Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
enig med deg der! Men savner de der comic relief episodene til topgear. Roadworks, ground works og det der..

Hvis du f.eks tenker på TG Challenges finnes noe på YouTube og det aller meste på FinalGear. Problemet for min del er at jeg ikke riktig gidder å laste ned episodene via x iom. at det er mye lettere å streame.

Skrevet
Hva tror dere om denne bilen? Har vært en leasingbil, leaset av en selger/firma i sportsbransjen. Mye langkjøring. Tenker pris ut ifra km og utstyr.

Forresten, er det noen i Hamarområdet som kunne ha sett på denne for meg?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29676236

Ville rådetl deg å styre unna 1.6/1.8 bensin motorene til BMW.

Er mye feil med register, coiler, ventiler osv på disse motorene.

Ville mye heller funnet meg en diesel hvis man skal ha 1.6/1.8 :)

Skrevet
På comfort access for BMW, låser bilen seg automatisk når man forlater bilen med nøkkelen i lomma uten å "trykke/beføle" på dørhåndtaket manuelt?

Min bil låser seg iallfall etter en stund hvis jeg går fra den ulåst. Kan også låse opp bilen ved å holde hånda ved dørhåndtaket og låse ved å såvidt beføle det.

Har brifa mye med der ovenfor kompiser :wink:

Skrevet
Hva tror dere om denne bilen? Har vært en leasingbil, leaset av en selger/firma i sportsbransjen. Mye langkjøring. Tenker pris ut ifra km og utstyr.

Forresten, er det noen i Hamarområdet som kunne ha sett på denne for meg?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29676236

Ville rådetl deg å styre unna 1.6/1.8 bensin motorene til BMW.

Er mye feil med register, coiler, ventiler osv på disse motorene.

Ville mye heller funnet meg en diesel hvis man skal ha 1.6/1.8 :)

Ville også tatt en titt på diesel og 1.8L. Og er det mye bykjøring i bildet ligger 1.6L bensin på 0.9+ blanda.

Ok, takker... Får lete videre da...

Skrevet
Disel er vel ofte dyrere en bensin biler..

Ja... og dette er viktig med tanke på kjøremønsteret man har. Diesel lønner seg ikke hvis man ikke kjører minst 18-20000 Km årlig. Dieselbiler har heller ikke godt av for mye småkjøring og kaldstarter. Jeg ville også ha vært forsiktig med diselbiler som har vært chippet (få en kvalifisert utskrift av OBC´en).

Skrevet

Hmm.. Hva skal jeg gå for? Blir mest småkjøring i byen sånn til og fra jobb. Diesel eller bensin?

Skrevet

At det skal være så vanskelig.. Likte jo den bilen jeg linket til. Er det noe man kan gjøre for å unngå de problemene som ble nevnt lengre opp her? Alle servicer er fulgt frem til nå. Fremdeles noen som har mulighet til å se på den for meg?

Hva med 1-serie da? Er det årsmodeller, motorer etc jeg burde holde meg unna?

Skrevet
Hmm.. Hva skal jeg gå for? Blir mest småkjøring i byen sånn til og fra jobb. Diesel eller bensin?

Bensin... minst mulig motorvolum i forhold til hva som er tilfredstillende for deg. Jeg tror at en E46/E90 316i/318i er meget fine biler med voksen kjøring og fornuftig vedlikehold. Gjør det enkelt når det gjelder utstyr og bruk heller pengene på fremtidig vedlikehold.

Skrevet

Bensin... minst mulig motorvolum i forhold til hva som er tilfredstillende for deg. Jeg tror at en E46/E90 316i/318i er meget fine biler med voksen kjøring og fornuftig vedlikehold. Gjør det enkelt når det gjelder utstyr og bruk heller pengene på fremtidig vedlikehold.

Har snakket med en som har hatt en 316 -08 i ett års tid nå han er kjempefornøyd. Jeg har besinnet meg og funnet ut at en 316/318 holder i massvis for oss. Fordelen pris i forhold til årsmodell/km. Så til å begynne med på 06/07, men har nå skjønt at fra 08 ble 316 oppgradert fra 116hk til 122hk. Må innrømme at jeg ble i tvil når FredriK.S nevnte div prob med motor.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...