge merker kjørte på disse to modellene det gamle klassiske designet for midtkonsoll, handskerom og armlene(BMW->Førerorientert, MB-> Midtkonsoll og dashboard i god gammel MB ånd). Rett og slett to ganske klassiske design fra dem begge. Det var vel også siste gang designet ble brukt, for på de neste bilene fra begge merker var det ganske store forandringer på det meste innvendig. Om jeg kan påpeke noe på E39 interiøret, må det være koppholderene forran. Spinkle saker, og dessverre er det temmelig uheldig at det sitter et sugerør for prøveluft i kupeen like bak. Varm drikke i koppen og du har arktiske temperaturer i bilen da klimakontrollen tror at det er "kaffevarmt" i bilen. Knappene må bli trykket inn midt på knappen, ellers knekker knappene Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet August 19, 2014 Skrevet August 19, 2014 Fredrik jeg bare lurer men klarer du og komme med noe som helst negativt når det kommer til BMW? Gjett om jeg kan, hvor skal jeg begynne? Ingen er perfekte, heller ikke BMW
Anbefalte innlegg