Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Siste dagen med jobb i Storgata 45D, i dag vaskes det for harde livet før jeg nå hive meg i bilen etterpå og kjøre for harde livet til Aust Agder hvor jeg begynner på jobb i morra kl 07.00... Neste mandag overtar ny eier! I løpet av to måneder har alt skjedd!

Er den jobben bra betalt? Får du betalt for å kjøre ned? Hvem betaler bompengene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dagen med jobb i Storgata 45D, i dag vaskes det for harde livet før jeg nå hive meg i bilen etterpå og kjøre for harde livet til Aust Agder hvor jeg begynner på jobb i morra kl 07.00... Neste mandag overtar ny eier! I løpet av to måneder har alt skjedd!

kjøpt hus i aust agder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene til 30 synker jo aldri i pris. Så er jo ikke noe prishopp :) Om du går for klassiske hjul da.. Og da vet du at du ikke har noe kopi dritt som ødelegger for folk som betaler i dyre dommer for og få pene felger ikke alle andre har ;)

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men det er litt verre å ta en felgkant på en felg til 8000,- enn en til 2000,-. På en bruksbil ville jeg aldri brukt 30k+ på felger. På en klassiker eller "helgebil" stiller situasjonen seg litt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om kopi av original-felger, ikke kopi av Vossen/BBS osv som alle har.

BBS/Vossen etc hadde jeg gladelig betalt for å hatt originale, men en BMW-felg som det ikke er noe spesielt med klarer jeg dessverre ikke å betale 30k+ for :)

Iallefall ikke når bilen er verdt 40 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye BMW felger med dekk er utrolig dyrt. De ville ha 17.000 kr for vinterdekk på originale felger. Det ville jeg ikke betale, så det blir jallafelger fra GS eller noe sånt til halve prisen i stedet. Så får jeg bare kaste alt etter 3 sesonger når dekka og felgene er slitt. Mye kantkjøring i Oslo om vinteren pga idiotisk brøyting, like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i løpet av uka forsvinner veteranbilen, og jeg skal handle meg noe nytt til rundt 30.000.

noen som har noen tips eller ideer?

skulle gjerne vært 4x4..

Skal si du er rastløs i bilveien ;) Men det er moro å bytte litt, skal du ha firetrekker til 30 000 lapper så kjøp E34 525IX :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er rastløs i bilveien ;) Men det er moro å bytte litt, skal du ha firetrekker til 30 000 lapper så kjøp E34 525IX :)

hehe, er mange grunner til det, men nå har jeg funnet en jill familiebil.. inntil videre ihvertfall.

å arbeidsbilen er jeg kjempefornøyd med.

så blei jeg litt lei av dodgen egentlig. vil ha noe jeg kan dra på heia med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er vel mer rastløs i bilveien enn meg ... :P

det skal jeg ikke ta fra deg, men kompisene mine kaller meg bilbytte vegar :P har vel ikke hatt en bil lengre 2 år tror jeg... men har gjerne hatt flere på en gang.

litt måtte jo også gjøres når jeg fikk kid og hus også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har man jo kjørecomputer til...Og algebra er vel mer ligninger med ukjente faktorer...Mens ved beregning av antall liter pr 200-lapp bruker man jo bare vanlig "deling"... 200kr delt på 12,50øre per liter = antall liter du får på tanken!

joda, men ligninger er elementært i algebra.

du bruker forresten deling for å finne en ukjent faktor (antall liter du får på tanken), ergo du har løst en ligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den jobben bra betalt? Får du betalt for å kjøre ned? Hvem betaler bompengene dine?

Kjører firmabil så de betaler jobben. Nei, ikke spesielt bra betalt for det er dagtid og ligger an til 0 overtid... Har betalt reisetid etter den tredje timen og fra Elverum til Gjerstad tar vel kanskje 5-6 timer, ettersom jeg skal innom på jobben å bytte bil osv... Så blir noen timer betalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...