Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei nå begynner det å bli mye rått i den Norske bilpark. Var nettopp i Oslo en liten tur og så bla en Maybach 57, BMW E32 Alpina, 2x Lamborghini Gallardo (ene helt ny), X5M, Ferrari California, E60 M5 og Aston Martin Rapide. Alle registert i kongeriket Norge :wink:

Så haugevis med Porsche Panamera også med de er jo blitt så vanlige nå :wink:

Skrevet
Er det noen her inne som vet hvorfor noen eldre BMW modeller har tillegget "Bavaria" i modellbetegnelsen? Min tidligere "danske" 1997 E36 323i hadde også denne tilleggsbetegnelsen i vognkortet... altså "323i Bavaria".

Jeg vet selvfølgelig at Bavaria betyr Bayern på engelsk/latin, men hvorfor bruker BMW navnet som et tillegg i modellbetegnelsen?... :?

Jubileumsmodeller?

Har faktisk lurt på det selv.

Men jeg lurer på noe annet også, hvor mye kan jeg få for ett shadowline listverk til E28?

Mangler 1 list nede på døra, men er ellers komplett. skal opp å prøve få det av om det blir bra vær i morgen.

Skrevet
Noen som kjenner til Grand Auto i Oslo?

Ifølge hjemmesiden har de solgt noen pene BMW'er...

Jepp, har prøvd google, og det kan nesten se ut til at samme fyren driver Narvesen på Kallbakken i Oslo og er drosjeeier i tillegg til å være bruktbilselger... Høres nesten ut som en tvilsom karakter fra en gammel Olsen-Banden film....

Jeg var å så på en 1'er han hadde. Sølvgrå sak. Vet ikke om den er solgt.

Men jeg er hvertfall glad jeg ikke kjøpte den usett som jeg gjorde med den jeg har nå.

Ikke hadde de noen form for butikk heller, møtte meg på en bensinstasjon på ettermiddagen. Da virket det som han brukte bilen hver eneste dag også. Hadde fått noen km ekstra etter annonsen (noe som ikke pleier å være hos forhandler) ikke rein innvendig eller i motorrom etc. Fikk rett og slett litt kalde føtter

Sier ikke at sjappa er dårlig, men akkurat den bilen skulle jeg ikke ha.

Hmmmmm.... Takker for info.

Ser det står på hjemmesiden deres at de holder til i bygget ved siden av Oslo Bilauksjon, men står også *Visning kun etter avtale* i alle annonsene....

Skrevet
Du må handle nå, for de blir jaggu ikke billigere med åra :)

Jeg vet... Har egentlig lyst til neste år, men må se an litt hvor langt jeg er kommet på E30`n samt huset. Er klar over at de ikke blir billigere nei, derfor det hadde vært gunsti og kjøpe en i "nærmeste fremtid" egentlig.. 8) Ha funnet en som ikke er så langt unna, så vurderer å ta en telefon til eier. Men, har lyst å tilegne meg mere kunnskap om bilen før jeg hiver meg ut på markedet.. Greit å vite litt om man finner en entusiast og kjøpe av :)

Skrevet

Don Draper kjøper seg ny bil i Mad Men, et svært flak, og i tillegg til elvinduer har den også automatiske vinduspussere. Altså regnføler. Vi snakker da 60-tallet. LITT annen standard enn de europeiske bilene. De latterliggjør også VW folkevogn i den serien :)

Skrevet
Har falt pladask for E9... En CSi skal jeg eie om ikke alt for mange år.!!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29890210

Denne f.eks, hadde vært midt i blinken..8)

Når det kommer til E9 blir det ikke stort bedre enn denne her:

4326408725_35b8aa430d_o.jpg

og den norske her:

r1r9xve1a2wwpb7d7x7g.jpg

Fantastisk lekre biler!

Z4en "min" har forøvrig fått en ny eier igjen. Ei dame i slutten av 50-åra, som elsket den :) (De hadde byttet en '67 MG i denne)

Den har allerede vært på NSK-treff i Tønsberg!

Skrevet

E9 er skamrått. Står en sølv grå E9 ikke så langt fra der jeg bor. Men har ikke møtt på eieren enda. Tenkte å få høre litt info, og evt tatt noen bilder :)

Skrevet

E9 er fine biler :)

Har et lite spørsmål:

Noen som har peiling på hvor jeg kan få tak i M3 diffusor til orginal bakfanger E36 coupe?

Skrevet
":4s9eb67q]

Når det kommer til E9 blir det ikke stort bedre enn denne her:

4326408725_35b8aa430d_o.jpg

og den norske her:

r1r9xve1a2wwpb7d7x7g.jpg

Fantastisk lekre biler!

Bah... Blir helt skjelven... Har lenge hatt sansen for de, men egentlig nå at jeg har fattet brukbar interesse av den..

Er det kanskje noen som sitter inne på sider på nettet hvor det står historik med mere??

Jeg suger kraftig på gåggling og søk, så ender aldri opp med å finne det jeg leter etter :roll:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...