Eksos Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 40 000 på 7 måneder? Er vell ikke annet å forvente etter så mange kilometer vell? Et dekk er jo også mykest i starten når gummien er fersk, så vil vell gjerne slites mer enn 1 år gamle dekk.... Men skeivslitasjen var ikke helt fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Bil dette har stått på? Mondeo med forhjulstrekk og Goodyear. Mener selv jeg har kjørt relativt normalt *host hark*... 40 000 på 7 måneder? Er vell ikke annet å forvente etter så mange kilometer vell? Et dekk er jo også mykest i starten når gummien er fersk, så vil vell gjerne slites mer enn 1 år gamle dekk.... Men skeivslitasjen var ikke helt fin Kjørte like langt på like kort tid med en Mercedes C-klasse (Continental) uten at dekkene på drivhjulene ble såpass slitt på innsiden. Dette ser jo ut som bakdekkene på en halvgammel BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 (endret) Kjørt litt over 40k med Saaben selv uten å bytte dekk! Ikke er de noe vits å bytte ut enda heller e61'n derimot er glad i dekk! Tung bil som er litt mer inspirerende og kjøre aktivt med. Endret November 27, 2014 av Robkill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Byttet til vinterdekk her om dagen, og fikk meg en liten overraskelse. Sommerdekkene (og bilen) er nøyaktig 7 måneder gamle/40 000 km, men venstre forhjul er nede på korden allerede. Høyre fordekk var ikke like ille, mens de to bak var lite slitt. Goodyear.JPG Det der var da en voksen skeivslitasje, noe må da være alvorlig galt i understellet på den Forden. Har vel kjørt tett på 40 000 km med billige Marshall dekk på E34en nå, alle sa at det var møkkadekk jeg kom til å angre på. Vel, de har fortsatt masse spor igjen så de holder fint ett par sesonger til iallfall men de er også stillegående og drenerer fint vann Men fra det ene til det andre, har du ikke BMW lengere Werther? Hva skjedde med E46 330Ien du hadde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Hadde et litt kjedelig problem tidligere i dag...! Da jeg endelig kom meg inn måtte jeg lage mat på en gammel Jøtul med stekeplate! http://instagram.com/p/v69KKsK6WW/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Kodelås uten noen backup-løsning? Har selv Yale Doorman v2, som heldigvis går på batteri Robkill reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Fredrik90: Vanligvis holder "drittdekk" lenge. Det er ikke levetiden som gjør dem dårlige, det er egenskapene. Men, klart, alt blir jo en vurdering på hva man velger å koste på. Werther: synes 40 000 på et sett med dekk hørtes bra ut (dog, det var vel betydelig lavere km når de per def var utslitte). Gamle Michelin Pilot Sport 2 tok jeg knekken på under 10 000 på min bil...Nokian z greiene varte vel enda kortere. Kjører PS3 nå så får vi se hvordan det blir. Dunlop og Continental har vart noe lengre, men prisen på PS3 var ikke så veldig ille og jeg verdsetter _gode_ dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Men fra det ene til det andre, har du ikke BMW lengere Werther? Hva skjedde med E46 330Ien du hadde? Har dessverre ikke BMW lenger. Fikk firmabil, og hadde ikke plass og råd til å ha 3 biler. E46en var ikke helt gratis å eie, og jeg har ikke økonomi nå til å påkoste bruktbiler inn i det uendelige - da er det bedre å selge til folk med pågangsmot og penger. Etter mange år med overforbruk nedskalerer jeg til en mer nøktern livsstil. Så inntil videre blir det den gamle Mazdaen som helge- og sladdebil. Ser frem til snøvær og sladding på nattestid dog - for meg er det ekte julestemning når man er ute på forlatte industriområder kl 03.30 på natta mens snøen laver ned noekult og knoskar reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 I utgangspunktet er det det på denne Bewatorautomatikken også! Men spørs om ikke et 17år gammelt batteri har tatt kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Har kjørt buggy på sanddynene i dag. Noe av det morsomste man kan gjøre fire hjul! majuz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Fikk solgt CLKen igår...så nå må jeg finne meg ny bil.... Dumt 1gen x5 er så dyr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 "Må"? Dere trenger to biler? Du eide CLKen overraskende lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Jeg hadde den ikke sååå lenge...E klassen har jeg hatt siden 25 februar 2013... Men selgern til sommern... CLK kjøpte jeg jo i mai i år... Og ja...må ha en bil til..må ha en "kan bli møkkete på vei til jobb" bil og en "olløø skal ut med gutta i helgen og skal kle meg fint" - bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Trist å høre at du ikke har 330en lenger Werther. MX-5`en er jo forsåvidt kul nok da, men hadde gjort seg med noe 6/8 sylindret på tunet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 28, 2014 Share Skrevet November 28, 2014 Skårholen: Har ved og strøm. Er sånn varmegjenvinningsopplegg her men er usikker på hvor effektivt det er Må se å få tak i noe ved snart, er mye mer koselig enn panelovner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg