Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Var gode -22 på Hovden tidligere i dag men E34en starta på første forsøk, var litt tung på rattet faktisk men det gikk seg til etthvert som man begynnte å kjøre :) Holdt også temperaturen fint og varmeapperatet får deg til å svette hvis man vil det, forøvrig godt å være nede på kysten igjen hvor det er litt mer levlige temperaturer ;) Skal bli godt å få av takstativet med skiholder, bråker sånn passe greit når man kjører over 70 km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gode -22 på Hovden tidligere i dag men E34en starta på første forsøk, var litt tung på rattet faktisk men det gikk seg til etthvert som man begynnte å kjøre :) Holdt også temperaturen fint og varmeapperatet får deg til å svette hvis man vil det, forøvrig godt å være nede på kysten igjen hvor det er litt mer levlige temperaturer ;) Skal bli godt å få av takstativet med skiholder, bråker sånn passe greit når man kjører over 70 km/t

Servoolja som gjør den treg å styre? Min blir også det når det er kaldt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servoolja som gjør den treg å styre? Min blir også det når det er kaldt

Sikkert noe sånt, har sikkert kommet litt vann og kondens inn der i løpet av 20 år også som gjør den seig når det er kaldt. Går over så fort motoren blir varm forøvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig treghet i drivverket når det er kaldt. En merker jo hvor stivt alt blir og hvor tungt alt går.

Ja men det er sjelden jeg har brukt bilen når det er så kaldt, trodde først at noe var galt en vei :P Men har jo hørt om folk som har biler som får kuldesjokk, dører som ikke vil hverken åpne seg eller lukke seg osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene bakdøra på min ville først ikke lukke seg skikkelig. Når jeg etter litt kjøring fikk lukka den, så ville den ikke opp fra verken innsiden eller utsiden. Var akkurat som om waieren hadde røket. Var sikker på det, null respons i håndtakene. Dagen etter var den helt normal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutene frøs fast på E82en vår. Det er jo superkjekt når den har rammeløse vinduer og de er designet for å dette ned 2 cm når du tar i håndtaket  :stupid:  Fikk dørene opp, men de ville ikke lukkes skikkelig før jeg hadde rikket godt på rutene slik at isen måtte gi etter. Lide for skjønnheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne er litt problematisk innimellom, å lukke har jeg ikke vært borti.

Alle med Caddy på jobben hadde den obligatoriske jekkestroppen i sidedøra på vinterstid.

Fikk ikke lukka førerdøra når de kjørte til jobb om morgenen med kald bil, så stroppen ble brukt mellom dørene slik at førerdøra ble holdt inntil på tur til jobb :P

Kulde for en bensinmotor er ingen sak såfremt man har nok strøm til å få god nok spenning på coil slik at man får gnist samtidig som starter går rundt. Et 1,5 volts batteri er faktisk kjekt å ha til å sette i serie med coilen på en gammel bil om spenningen er litt lav :)

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen av å stå fast i snøen og sperre veien, den er god..... [emoji14]

Forbanna snø.. Snart en meter nå..

NB: Kom meg løs ved egen maskin, etterhvert. Bilen var sikkert ikke like fornøyd......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...