flobben Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 tviler ikke på at veistandarden hos deg er dårlig yngve. MYE er dårlig i "utkantsrøk" sikkert lite kollektivtrafikk og?ca slik ser store deler av oslo ut om dagen forøvrig like ved der jeg bor og Gikk forbi bilen din i går, stått og sett på den flere ganger, ser vi bor i samme gate.
316 Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Åh, sug meg. Hadde bestilt dekk på Vianor til de nye felgene mine. Så ringte dem meg nettopp for å si at dem ikke kunne få tak i den dimmen likevel... Skuff... Dekkonline og Tiretrade skaffer hvertfall, yey! Men da blir det ingen felger på bil i helga !
knut_olestad Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10080258 "- Vitnebeskrivelser tilsier at det har vært oljelekkasje i bilen. Det var en lang stripe med olje etter bilens ferd inn til drive-in-restauranten. Det var like etter dette at brannen oppsto" Vært litt hard på gassen over ei fartsdump?
noekult Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Nå blir det dyrt å kjøpe en BMW med rekkesekser.... 525d og 528i blir nå også rekkefirere. 520i reintroduseres med en rekkefirer (184 HK). Mhm Syns BMW skal være rekkesekser, og slik effekten bare øker og øker og det samme gjelder vekt, så øker avgiftene villt også. BMW med rekkeseksere er nå millionbiler, enkelt og greit. Ser F11 med 530d og 530i på finn.no av og til til over 1 million... Helt sjukt Drømte om en 330i med xDrive, men en ny en koster så mye nå at man får et par år gammel M3 sedan til samme prisen... Jeg er for store motorer og alt det der, men nå er man kanskje ufornuftig hvis man kjøper noe annet enn en _20d Avgiftene har kvelt progresjonen helt...
noekult Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Tror det er ganske innvikla saker, egentlig. Må være folkeregistrert i Sverige (altså ikke være det i Norge lenger), kunne bevise pendling til Oslo, ha leilighet der osv... Tror staten er ganske strenge på å få sine avgiftskroner. Er jo velkjent at hvis politiet stopper deg som nordmann i utenlandsk bil og ikke er fornøyd med tilstrekkeligheten av grunner du gir dem for at du kjører den utenlandske bilen i Norge, så kan de gi deg hele engangsavgiften i bot (pluss evt gebyrer hvis de er ordentlige rasshøler). Mye slik som hvis du blir tatt med mye trimming, plutselig kan du får avgfitene du skylder for økt hk-avgift + en prosentsats i straff. Trodde ikke de var så strenge på det før en belgisk kollega av en kamerat ble stoppa av onkel og fikk engangsavgift på 80.000 kr. i krav, fordi politiet mente at siden han bodde i Norge over en viss periode av gangen mens han jobbet så var han automatisk pliktig til å betale avgifter. For et jævla sosialistland...
spruddel Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Hva tror folk om 235/35-19 på 9,5x19" felg? Subber såvidt baki med 265/30-19 nå, så vil gå ned litt på bredden, så skader ikke med bittelitt strekk heller Og har 235/35-19 foran, så kan flytte de foran bak og kjøpe nye foran istedenfor 8,5x19". Hva bør jeg gå for profil der da? 225/35-19 eller? Gidder ikke for mye strekk foran Kunne kanskje gått for 255/30-19 bak og hatt 235/35-19 foran, men vil være sikker på at det ikke blir noe mer subbing. Har ikke veldig lyst til å brette inn kanten hvis jeg ikke må
noekult Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 kjexx: Det visste jeg ikke. Har noen andre sett på dette med Sverige og biler på svenske skilter? Skatter man i Sverige da eller?
Kjexx Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Jeg har en kompis som har svensk samboer med adresse i sverige. De kjører svensk bil. Bor du i strømstad og jobber i halden må du betale skatt til begge steder. Men jobber du i fredrikstad betaler du bare til strømstad selv om du jobber i norge og er norsk statsborger. Det er mange svensker og norsker som bor i strømstad (tanum) og jobber rundt om i distriktet her.. Får kurs på lønna og vettu. 8 kr på en 100 lapp. Tjener du 600.000 norske så blir det ca 650.000 svenske. Så er jo både bil og mat billig.
316 Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Hell yeah! Lurer på om jeg skal få tak i dekk og montere dem på 02'n for å prøve! Hadde vært artig! DETTE liker jeg! Måtte rengjøre en felg for å sjekke resultatet. Det ser ikke dårlig ut!
Fredrik Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Du kan både ha norsk og svensk statsborgerskap. Ja, men du kan kun være skrevet inn i manntallet i et av landene. Ergo er du til enhver tid utvandret fra det andre landet. Hvis du er utvandret fra Norge mister du samtidig en god del rettigheter som f.eks norske dagpenger hvis du blir arbeidsledig. Det er også mange andre sosiale ytelser som er vesentlig bedre i Norge. Som utvandret nordmann kan du kjøre en utenlandsk bil i Norge, men du må være forberedt på å kunne dokumentere forholdet overfor politiet/tollmyndighetene. Dette kan lett bli litt pes iom. at du må fremvise en attest fra svenske myndigheter om at du er innvandret til Sverige, skrevet opp i manntallet i Sverige og har permanent opphold og fast adresse i Sverige. Det holder med andre ord ikke med en bekreftelse fra folkeregisteret i Norge om at du er utvandret.
316 Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Hehe, er mora mi sin. Men måtte ta den for å hente hjula Har ikke plass i Minien...
knut_olestad Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Ett heller dårlig mobilbilde: Skole skole faktisk, greit å si fra Forøvrig havna jeg bak noen syklister som brukte hele veibana mens jeg var ute. Normalt ville det nok ha satt tålmodigheten på prøve, men for en gangs skyld var det kun jenter, og de draktene var virkelig tettsittende..
Anbefalte innlegg