pautomagi Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Jeg har en 320i med n46 og kan bekrefte ett sinnsykt oljeforbruk. Samt ett problem jeg ikke klarer å finne utav, står den på tomgang en liten stund og jeg klemmer til gassen litt så kommer det en finfin sky ut bak! Tipper på ventiltetninger eller stempelringer. Ikke veit jeg, men skal jeg ha e90 igjen blir det med sekser under panseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Hva syntes folk om disse? Noen som har prøvd en 9000 aero? http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=1806152&finnkode=51686050 Personlig har jeg alltid likt saab spesielt første 99 og 900. Men liker også 9000. Selvfølgelig i aero versjonen.. Har tidligere hatt saab, men aldri ordentlig saab... Synd de gikk konk, for de hadde stort potensiale og med historikk som en av de eldste bilprodusentene. Synd GM drepte de, med sine amerikanske biler som skulle lanseres i Europa... Stor mulighet for pruting på disse bilene vil jeg tro? Har hatt flere Saab faktisk, en 1995 9000CSE som var ombygd fra 2,0liter til 2,3Turbo....veldig artig bil med enormt mye comfort og masse utstyr! men så røk utløser lageret til clutchen og bilen ble solgt som den stod...hvorfor? Fordi delen kosta 79kr, men Saab skulle ha 14tusen kroner for å bytte den da den lå mellom motoren og girkassa.... Har også hatt en 900 3dørs (solgt pga defekt girkasse) og en 9000 2,3T 1987 mod med rundt 280hk.... Den ble også solgt siden girkassa sprakk og det datt metallbiter av den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 På wikipedia står det at problemet med tikkingen på N52 gjelder 3 literen... Kan det være noe fakta i det? Hydraulic Valve Adjuster problemsThe ticking noise of Hydraulic Valve Adjuster is a known problem with the N52 (3.0L) engine fitted with manufacturing date prior to November 2008. An occasional ticking or rattling noise from the HVA elements may occur during cold engine starts or frequent short-distance driving, recently known after the engines reach 50.000 miles. In these situations, the HVA elements may not yet have been supplied with sufficient amounts of air-free oil. This condition will not cause any damage to the engine, and usually remedies itself with a longer driving distance or operating times at full operating temperature. BMW dealers' first response is to perform HVA bleeding procedure, however this procedures seems not to resolve the matters. The second attempt to solve this problem is a replacement with improved HVA parts, however this procedures also does not fully address the problem. Finally, a newly designed cylinder head replacement solves the ticking noise problem for vehicles under warranty. Vehicles produced after November, 2008 have already been fitted with improved cylinder head that resolves this HVA problems. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Jeg har en 320i med n46 og kan bekrefte ett sinnsykt oljeforbruk. Samt ett problem jeg ikke klarer å finne utav, står den på tomgang en liten stund og jeg klemmer til gassen litt så kommer det en finfin sky ut bak! Tipper på ventiltetninger eller stempelringer. Ikke veit jeg, men skal jeg ha e90 igjen blir det med sekser under panseret. Var aldri anntydning til røyk på min, så vil tro oljen ble forbrent. Min bil var forøvrig gått 200 000km og da, ikke at det forsvarer et så høyt oljeforbruk. Den e46n til han kompisen min derimot var kjørt kun rett rundt 100 000km Var veldig fornøyd med dieselmotoren(m57) som stod i e92 325D'n min. Den brukte ingenting olje, selv da jeg kjørte ned til munchen og tilbake så hardt som overhode mulig, så var det ikke antydning til forbruk(har kjørt ned med noe nyere audi før som ikke var helt samme historien). Helt genial motor for meg det vertfall, økonomisk nok til å kjøre på 0.5 på landkjøring(brukte jo bare litt over kvart tank fra hjemme til rudskogen) og likevell kjørte jeg ifra e34 M5 og noen e36 M3 på rudskogen Det syns jeg er imponerende. Bykjøring og går den billig. Den sota heller absolutt ingenting, vet ikke om det var pga ptf jeg men, uansett så rent i eksosen at man ikke fikk noe sot på fingen om man tok inni eksosen. Litt morsomt når kompis sin 2012 audi a3 1.8 tfsi på siden av min var helt nedsota i eksosen Dette med TRF 250hk tuning. adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Var aldri anntydning til røyk på min, så vil tro oljen ble forbrent. Min bil var forøvrig gått 200 000km og da, ikke at det