markusb Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10080190 BMW med FORHJULSTREKK?
Fredrik Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Ja så det... litt rart at 520i bare får 184hk når nye 118i fikk 170hk. Skulle nesten trodd at de ville lagt listen litt høyere. Akkurat nå kjenner jeg lysten på en F30 318ia er veldig stor, blir veldig spennende å se hvordan prisen på den vil være. Nye 520i ser jo ut til å ha en ok pris, så en 3-serie med litt mindre motor må vel bli betydelig billigere. Vedr. F10 520d EfficientDynamics synes jeg at 184 HK og 380 Nm nesten er i overkant av hva man trenger hvis man virkelig ønsker å kjøre økonomisk i Norge. Det er greit å ha mye effekt, men det er ikke nødvendig for å holde følge med trafikken på norske veier. Jeg vet at det finnes en avgiftstilpasset variant av 520d med 163 HK og tilsvarende dreiemoment og selv den modellen er ingen sinke. Spørsmålet er derfor om man kunne redusert prisen for en fornuftig 5-serie ytterligere ved å f.eks tilby den originale 318d motoren... altså 143 HK og 320 Nm. Modellen kunne f.eks hete 520d EfficientDynamics+. Jeg er helt sikker på at en slik modell vil være nesten like hurtig som dagens E90 318d med 136 HK og det er egentlig hurtig nok for de aller fleste.... iallefall hvis de kan spare noen kroner.
[space] Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Jeg har kjørt norgesvarianten av 520d, og den overrasket meg skikkelig! I tillegg til at nye 5-serien er fantastisk å kjøre holdt motoren i massevis. Ang. tallene, så er det større forskjell på tallene enn på selve motoren. Kunne vært artig med en dynotest av "norsk" 520d med 163hk vs 520d med 184hk. (Selvfølgelig med ansvarlige fra statskassa laaangt unna) Sånn bortsett fra at den er 4-500.000 for dyr med litt utstyr er en ny 5-serie 520d touring den perfekte familiebilen. Husk at 5-serie kun er lov å kjøpe etter en har fått barn!
bcRichard Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Jeg klarer ikke å finne en eneste feil med den nye F10/F11! Den er så sinnsykt pen!
Zibiri Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Gatebil 2011 + nye rudskogen... I say no more !! Gleder meg til dag nummer 2 allerede
850i Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 hmmm, hvorfor er det ingen mulighet for å søke på delenummer på gs sine sider? søker på bmw's delenummer, men kommer ikke opp noe som helst. Irriterer meg over dette selv.. skulle hatt noen deler som jeg ikke finner i ETK med de... Sykt irriterende i alle fall... Skal selv ha # 31312227387. Finner den på ETK, er # 14 på tegninga, men det hjelper ikke meg når jeg ikke finner den på sidene til GS... Gidder ikke betale 169 kroner i frakt fra Koed for to små gummibiter...
[space] Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Jeg klarer ikke å finne en eneste feil med den nye F10/F11! Den er så sinnsykt pen! Nei, BMW tok igjen og gikk forbi Audi A6 med stil og glans den dagen F10/11 kom ut. Flott bil!
spruddel Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Må bare lure litt noen ganger. Var en tur på postkontoret istad for å postlegge noe. Ikke noe kø, så jeg gikk rett til skranken etter jeg titta på noen konvolutter. Bak skranken sitter en ung jente gjemt under sjal eller hva det heter, dårlig norsk pratet hun uansett. Jeg spør: Skal postlegge disse papirene, men har dere ingen konvolutter som ikke er smartpost? Hun: Nei, konvolutter er der (og peker). Jeg: Hva koster det da? Hun: 19 kroner (også sier hun visst for c5 uten at jeg merket det) Så går jeg og henter en konvolutt i riktig størrelse for a4-ark uten å brette, vet ikke om det er c4 jeg. Også fyller jeg ut adresse osv på konvolutten, hun ser på. Når jeg er ferdig, så sier hun: Det er c5 som koster 19, den der koster 50. Meg: Men nå har jeg jo skrevet, så da må jeg vel ta den? Hun: Ja. Hvorfor i helvete venter hun til jeg har skrevet når hun kunne informert om det når hun så jeg hadde plukket "feil" konvolutt i forhold til prisen hun ga meg. Hun får nok ikke bedre lønn for at hun "lurte" meg, ikke kommer posten til å gå konkurs om jeg hadde valgt riktig. Er jo ikke noe penger å snakke om, men for å sende så lite, ble det ganske dyrt egentlig. Liker ikke å gå fra et sted med følelsen at jeg har blitt "lurt" og fått dårlig service. Og er det et selvfølge atabsolutt ALLE burde vite hva en c5-konvolutt osv er?
Erik89 Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Da hadde jeg gitt faen og henta den som kosta 19 kroner, dems problem spør du meg..idioti
Jordfræsar Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Hmm... mulig folkeskikk ikke inngår i norskopplæringen!
spruddel Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Jeg orka ikke å konfrontere henne med det. Får heller glede meg over at papirene kommer frem uten brett Det var 13,42% av min daglige inntekt som gikk til spille
Mexos Skrevet Juli 8, 2011 Skrevet Juli 8, 2011 Jeg digger den nye jobben min. Har jobbet 6 dager og tatt med meg 4 ulike biler hjem fra jobb
Anbefalte innlegg