Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kunne også tenkt meg noe nyere/annet når det gjelder bolig, men de få husene som er aktuelle her i distriktet koster mer enn det smaker for min del (f.eks. dette, som jeg gjerne kunne tenkt meg), og tomter er enten i prisklassen altfor dyrt, eller ikke eksisterende. :(

 

...så det blir nok å fortsette oppussingen på det vi har de neste 10-20 årene. :)

Oh damn for et flott hus! Drømmebolig  =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint hus. Mitt "drømmehus" rett i nærheten av meg ble solgt i fjor for 7mill. Så med den egenkapitalen jeg har nå må jeg spare noen år til før det blir noe slikt :)

 

Ja, bolig koster dessverre... Her går alt "sparing" til nedbetaling av huslånet jeg har nå.

 

Oh damn for et flott hus! Drømmebolig  =P~

 

Litt kronglete innkjøring og "liten" garasje (som alltid), samt litt andre småting, men alt i alt hadde jeg vært ganske fornøyd tror jeg. :)

 

Kommer nok å gå på visning (som forøvrig starter akkurat nå), men det er mest for nyskjerrighetens skyld. Regner med huset er solgt innen morgendagen er omme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjennskap til Billån via Santander? Har de slik "må være nedbetalt innen bil er 15år"-regel? Finner ingenting om det.

De har jo tilnærmet lik rente osv som DnB så ser ikke helt problemet med å velge de vis man da faktisk kan kjøpe en litt eldre bil uten å måtte betale ned på 3 år.

Mener Wicky er stamkunde der, hør med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også veldig på tanken om at jeg MÅTTE kjøpe meg hus snart, men har roet meg litt nå. Er ikke noe hastverk, så da sparer jeg heller litt ekstra, og skraper sammen litt mer egenkapital. Har ikke spart en krone før for 1.5 år siden, men nå sparer jeg nesten alt jeg tjener. Merker ikke noe særlig forskjell i slutten av måneden uansett, bortsett fra at jeg har endel $$$ på sparekonto.

 

Den eneste huset jeg har hatt skikkelig lyst på er en enebolig på Flekkerøy utenfor Kristiansand med to garasjer, stor tomt 50 meter fra sjøen og utleiedel i huset. Gjorde meg klar for å dra på visning neste dag, så begynte budmeldingene å tikke inn på telefonen. I løpet av et døgn hadde prisen økt med nesten en million, og dette var før første visning. Gadd ikke dra på visning engang, og tror nok noen fortsatt fikk mye hus for pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hus, awt. Kom deg på visning, det er ofte de spontane visningsturene som gir resultater (les: at du har travle telefoner med banken i morgen tidlig).. :)

 

Huset var absolutt pent, men brukt er brukt, og det så man særlig på listverk, sparklede plateskjøter og generelt "utsatte" steder.

 

I tillegg var kjøkkenet noe lite, samt at plasseringen av gjestetotalettet var litt tåpelig i mine øyne.

 

Likevel er det absolutt interessant, men jeg synes det er priset noe høyt. Jeg mener prisen burde vært 10-15% lavere, men ser ikke bortifra at det blir solgt til rundt prisantydning.

 

Det var mindre folk på visning enn jeg hadde trodd på forhånd, men så er det også relativt sjeldent med hus i denne prisklassen her i distriktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke usannsynlig at denne boligen er priset noe for høyt, da den er priset omtrent èn million høyere enn hva tilsvarende bolig har blitt solgt for i samme gate foregående år. Uansett er jo listverk og gips bagateller å medregne og taler helt klart til budgivers fordel når den er så høyt priset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner litt til dette området og vil påstå dette huset er noe bedre enn de fleste andre som er blitt solgt i nærheten (dette er det femte(?) huset på relativt kort tid som selges i en radius på to hundre meter), men det er absolutt et poeng.

 

Det er forsåvidt bagateller, men når man f.eks. har en 4-5m høy vegg av gips og skjøtene viser ganske tydelig er det litt jobb å få dette pent igjen. Og uansett så er det jo ikke en jobb man ønsker når man har kjøpt et hus som i utgangspunktet ikke er et oppussingsobjekt, men jeg ser hva du mener :)

 

Vi får se hva som skjer, men jeg var det mest for nyskjerrighetens skyld, og tviler på det blir flytting på meg. Hadde jeg ikke hatt en bolig fra før hadde det vært en ting, men når man i tillegg må selge det man har skaper det også en viss uro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er korrekt at det er det femte huset som selges i løpet av årets første fire måneder, men de er etter det jeg kan se ikke sammenlignbare overhodet - både når det gjelder pris, byggeår og standard.

 

Huset du allerede bor i har etter min mening et delikat utseende (valmet tak bl.a.) og vil således alltid være tidsriktig med mindre oppgraderinger. Om du er fornøyd med det er det god økonomi i å pusset det opp istedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset vi har feiler forsåvidt ikke noe, men det bærer preg av at det er bygget på slutten av 70-tallet. Spesielt når det kommer til rominndeling og utnyttelse av den typen det ikke er så lett å gjøre noe med.

Når det er sagt så kan man jo bruke ganske mye penger på oppussing og ombygging før man i det hele tatt er i nærheten av prisen på det andre, men det er verdt litt å slippe nettopp det også. :)

En annen ting er at det stort sett er eldre som bor rundt oss. Jeg kunne tenkt meg å bodd i et nabolag med flere som er på samme sted i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sparer dere forresten? BSU er seff fylt opp, og bankmannen min anbefalte meg superspar istedenfor BSU 2.0.

BSU jeg fyller opp 25000 hvert år, en normal sparekonto hvor jeg setter inn og tar ut penger etter behov og mulighet, en sparekonto med bonus (ekstra rente om pengene står i ro) og har opprettet et fond med 100% aksje hvor jeg setter inn 500 kroner i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSU jeg fyller opp 25000 hvert år, en normal sparekonto hvor jeg setter inn og tar ut penger etter behov og mulighet, en sparekonto med bonus (ekstra rente om pengene står i ro) og har opprettet et fond med 100% aksje hvor jeg setter inn 500 kroner i måneden.

 

 

Hvordan funker detta fond-greiene da? Kan så lite om sånne ting at jeg nesten blir skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...