forsvarer et så høyt oljeforbruk. Den e46n til han kompisen min derimot var kjørt kun rett rundt 100 000km Var veldig fornøyd med dieselmotoren(m57) som stod i e92 325D'n min. Den brukte ingenting olje, selv da jeg kjørte ned til munchen og tilbake så hardt som overhode mulig, så var det ikke antydning til forbruk(har kjørt ned med noe nyere audi før som ikke var helt samme historien). Helt genial motor for meg det vertfall, økonomisk nok til å kjøre på 0.5 på landkjøring(brukte jo bare litt over kvart tank fra hjemme til rudskogen) og likevell kjørte jeg ifra e34 M5 og noen e36 M3 på rudskogen Det syns jeg er imponerende. Bykjøring og går den billig. Den sota heller absolutt ingenting, vet ikke om det var pga ptf jeg men, uansett så rent i eksosen at man ikke fikk noe sot på fingen om man tok inni eksosen. Litt morsomt når kompis sin 2012 audi a3 1.8 tfsi på siden av min var helt nedsota i eksosen Dette med TRF 250hk tuning. Min ryker bra kun hvis den har stått på tomgang (køkjøring og slikt for eksempel) men ikke ellers. Gjelder kald og varm motor. Aner ikke hva det kan være. Min bikker straks 200 også. Men framdeles alt for høyt oljeforbruk spør du meg. Kjører rundt med store oljekanner i bagasjen jeg. Alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Sjokkert over at det er så mye problem med disse motorene Hvilke årsmod. og betegnelser er det dette gjelder? Er jo ingenting mer irriterende enn biler som bruker olje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 På Golfen som jeg akkurat har solgt ('98 1.4 l.) fylte jeg på 8 liter ila. 2 måneder, da hadde jeg kanskje kjørt rundt 1000 km., haha, den slo ALT på oljebruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Sjokkert over at det er så mye problem med disse motorene Hvilke årsmod. og betegnelser er det dette gjelder? Er jo ingenting mer irriterende enn biler som bruker olje Min er en 05-06 320i E90 med N46 motoren. Jeg har egentlig bare hatt problemer med den, desverre. Men jeg velger å skylde mye av det på uærlig selger. Jeg regner at jeg må fylle en liter ca. hver 600-800. (innimellom helt opp til 1000, noe som bmw godkjenner som holdbart forbruk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus E30 Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Kjøpte en e61 535DAT i går. Går håpe den er snill med tanke på oljeforbruk noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Jeg har slitt med tannlegeskrekk hele livet mitt. Aldri vært fornøyd med en tannlege, ALLE jeg har hatt har fucket opp noe som gjør at jeg kvier meg enda mer og tror alle tannleger i hele universet er inkompetente mennesker. Inkludert hun jeg har nå! Men hun er dødsdeilig og snill og har store pupper som hviler på hodet mitt under behandling, må si det hjelper veldig med angsten under behandlingen så hun er så langt den beste ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Bare å spør om noe beroligende før timen det noekult Tannlege er noe av det værste jeg gjør, får alltid noe behagelig før timen. Husker knapt at jeg har vært der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Jojo, men de har ødealgt for meg så ofte at det er tanken om "hva skal de ødelegge denne gangen da..." som stresser. Dere tror jeg kødder, men jeg har like uflaks med tannleger som Wicky har med dekkpunkteringer Verste tingen jeg "må" gjøre i mitt liv... Men men, snart ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Haha du har min fulle sympati Derfor jeg lar dem proppe i meg noen små blå først. Så kan de styre å gjøre som de vil. Har bra uflaks selv når det kommer til tenner så jeg vet at jeg må ofte inn, da vil jeg gjerne fortrenge hele greien noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Jeg har slitt med tannlegeskrekk hele livet mitt. Aldri vært fornøyd med en tannlege, ALLE jeg har hatt har fucket opp noe som gjør at jeg kvier meg enda mer og tror alle tannleger i hele universet er inkompetente mennesker. Inkludert hun jeg har nå! Men hun er dødsdeilig og snill og har store pupper som hviler på hodet mitt under behandling, må si det hjelper veldig med angsten under behandlingen så hun er så langt den beste ever adne95, Mattae, thbrekke og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Jeg prøvde å finne bilde på nettsiden, Facebook og googlet litt også, gikk ikke an å finne bilde. Dere får leve med det, ikke faen og jeg skal skjul-snappe bilde av tannlegen min hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg