Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er helt utrolig så hissig Porsches 997 GT3 RS motor er... en fantastisk konstruksjon. Motoren er en boxersekser på 3797 cm3 som uten ladeluft yter 450 HK ved 7900 rpm og 430 Nm ved 6750 rpm. 0-100 Km/t går løs på 3,8 sekunder og topphastigheten er 310 Km/t.

http://www.youtube.com/watch?v=kEOKck7WWvU&feature

Pssst... Er denne noe du kunne tenke deg?

http://germancarsforsaleblog.com/1986-r ... t=FaceBook

RUF er jo alltid interessant, men jeg klarte aldri helt å like "Flachbau" konseptet. Det kom frem da alle de andre Porschemodellene hadde vippelykter på tidlig 80-tallet (924/944/928) og skulle liksom være moderne. Ergo mente noen at da måtte 911 også ha vippelykter. Porsche tilbød Flachbau 911 Turbo (930) som spesialbestilling for en grov sum penger. Helt idiotisk etter min mening iom. at en standard 911 var mye finere. Diskusjonen gikk imidlertid høyt den gangen også hvorvidt man var lei av 911 eller ikke. Modellen 928 var som kjent egentlig ment som en erstatning for 911 og den kom på markedet som 1978 modell.

Jeg er ganske puritansk når det gjelder oldschool 911´er av G-serien. De skal ikke ha vinge bak (med mindre det er en 930), ikke ha turbolook skjermutbyggere (med mindre det er en 930) og ikke ha sideskjørt eller dypere fanger foran. Mest mulig clean som en standard 911 Carrera Coupé... gjerne med Fuchsfelger. Oldschool 911 Targa og Cab har jeg heller ikke sansen for.

911 SC anno 1981 med det rette stuket.

v0upcvvvo8mvr1ftmjcs.jpg

Skrevet

RUF er jo alltid interessant, men jeg klarte aldri helt å like "Flachbau" konseptet. Det kom frem da alle de andre Porschemodellene hadde vippelykter på tidlig 80-tallet (924/944/928) og skulle liksom være moderne. Ergo mente noen at da måtte 911 også ha vippelykter. Porsche tilbød Flachbau 911 Turbo (930) som spesialbestilling for en grov sum penger. Helt idiotisk etter min mening iom. at en standard 911 var mye finere. Diskusjonen gikk imidlertid høyt den gangen også hvorvidt man var lei av 911 eller ikke. Modellen 928 var som kjent egentlig ment som en erstatning for 911 og den kom på markedet som 1978 modell.

Jeg er ganske puritansk når det gjelder oldschool 911´er av G-serien. De skal ikke ha vinge bak (med mindre det er en 930), ikke ha turbolook skjermutbyggere (med mindre det er en 930) og ikke ha sideskjørt eller dypere fanger foran. Mest mulig clean som en standard 911 Carrera Coupé... gjerne med Fuchsfelger. Oldschool 911 Targa og Cab har jeg heller ikke sansen for.

911 SC anno 1981 med det rette stuket.

v0upcvvvo8mvr1ftmjcs.jpg

Apropos den såkalte 911 G-serien (1973-89). Her er Steve McQueens 911 Ur-serie (1963-73)... en 911 S fra 1969. Den har en boxermotor på 2195 cm3 som yter 180 HK ved 6500 rpm og 199 Nm ved 5200 rpm. Vekten er kun 1020 Kg så ytelsene er bra... 0-100 Km/t på 7,5 sekunder og en topphastighet på 230 Km/t.

p6w5f7myr8rh1kvi5mim.jpg

s3fpllu6xngmdc1ccma6.jpg

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10097905

Skrevet
Kjapt spørsmål til dere...

E46 titansølv, mtech 2 frontfanger.. Skal Clubsport splitterne lakkeres eller forbli sorte? Usikker på hva som ser best ut..

Her er en e46 titansølv jeg hadde en gang..

2149219-bilde1-p4251173.jpg

xvqou66jjbx9ejq837cp.jpg

2149219-bilde4-p4251171.jpg

Skrevet
Porsche er så stygge biler.. Fysj. :)

Jeg fikk et veldig godt råd av en god venn for mange år siden når det gjelder amerikanske biler fra glansperioden 1950-75. Jeg hadde store problemer med å forstå hva som var så spesielt imonerende med disse bilene. Jeg er vokst opp i et miljø der finere europeiske biler har status og ikke store amerikanske flak. Min venn rådet meg til å se på de amerikanske bilene som alternativ kunst. Altså ikke noe man nødvendigvis har lyst til å henge på veggen i stuen, men kunst som er nødvendig for at vi skal komme videre som intellektuelle mennesker. Ingen alternativ kunst... ingen Munch eller Picasso. Det er det samme med musikk... ingen alternativ musikk... ingen Elvis Presley eller f.eks Eminem.

Med Porsche bør du omskrive tesen med to do. Designet er som det er, men teknisk har Porsche alltid vært et par skritt foran de andre bilprodusentene. Hvor var f.eks BMW da Porsche kom med 911 S i 1969? 0-100 Km/t på 7,5 sekunder og en topphastighet på 230 Km/t var temmelig imponerende på slutten av 60-tallet. Vi snakker tross alt ikke om en superbil a la Mercedes-Benz W198 300SL "Goldwing", men om en bil med en motor på knapt 2,2 liter. Det skulle gå 4 år før BMW klarte noe lignende med E9 3.0 CSL, men da med en vesentlig større motor og 10 Km/t lavere topphastighet. I mellomtiden hadde Porsche imidlertid kommet med 911 Carrera 2,7 RS "Ducktail" som klarte 0-100 Km/t på 6,3 sekunder og hadde en topphastighet på 240 Km/t... stadig med en mindre motor enn M30 motoren i E9 3.0 CSL.

Skrevet

Hvor holder du til?

M-tech i trondheim retter felger. Har aldri prøvd dem selv, men skal visst være dyktig. Har hørt rykter om at det er de som sveiser bensintanker til Koenigsegg, men det skal jeg ikke gå god for. ;)

Jeg syntes prisen var litt stiv da. Tror det var 1500 per felg til han jeg snakka med.

Skrevet

Er godt mulig det. :) Jeg vet ingenting om den bilen, så for alt jeg vet kunne det like gjerne være sant. ;) Syntes det hørtes litt fantastisk ut egentlig..

Anyway, da er jeg endelig i gang med prosjekt del 2 på huset. Altså utsiden.

Gravd opp på tverrenden for å legge nye dreneringsrør, pluss at det ble koblet på nedløpet fra takrenna og lagt opp rør til et eventuelt garasjeprosjekt litt seinere. Alt går ut i et nytt avløp. Flyttet litt på et par bærbusker, tatt bort noen trær og en haug med røtter og dritt.. Har også gravd ut og skal til å støype påler til større veranda. :) Huff, pengene ruller ut fort gitt.

Sparer litt på at jeg og min far holder på da. Slipper å leie inn folk til å drive. :)

Blir større veranda i løpet av høsten håper jeg, så får vi se til sommeren om det blir større garasje. Garasjen er bygd litt senere enn huset, og det virker som om bestefar parkerte 1'er-golfen sin på tunet å satte opp et reisverk rundt den. E30n går inni med et nødskrik, men Mercedesen er det bare å glemme å få inn der..

oidp2wnn6f5pozypu2qq.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...