Skårholen Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Noen som har erfaring med 96 mod range rover 2,5 diesel? Er det BMW motor i disse? Mye feil? Disse har vel BMW motor, så motoren er vel grei. Men så har vel disse bilene endel feil med elektronikken såvidt jeg har hørt. Er dog ikke så mange slike biler rundtom, noe av grunnen er vel dyr bil, både å drifte og eie. Samt skal man ha 4x4 med høyde på så kjøper man Land Cruiser i den prisklassa. E30 var helt nydelig da den var på markedet. Tilsvarende også med E46. E90 overbeviste meg imidlertid aldri helt. Teknisk og dynamisk var den spot on, men designet var kanskje litt anonymt og kjedelig. Jeg savnet også det førerorienterte dashboardet som E46, E36, E30 og E21 hadde. Idag opplever jeg E90 i forhold til F30 litt på den samme måten som E36 er i forhold til E46. Både E46 og F30 fullførte det som ble påbegynt med E36 og E90... Det er jeg helt enig i, kjørt både E90 og F30 og jeg merket ikke den helt store forksjellen på disse to. Begge hadde sportsseter, og der syns jeg faktisk E90 sine var litt bedre, sammen med E90 sportsratt mot F30 klump-etellerannet-ratt så var ikke E90 noe skuffelse slik som F30 var man tenker ny bil oppgradert bil, men jeg følte ikke den store forskjellen. Dårlig drag i rekke 6 turbo diesel. Kan turboen være problemet? Hører turboen plystrer. Pører også litt poff om man slipper gassen når jeg drar på. Klarer ikke å få så alt for høy fart. den gir seg etterhvært. går noe bedre i nedoverbakker. I oppoverbakker merker man også at bilen mister farten. Ikke noe problem ved vanlig kjøring egentlig. Merker bare dårlig drag, dårlig toppfart og mister fart opp bakker. Det er nok turboen som er problemet, har du muligheten for å sette i en ELM327 f.eks i diagnosekontakten kan det hende du klarer å lese hvilket turbotrykk bilen klarer å bygge. BMW var på bærtur med E30 E46 og E90 designet...Ellers er bilene pene Der er jeg veldig uenig, liker alle de tre, men E65 og E46 compact må være noe av det styggeste som har rullet ut fra fabrikken der nede sammen med x1 og x6.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Det er nok turboen som er problemet, har du muligheten for å sette i en ELM327 f.eks i diagnosekontakten kan det hende du klarer å lese hvilket turbotrykk bilen klarer å bygge. Er nok ikke noe diagnosekontakt på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Åssen bil er det da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Det er en Triple e Commander Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Er det buss eller bobil? Men uansett så se om det er noen slanger du kan koble en trykkmåler på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Ser ut som meth lab Haukefer, -Roger- og Steinhar reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Er en campingbil. Bygget på en Oshkosh lastebil ramme med en Cummins 5,9 turbo diesel. Skal se om jeg finner noe sted og koble til noe trykk utstyr. sånn motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet September 21, 2014 Share Skrevet September 21, 2014 Hjelp, jeg har kjøpt meg en Saab 9000. Fredrik og janerik171187 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Hjelp, jeg har kjøpt meg en Saab 9000.Jeg kjøpte meg plutselig en Amazon på lørdag! Sent from my Ifaun using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Jeg kjøpte meg plutselig Triple e på lørdag e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Haha, den var rå ass. Står noe lignende nede i indre Østfold som jeg ler hver gang jeg passerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Billig å kjøre 540i ja Snitta 1.5l på mila fra Oslo til Stavanger Kjørte over fjellet så litt ujevn kjøring da. Gøy med V8 og Hamann eksos, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 trøtt og sliten etter en helg med lite søvn, byen og alkohol på lørdag, og dame besøk i natt... -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Endelig lunsj ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet September 22, 2014 Share Skrevet September 22, 2014 Haha, den var rå ass. Står noe lignende nede i indre Østfold som jeg ler hver gang jeg passerer.Den i indre Østfold som du har sett er muligens denne. Den står ikke der lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg