Cbrooen Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Har noen her kjørt Z3 Coupe 2.8? Hvor gøy er de?Veldig gøy og kjøre de! Løp og kjøp, ligger ganske billige på finn for tiden...Z3 coupe var et side prosjekt hos bmw, hvor de som utviklet den fikk overtalt bmw ledelsen til å sette den i produksjon. Bilen e36/8 ble bygget for banekjøring! De kan ikke sammenlignes med z3 roadster noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Leser bare positive tester om de ja. Og er midt i blinken for hva jeg ser etter (nr. 2 lekebil med lav vekt, bakhjulstrekk og manuelt gir med god motor). Andre biler jeg tenker på er Mazda MX5 MazdaSpeed '04 (for dyr, men best etter personlig smak), Honda Integra Type R (litt lei av bil som ikke har futt på lave turtall etter CRX-eierskapet, forhjulstrekk = ikke gøy om vinteren), Nissan 200SX S14 (virker tung og for komfortabel) og Alfa Romeo GT Veloce 1750 (for gammel, tror ikke de vil tåle hissig kjøring). Så langt virker Z3 Coupe 2.8 som best kjøp i 100.000 klassen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Leser bare positive tester om de ja. Og er midt i blinken for hva jeg ser etter (nr. 2 lekebil med lav vekt, bakhjulstrekk og manuelt gir med god motor). Andre biler jeg tenker på er Mazda MX5 MazdaSpeed '04 (for dyr, men best etter personlig smak), Honda Integra Type R (litt lei av bil som ikke har futt på lave turtall etter CRX-eierskapet, forhjulstrekk = ikke gøy om vinteren), Nissan 200SX S14 (virker tung og for komfortabel) og Alfa Romeo GT Veloce 1750 (for gammel, tror ikke de vil tåle hissig kjøring). Så langt virker Z3 Coupe 2.8 som best kjøp i 100.000 klassen... Av de du nevner ville valget uten tvil falt på z3 coupe. Finnes masse av deler om du vil endre på understell, felger, osv. Denne er ganske rimelig.. http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=51202658 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Z3 coupe er dritrå, samtidig som den er galstygg! Kunne godt tenkt meg en selv, men trur folk flest oppfatter den som en relativt harry bil. Men det skal man jo helst ikkje bry seg om. Driter du peng? Kan eg få litt brukt dasspapir av deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Vet at den er stygg Men ikke harry syns jeg (kanskje andre oppfatter det slik)... Det blåser jeg i da, kjører ikke rosa E36 med chrome-hjul akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Var en i klassen min, for en 5-6 år siden, som hadde en Z328i (muahaha). Ikke de peneste, men det finnes mye verre. Uansett var det en veldig gøy bil! Kunne godt hatt en slik, men hvis jeg først investerer i Z, blir det nok Z4. Kan kjøpe stig sin, når den har falt 150k til i pris Skårholen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Z4 er altfor dyr bil, da er nok mye annet som hadde fristet mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Tenker litt at z3 og z4 er to forskjellige biler, z3= sportsbil, z4= sportslig cruiser. Nå har eg ikke kjørt noen av bilene, så kanskje eg tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 z3 cabrio har jo vridningsstyrke på nivå med gulost da... Så "sportsbil" vet jeg ikke om jeg synes den er. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Synes Z3 coupe kan bli skikkelig tøffe husker jeg fikk hakeslipp når jeg møtte en som var på vei oppover forbi Seljord, hadde skikkelig rått stuk, var sikkert gjort no med, men var lav og brei! kom sidelengs rundt svingen i en jævli fart oppover rakk akkurat å gi en tommel opp idet vi møttes Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Z4 er altfor dyr bil, da er nok mye annet som hadde fristet mer Får en pen en fra tyskland til 130k med ok motor og utstyr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 z3 cabrio har jo vridningsstyrke på nivå med gulost da... Så "sportsbil" vet jeg ikke om jeg synes den er. Men vi diskuterer jo selvsagt coupe, vanlig z3 er jo forferdelig! Cbrooen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Da snakker vi samme språk igjen Usikker på hvordan vridningsstabiliteten i coupe er, men antar den er mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Synes Z3 coupe kan bli skikkelig tøffe husker jeg fikk hakeslipp når jeg møtte en som var på vei oppover forbi Seljord, hadde skikkelig rått stuk, var sikkert gjort no med, men var lav og brei! kom sidelengs rundt svingen i en jævli fart oppover rakk akkurat å gi en tommel opp idet vi møttes Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk Husker at jeg så en på treff i fjor, den så også bred og hissig og. Jeg skal definitivt ha svart bil Får en pen en fra tyskland til 130k med ok motor og utstyr... Hva er OK motor da? Jeg har lyst på ordentlig motor i denne omgang, ikke noe man må tyne hele tiden. Men vi diskuterer jo selvsagt coupe, vanlig z3 er jo forferdelig! Ja, etter det jeg har lest så langt så kan ikke Z3 roadster og coupe sammenlignes med hverandre engang. adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet September 12, 2014 Share Skrevet September 12, 2014 Skulle være en smiley på slutten der, prøvde å redigere den inn men det gikk ikke.. Men noekult, hvorfor ikke en e36m3, får jo en helt grei en til rundt 100k, ikke strøken men god teknisk. Sjekk signaturen min! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg