Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Var og titta på en E39 istad....Den starter fint, men så fusker den...og dør etter 1min... Å kjøre går "fint".... ga bånn gass...skjedde ingenting... men med moderat gass så går det an å kjøre den...I høy fart funkern helt fint... Etter en runde med diagnose så står det at sylinger 3 ikke har bra kompresjon... Kan det være noe så enkelt som en dårlig tennplugg?

Motor? Er det en sekser kan du jo begynne med å flytte på coil fra sylinder 3-4. Se om problemet flytter seg :) Vis ikke ville jeg unngått den, stor fare for toppakning/topp/noe værre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 300 tilbake på meg. Øksa fikk litt baksmell, men med fradragene så går vel den i 0 sånn omentrent. Litt kjedelig, for vi begge har vært "bortskjemt" med greit igjen på skatten tidligere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 300 tilbake på meg. Øksa fikk litt baksmell, men med fradragene så går vel den i 0 sånn omentrent. Litt kjedelig, for vi begge har vært "bortskjemt" med greit igjen på skatten tidligere år.

Samboeren min også tror at det skal være sånn hele tiden fordi hu er bortskjemt med å få igjen. "Lurer på hva jeg får igjen i år". Men rett hadde hu, hu fikk igjen 10.000 mens jeg måtte betale 400 kroner. Har dog en del reise å trekke fra så jeg får igjen noen tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og titta på en E39 istad....Den starter fint, men så fusker den...og dør etter 1min... Å kjøre går "fint".... ga bånn gass...skjedde ingenting... men med moderat gass så går det an å kjøre den...I høy fart funkern helt fint... Etter en runde med diagnose så står det at sylinger 3 ikke har bra kompresjon... Kan det være noe så enkelt som en dårlig tennplugg?

 

Sjekk den "gummigreia" (husker ikke hva den het) som går fra coil til tennplugg (den du trykker på tennplugg). Den gummigreia er den som leder strøm fra coil til tennplugg, (er en leder av metall i kjernen) og hvis den har brudd så vil den levere ujevnt (påvirket av vibrasjonene i motor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyesterett vurderer at en bil som har vært registrert i fem måneder og gått nesten 900 km ikke kan regnes som ny:

 

http://www.dinside.no/933242/bilkjop-i-hoyesterett-kjopte-nybil-fikk-bruktbil

 

Men det var en god del uenighet i rettssystemet om dette spørsmålet før saken kom til høyesterett. Hva med registrert i 2,5 måneder og 450 km på telleren, er det en ny bil...? Lurer på hva jeg hadde sagt til BMW-selgeren hvis jeg fant ut at F11-en jeg bestilte ny hadde 450 km på telleren ved henting...  :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor? Er det en sekser kan du jo begynne med å flytte på coil fra sylinder 3-4. Se om problemet flytter seg :) Vis ikke ville jeg unngått den, stor fare for toppakning/topp/noe værre :P

 

 

Sjekk den "gummigreia" (husker ikke hva den het) som går fra coil til tennplugg (den du trykker på tennplugg). Den gummigreia er den som leder strøm fra coil til tennplugg, (er en leder av metall i kjernen) og hvis den har brudd så vil den levere ujevnt (påvirket av vibrasjonene i motor).

 

 

Eksosen lukta litt rart når den gikk på tomgang...Og pluggledninger etc så hele ut....Men...vet ikke.... Orker ikke ett repobjekt når jeg skal ha meg en bruksbil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fikk du for kompressoen? Skal selge det jeg har med motor som er verdt noe nå. Volvoen verdt 20k ca, ktm'n mellom 20-25k og Yamahaen rundt en 35k. Det blir da 80k som kan brukes på hva jeg vil. Men jeg liker å ha litt også så vil ikke handle meg blakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...