Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva er så spesielt med BBS? 60 laken...

Kvalitet. Allikevel, de Super RS'ene til 60k får du strøkne i utlandet til omtrent 1/3 av prisen.

Skrevet
når en vw bil skiftet reg reim på 120000 skal den da skiftes på 220000 er det ikke hver 100000 km på vw? gjelder en golf.

Det varierer fra motor til motor. Alt fra 90-120-150-180 og over 200. Golf kommer vel ikke med motor som har så høyt intervall, men som sagt varierende fra motor til motor :)

Hva slags golf er det?

Skrevet

"Ut bilens levetid", på samme måte som "automatgirkasse oljen holder 150 000km".

Kommer det rasling er det iallefall best å ta inspeksjon. Ny strammer kan være lurt. Å bytte registerkjede kan være i grenseland dyrt.

Skrevet
"Ut bilens levetid", på samme måte som "automatgirkasse oljen holder 150 000km".

Kommer det rasling er det iallefall best å ta inspeksjon. Ny strammer kan være lurt. Å bytte registerkjede kan være i grenseland dyrt.

Jeg har en svoger som har en Peugeot 406 2,1 TD med langt over 500000 Km på telleren. Motoren er en "symfoni av godlyder" og den går som den skal gjøre. Vår E46 318d har snart 275000 Km på telleren, ingen ulyder og går som den skal. Kan jeg forvente en dobbelt så lang kilometerstand uten problemer med registerkjedet eller er det for mye forlangt?... Eller er det umulig å si?

Skrevet
Mine W201 2,3-16 biler har hatt behov for kjedeskifte på 150 og 200.000 km, - eller nærmere bestemt behov for nye kjedestrammere og dermed også kjede ;-)

Umiddelbartvil jeg tro at en MB 190E 2,3-16 er litt mer sportslig satt opp med 185 HK ved 6200 rpm enn vår M47D20 motor med 115 HK ved 4000 rpm. Hvorvidt slikt helt konkret påvirker levetiden på vitale kompententer er jeg faktisk ikke sikker på.

Skrevet

På min far sin forrige mercedes c180 94 modell røk registerkjeden rett før 200' km. Ble en kostbar reperasjon på nærmere 30k iom at den røk i fart. Jeg har nå en e34 520 som snart bikker 230' km... Håper den holder lenge.

Skrevet
":399nubum]Går det an å vise seg i en slik? :)

Får jo en gull X5 til samme pris!

Vil nok si at det er en smaksak, jeg selv synes den nye Tahoen er veldig pen og se til. Jeg liker absolutt X5 men jeg har ikke bruk for en stor stasjonsvogn som "alle" har, men derimot en bil med god plass, hengervekt opp til 3600 kilo og firehjulstrekk med høy og lavserie. Dette klarer ikke en X5 å stille opp. Her får man også ryggekamera, el lukking av bakluke, fjernstarter og kjøling i setene! noe man ikke får på en X5 til samme pris.

Får jo Cayenne til samme pris (som sikkert hadde resultert i salg av 3-serien hans fordi den aldri ble brukt lenger) hehe

En 8 år gammel Cayenne med over 100 000 km på tellern frister lite, serlig med tanke på at jeg gjerne skulle ha hatt vogna forsikret også. Har med min alder ikke hår nok på brøstet i boka til forsikringsselskapene til å forsikre en Cayenne til en mennskelig sum.

Jeg ville gått for en pathfinder. :)

Grusome biler, vonde å kjøre, jalla interiør og knattrediesel.

Selg E90´n og handle seg nye X3 :)

Å selge E90en sitter langt inne. Serlig etter en slik langtur som i dag så kan jeg ikke få skrytt nok av vogna. Blir ikke sliten av å kjøre og den er rett og slett herlig å ta forbikjøringer med, gjelder bare å begrense seg litt. Går fort mot de 200 km/t med Hartge tuning :mrgreen:

Nye X3en ser for meg ut som en Kia, like lite tiltalende som den første! Eneste X modellene BMW har fått skikkelig til er X5en :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...