joachim sørlie Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 hjelper lite når det er sinnsykt varmt her, får jo ikke sove i denne varmen heller..
flobben Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Ja det er forferdelige ulykker som har hendt de senere dagene. Jeg undrer hvorfor man på død og liv skal reise ut når man knapt ser forskjell på hva som er vann og land. Og man skal attpåtil toppe det hele med å legge båten i plan. For meg vil det bli som å kjøre med bind for øynene i 100 sonen - og følgede av det kan de fleste tenke seg hva blir.Jeg syntes også det er sjokkerende å ikke bruke redningsvest i en liten RIB. Spesielt ettersom RIBen ikke har vanlige tradisjonelle sitteplasser. De fleste bruker båt og sjø for avslapping og for mange inkluderer det alkohol. Jeg tror faktisk at den eneste løsningen for å komme i bukt med dette er å gi nulltoleranse for alkohol ved føring av båt og obligatorisk alkolås. Det er faktisk rimelig sjokkerende at man kan ha en promille på 0,8 og samtidig føre en Princess 50 på 20 tonn i 30 knop, mens man kun kan ha 0,2 i promille i en personbil opp til 3,5 tonn. Det er ingen tvil om hva som gjør mest skade.. Enig der Saltkjelen! Hvorfor skal folk absolutt kjøre i plan og attpåtil med båten full av folk i bekmørket. Husker en sankthans jeg skulle kjøre fra Grimstad til Arendal midt på natta, hadde en Scand Dynamic med både bauglys og lyskaster men likevel kjørte jeg ikke fortere en 6 knop hele veien. Det jeg var mer redd for var å bli rent i senk av båter bakfra, for det var som sakt sankthans og mye båter på sjøen, selv om natta. Sjekka om akterlanterna virkelig lyste flere ganger, særlig etter at to Nor-Techer med fulle folk ombord passerte meg ganske nære Båtlivet er herlig og det er heldigvis sjelden man føler seg utrygg som følge av andres atferd på sjøen, jeg er absolutt for at Politiet kan frata enn retten til å kjøre båt hvis man går over streken. Det være seg både promillekjøring og villmanskjøring, med vilmanskjøring så snakker jeg om voksene menn som kjører 50-60 knop i indre havn ikke småunger i joller som knapt kjører 20 knop. Er det nå i lengden særlig positivt for menneskeheten å ikke la naturlig seleksjon gå sin gang? Jeg har liten tro på enda flere regler hjelper. Dette har med holdninger og sunn fornuft å gjøre, og jeg tror ikke det hjelper. Ser man nå ønsker en felles fartsgrense i hele landet http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7711671 som sikkert er fint det, men hvor mange tar hensyn til dette? Som Fredrik90 skriver, to Nor-tech båter med fulle mennesker om bord i full fart på natta. De fleste skjønner at det ikke er verdens smarteste idé. Min mening er at holdnings endring er veien å gå, så er spørsmålet hvordan få til det?
316 Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Helvetes fastlegeordning. Hvor er han da jeg trenger han? På ferie, og den utpekte vikaren har stengt kontoret på fredag. Nisser.
fish Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Helvetes fastlegeordning. Hvor er han da jeg trenger han? På ferie, og den utpekte vikaren har stengt kontoret på fredag. Nisser. Så derfor måtte du ringe å vekke meg? Står det Dr. Fish i telefonboka di? Sent from my iPhone using Tapatalk.
Marius2002 Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Min mening er at holdnings endring er veien å gå, så er spørsmålet hvordan få til det? Få redningsvester til å være kult. Få flere kjendiser til å stille opp å reklamere hvor kult det er med redningsvest. Vet det høres kanskje teit ut, men jeg tror det funker, siden "alle" skal følge det som er in. Jeg er enig i at kanskje ikke slik: http://www.sikkerhetsbutikken.net/filar ... YELLOW.jpg er de kuleste, men om man ser litt rundt finnes det mange stilige vester som er fresh på. Slik som denne f.eks.: http://www.faerderbaatutstyr.no/_files/ ... _plain.jpg
Telcontar Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Kanskje det er marked for design redningsvester Ihvertfall hvis det blir påbudt, da vil rikingbermen ikke bli sett i samme vester som hvermansen.
Jørgen Lie Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Sånne vester som det der er gunstige.. Jobber selv på havet, og har mange timer på dekk ila en uke, både i havblikk og i storm. Vi har denne type vest på, alltid, selv med tykk kjeledress og oljehyre.. Lettvinte er de også, og blir ikke tung til kroppen etter timesvis på
316 Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Jaja, da fikk jeg 20-dagers kur med Breksidol og 7 dagers sykemelding... God bedring til meg selv.
CV-Erik Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Da var jeg brått 17år! 1 år til lappen haaah bursdag 10 juni jeg, mindre enn et år Faen! hehe. Blir godt med lappen
joachim sørlie Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 mopedlappen nei.. ærlig talt! har ikke tid eller råd til det tullet der desverre
316 Skrevet Juli 15, 2011 Skrevet Juli 15, 2011 Hentet halve postkontoret i dag. -Takgrind til E30'n -Gummibåt med årer, stangholdere og elektrisk motor -Senkesett til E30'n -Felgklistremerker Details is a bitch! Og ja, felgen ligger i senga mi!
Anbefalte innlegg