Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kan være begrenset med cash i minibanker, og maksbeløp per transaksjon er vel 9.900. Tror det betyr du evt. må dra til 4 forskjellige minibanker :D

Skal du ta ut et beløp av en slik størrelse foretrekker, om ikke krever, banken at du melder ifra om at du skal ta ut så mye på forhånd. Jeg fikk iallfall den beskjeden da jeg skulle ta ut 30k i fjor. Fikk pengene men med streng beskjed om at neste gang måtte jeg si fra slik at de kunne bestille mer kontanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er e post adressen til statens vegvesen når det gjelder søknad til ombygging osv ?

Send søknaden inn til ditt regionskontor eller gi den til nærmeste trafikkstasjon. Merk konvolutten med SFOOR. De vil ta seg av videresendingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enklest måte å ta ut en større sum kontanter? Må man i banken eller kan man ta ut ca 40k i minibank?

Sær selger som vil ha ting kontant :)

Maks uttak per dag er 9990,- i minibank. Få laget en bankremisse eller få ut cash i banken/post i butikk.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er viktig å kunne dokumentere sine påstander, jeg er tilhenger av at vi får riktig informasjon ut til de som sitter og leser forumet. Det at E39 er verdens beste bil er nok feil ja, det ble snakket om det da bilene var nye men av helt andre årsaker. Å si at bilen er søppel blir fordi man selv har hatt en E39 til 20 000 kr som knapt hang sammen blir også veldig feil. Jeg hadde aldri noe galt med min E39 da jeg hadde den, jeg måtte riktig nok bytte radiator men det må vel alle biler i løpet av sitt liv. E39 har relativt mye elektronikk til å være såpass gammel og det er her ting går galt og skaper irritasjon hos eierene. Det er likevel ikke noe verre enn andre biler ifra slutten av 90 tallet, tvert i mot heller vil jeg si :) Sånnsett synes jeg E34 er bedre da den har mindre som kan gå galt og er en mye enklere bil, på godt og vondt.

Problemet her er at dette ikke er noe dokumentasjon som underbygger dine påstander om at E39 er en modell med mer feil enn andre. Alle modeller har jo DIY og "kjøpsguider" som forteller om de feil og mangler en modell har, det holder dessverre ikke som dokumentasjon på en påstand om at dette er dårlige biler. Dette bare belyser de problemene som er og kan oppstå. Det jeg tenkte var noe mer i min dokumentasjon som viser litt hvor E39 ligger på feilstatestikken og eventuelt i forhold til andre modeller ifra andre merker og BMW.

Hva folk mener er god og dårlig dokumentasjon blir opp til hver enkelt å avgjøre. Nå har vertfall våre kjære lesere fått noen alternative kilder fra meg.

Du burde bli moderator, Fredrik, og slette alt vi kunnskapsløse poster, slik at resten bare får din korrekte informasjon og dokumentasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Må vel i banken, men det kan jo bli litt komplisert. Har ikke lappen og er ferdig på jobb 15.30. Banken stenger 15.30.. Yay..

Så post i butikk kan ta ut så store mengder penger? Står på 2 kort når jeg tenker meg om, 30 på ett og 10 på ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Må vel i banken, men det kan jo bli litt komplisert. Har ikke lappen og er ferdig på jobb 15.30. Banken stenger 15.30.. Yay..

Så post i butikk kan ta ut så store mengder penger? Står på 2 kort når jeg tenker meg om, 30 på ett og 10 på ett.

Brodern har lappen og bor i bergen :P

Men post i butikk etc har maks grense på 5k i Oslo iallefall..usikker på hvordan det er i bergen..:Dere parkerer jo ulovlig hele gjengen...

Ja dette er virkelig måten å debattere saklig på...

Synes egentlig jeg og fredrik90 burde vært moderatorer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke i banken. Ring de og spør hva slags uttaksgrense du har. Eventuet hever du den pr. telefon dersom den er for lav. Så cruiser du innom et par minibanker og problemet er løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern har lappen og bor i bergen :P

Men post i butikk etc har maks grense på 5k i Oslo iallefall..usikker på hvordan det er i bergen..:Dere parkerer jo ulovlig hele gjengen...

Synes egentlig jeg og fredrik90 burde vært moderatorer...

Du hadde bytta navnet på forumet til Quattroporte.no… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...