316 Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Får jo ikke tak i nye Tandberg Studio da, blir ikke det samme det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Det er sant 316, men han anbefalte det han syns er bedre enn de til noenlunde samme pris. Jeg må vel forøvrig få fingern ut av rævva å komme å se på E30n en dag og kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Får jo ikke tak i nye Tandberg Studio da, blir ikke det samme det. det vet jeg. når jeg sa nytt så mente jeg nye høyttalere fra et annet merke. skal heller ikke se bort i fra at lakken på komponentene i delefilteret har begynt og dette av så det kan skje en kortsluttning vis du ser på siden av den kondensatoren som heter 12uf(den minste) vis lakken flasser av der kan det skje en korsluttning. men er nokså lang holdbarhet på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Delefilteret er en stor print som sitter øverst bak filterjusteringen, kondensatorer er vel det som trengs å byttes etter hvert. Usikker på hva slags elementer det er snakk om, men de holder seg godt i både oppheng og membran. Tror det er Peerless diskanter og Goodmans bass, mellomtonene er fra ITT tror jeg. Hadde et par slike på yrkesskolen som vi spilte relativt hardt på med forsterkerne jeg bygde der. Peerless diskantene er i utgangspunktet to 4ohms diskanter i serie avhengig av produksjonsbatchen(og tilgang på 4/8 ohms diskanter under produksjonen). Ryker disse skal man jobbe mye for å finne erstatningselementer. De krever en del power for å våkne. Strøkne par går for rundt 6000,- De er store og tunge, laget av hele møbelplater i en eksotisk tresort, front og bakplate er gjort i MDF eller spon, kjøperne er genuint interessert i Tandberg og/eller vintage-lyd. Det skal tillegges at disse ble produsert helt på slutten hvor Tandberg Radiofabrikk var på god vei til å erklære seg konkurs. Dvs. at utviklingen og kvaliteten grunnleggeren Vebjørn Tandberg tviholdt på så lenge han hadde en finger med i spillet, nødvendigvis ikke var der mot slutten. Tandberg selv hadde gått av med pensjon og begikk senere selvmord fordi hans livsverk tapte mot økt konkurranse fra utlandet, og politiske krefter i Norge. En relativ interessant historie, Tandberg var verdenskjent for sine gode båndopptakere og kassettspillere. En dokumentar som jeg også skrev om i Fredriks tråd for en ukes tid tilbake. Tandberg Radiofabrikk ble splittet opp i mindre selskaper, de fleste som omhandler lydprodukter er konkurs(2000). Tandberg Data laget en del datautstyr, feks. skjermer til datamaskiner(min første dataskjerm som typ 5 åring var fra Tandberg Display), og Tandberg ble i 2009 solgt til Cisco, som er kjent for sine gode videokonferansesystem. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Var dritmange ja, men jeg kjente ingen siden jeg ikke henger med noen i bilmiljø... Takk for det! Var en Gran Coupe 4-serie som var helt original der også, han hentet den på torsdag Ellers var min den eneste 4-serie coupe der. Ble mange runder rundt IKEA ja.. Var der først for å sjekke ut stedet, men så var det bra stemning der så jeg kom tilbake etter å ha kjørt noen venninner til byen. Etter det tok turen til Lillestrøm varemesse. Var bra stemning der også! Folka klikka jo helt på motorveien til varemessa.. haha. Skulle gjerne visst hvem du var as.. møtte sikkert mange fra bimmers Jeg kjenner heller ingen i bilmiljøet (bortsett fra mine nærmeste venner da selvfølgelig). Det er veldig sjeldent at jeg er på treff/streetmeet da det som regel er rånere som skaper kvalme, sånt liker jeg inte . Husker godt Tryvann "drift" treffet ifjor vinter. Treffet endte med at de aller fleste fikk bøter (etter hva ryktene sier?), og at alle ble spredt. Fair enough. Sånn er det når man kjører uforsvarlig på pplasser. Men det er på vei ned fra tryvann at jeg ble irritert. Jeg og noen venner kjørte bak noen kukksugere i volvo 240er (dem mente at dem visste hvor vi skulle møte resten...). Dem kjørte som om dem hadde stjålet bilene + drukket flere pils! Han ene holdt på å front kollidere med en familiebil, hvorfor? Fordi han skulle tøffe seg ved å forbikjøre kompisen i en sving. Ikkje bra! Og når vi stoppet på statoil begynte dem å burne (er videoovervåking overalt der.) Men jo! På Ikea igår stod jeg sammen med en kompis. Var veldig kjedelig da vi ikke kjente noen, så vi stod og snakket oss imellom. Litt senere ut på kvelden møtte vi heldigvis på flere bekjente, så da ble vi en stor gjeng . Jeg dro hjem rundt 12 tiden om jeg ikke tar feil, mens noen av vennene stakk til Lillestrøm. Angrer veldig på at jeg ikke ble med hehe . Og haha ja Jeg så deg kjøre rundt på p-plassen flere ganger, men du stoppet jo aldri . Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg hoppet ut i veien for å stoppe deg haha . Vi tar det en annen gang! Kjører forresten denne bilen her: Stod ved siden av to mx5er og en nyere passat, og på andre siden stod to type R, Honda s2000 og noen volvoer. (Vi stod altså rett ved politiet ) Skårholen og HPVL reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Lodotter altså.. Det verste av det hele er at noen i nærmiljøet, her som blir Hamar forsåvidt. Så er det ikke nok med at de standard hamar-rånerne reiser til lillestrøm, men nå kommer jammen de hit å.. Med de grisestygge 240, og 740ene sine. Æsj også kjører de som om de har stjålet både bil og bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPVL Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Jeg kjenner heller ingen i bilmiljøet (bortsett fra mine nærmeste venner da selvfølgelig). Det er veldig sjeldent at jeg er på treff/streetmeet da det som regel er rånere som skaper kvalme, sånt liker jeg inte . Husker godt Tryvann "drift" treffet ifjor vinter. Treffet endte med at de aller fleste fikk bøter (etter hva ryktene sier?), og at alle ble spredt. Fair enough. Sånn er det når man kjører uforsvarlig på pplasser. Men det er på vei ned fra tryvann at jeg ble irritert. Jeg og noen venner kjørte bak noen kukksugere i volvo 240er (dem mente at dem visste hvor vi skulle møte resten...). Dem kjørte som om dem hadde stjålet bilene + drukket flere pils! Han ene holdt på å front kollidere med en familiebil, hvorfor? Fordi han skulle tøffe seg ved å forbikjøre kompisen i en sving. Ikkje bra! Og når vi stoppet på statoil begynte dem å burne (er videoovervåking overalt der.) Men jo! På Ikea igår stod jeg sammen med en kompis. Var veldig kjedelig da vi ikke kjente noen, så vi stod og snakket oss imellom. Litt senere ut på kvelden møtte vi heldigvis på flere bekjente, så da ble vi en stor gjeng . Jeg dro hjem rundt 12 tiden om jeg ikke tar feil, mens noen av vennene stakk til Lillestrøm. Angrer veldig på at jeg ikke ble med hehe . Og haha ja Jeg så deg kjøre rundt på p-plassen flere ganger, men du stoppet jo aldri . Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg hoppet ut i veien for å stoppe deg haha . Vi tar det en annen gang! Kjører forresten denne bilen her: IMG_0764.jpg Stod ved siden av to mx5er og en nyere passat, og på andre siden stod to type R, Honda s2000 og noen volvoer. (Vi stod altså rett ved politiet ) Såpass ja.. Det var heldigvis ikke så mange sånne igår. Hvertfall ikke når politiet hang der Jeg visste ikke om treffet, men leste det her. Så tusen takk til deg Må si jeg sitter igjen med ett sykt bra inntrykk fra treffet! Jeg parkerte langt unna "midtpunktet" siden jeg og en kompis dro med min bil, også ville vi gjerne gå rundt og se på Så da slapp vi å passe på. Var sykt bra stemning klokken 22.00, men måtte kjøre noen venninner, så jeg kom tilbake rundt 24.00. Da hadde jeg ringte noen kompiser så de kom med meg, men da begynte alle å dra. Var en M5 optik og en vanlig E90 facelift + meg da! Vi fikk sms om at alle dro til varemessa på lillestrøm, så da dro vi dit. Var helt mørkt der, men sykt bra stemning!! Var nice anlegg fra en av bilene også var det "show" da. Han ene røykla hele området på en kontrollert måte, så det var morsomt å se på Skulle gjerne blitt kjent med deg, virker som en bra kar Jeg må hilse på deg nestegang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Fant en kort videosnutt fra første gangen e23'n ble testet på bane for noen år siden! Rart man ikke ble sjøsyk... https://www.facebook.com/video.php?v=10154658296870156&set=vb.813700155&type=2&theater Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 5, 2014 Share Skrevet Oktober 5, 2014 Hehe ja. Fikk snapchats av kompisene av en bil som børnet Jo tusen takk, i lige måde ! Da treffes vi på neste treff vettu ! Fikk et godt inntrykk av treffet selv, så kommer mest sannsynlig til å være med på neste treff om vennene er med HPVL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 6, 2014 Share Skrevet Oktober 6, 2014 Samme her, men jeg lukter litt ugler i mosen.. hvis den er verdt så mye mer, hvorfor har han ikke solgt den selv? hvorfor bytte i en bil som i utgangspunktet kanskje er verdt mindre? Er ikke de her sjeldne med 1jz da? Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk I norge er de nok veldig sjelden. De fleste har 7M motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 6, 2014 Share Skrevet Oktober 6, 2014 Har Mobile24.no fjernet muligheten for alternativ beregning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 6, 2014 Share Skrevet Oktober 6, 2014 Jeg møtte deg på BMWCCN i mai i år. Gikk sammens med deg og Glenno i 10-15 min og prata uten at du viste det var meg Ikke så rart...du presenterte deg jo ikke? da kan jeg ikke lukte hvem du er.... _________________________________________________________________ Apropo IKEA treffet...hvorfor stakk folk derfra? Politiet var der, ikke var dem masete eller plagsommme. De stod på en plass og snakket med folk som ville prate med dem. Stod en politibil i rundkjøringa utenfor ikea, for å passe på at folk ikke burna og slædda der... helt ok! Men fyfaen så mange aper som var der... ekte superbønder som har klesstil fra 1997, drakk åpenlyst og rusa sine stygge volvoer og patroler og var sååå kule siden de hadde masse sotrøyk ut av panseret... Så hadde du amcar folka...raggerne...sprengte høyttalere, rullemalte biler og rølpedrikking.... Også hadde du alle de andre...Som hadde vasket bilen og stilt ut og bare gikk rundt og så på andre biler, prata, og oppførte seg.... Ser ikke grunnen til å drikke på biltreff as.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Oktober 6, 2014 Share Skrevet Oktober 6, 2014 Ikke så rart...du presenterte deg jo ikke? da kan jeg ikke lukte hvem du er.... _________________________________________________________________ Apropo IKEA treffet...hvorfor stakk folk derfra? Politiet var der, ikke var dem masete eller plagsommme. De stod på en plass og snakket med folk som ville prate med dem. Stod en politibil i rundkjøringa utenfor ikea, for å passe på at folk ikke burna og slædda der... helt ok! Men fyfaen så mange aper som var der... ekte superbønder som har klesstil fra 1997, drakk åpenlyst og rusa sine stygge volvoer og patroler og var sååå kule siden de hadde masse sotrøyk ut av panseret... Så hadde du amcar folka...raggerne...sprengte høyttalere, rullemalte biler og rølpedrikking.... Også hadde du alle de andre...Som hadde vasket bilen og stilt ut og bare gikk rundt og så på andre biler, prata, og oppførte seg.... Ser ikke grunnen til å drikke på biltreff as.... Var du der ? jeg var også der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 6, 2014 Share Skrevet Oktober 6, 2014 Haha jeg var blant det sistnevnte Hadde detailet bilen som F dagen før - holdt på i nesten 6 timer <-- nå er bilen ihvertfall vinterklar . Jeg og vennene mine gikk rundt og så på biler og prøvde å bli kjent med folk mens andre hadde som mål å drikke seg dritings. Var veldig mange idioter der ja. Var blant annet en gul veteran bil som sladdet et par ganger inne på selve parkeringen med massevis av folk rundt (lignet veldig på en TVR), og en evo6 som bare måtte ta seg en runde ut på veien hvert 5 min for å komme opp i 100-150km/t for å showe off. Er sikkert derfor de satte en poltibil ved rundkjøringen senere ut på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Oktober 6, 2014 Share Skrevet Oktober 6, 2014 Nettop. Om de hadde oppført seg, og ikke laget alko-burnout-sepåmeg treff så hadde aldri politiet brydd seg. vegvesenet kom en tur og stelte seg der også, men de dro igjen da de ikke hadde intensjoner om å ta folk så lenge alt av papirer etc var i orden. Politibilen i veien var der for å opprettholde trafikkloven. Intent annet. De stoppet verken senka biler eller folk med park/tåke da de ikke var ute etter å ødelegge kvelden for folk. Men så var det disse som absolutt skulle ødelegge...Grisekjøre til jessheim og burne/slædde og ragge og drekke.... Alkohol har intet på biltreff å gjøre enkelt og greit, _______________________________________ sandersander, adne95, Haukefer og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg