tomaskl Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Har en 520d 2001 mod, hvor det ikke er automatisk kjørelys. Må vri på bryteren hver gang jeg skal ha lysene på.. Var en som sa til meg, at det bare var å sette i en sikring. Så skulle man få automatisk kjøre lys, stemmer dette eller..???
Otis Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Om du vrir bryteren helt over til høyre, så skal det styres av tenningen. Har du helt til venstre så er det enten styrt av tenning. (norsk bil) eller helt av (importert bil) Såvidt jeg vet så skal dette kunne kodes.
Saltkjelen Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Dette er vel noe som skal kodes. Men slukker ikke lysene når lysbryteren din står i posisjon til høyre i det du slår av bilen?
Haug530D Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Jeg har alltid Lysbryteren i høyre posisjon, siden fjernlys ikke virker i venstre posisjon. Har forøvrig kjørelys (Ikke import bil)
Mikael-B Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Dette er vel noe som skal kodes. Men slukker ikke lysene når lysbryteren din står i posisjon til høyre i det du slår av bilen? Tror ikke den skal gjøre det når bilen er importert Min gjør hvertfall ikke det, den er Tysklandimport. Der piper det når du skrur av tenning med lysbryter helt til høyre. Kun kjørelys som slukker, mens parklys, baklys og instrumentlys står igjen.
Saltkjelen Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Ja ok. Min 535i er også importert og der slukker lysene automatisk når den står i høyre posisjon. Antakeligvis er dette da kodet om for norske normer.
Otis Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Min er importert, men har automatiske lys helt til høyre og kan slå av alle lys helt til venstre. Har ingen lyd varsling av at lysene står på, forutenom i midterste posisjon, altså parklys.
2000Touring Skrevet Februar 9, 2011 Skrevet Februar 9, 2011 Nå vet ikke jeg om det er noen forskjeller på lysbryteren eller dens funksjonalitet fra E39 og E46, men på min 1999 320d(ikke import) står lysbryteren alltid til høyre - alt blir slått av når tenningskrus av.
Svein Erik Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Jeg kjøpte i 2008 en 97mod. E39 som var importert fra Tyskland mange år tidligere. Den hadde ikke kjørelys, så jeg snakket med BMW forhandler. De skulle ha 1000.-kr for det så jeg lot det være. Var på ett Mekonomen verksted litt senere. De programerte den om til norsk bil gratis for meg. Lysbryter står nå altid til høyre.
Andreas1 Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Kjørelys på E39 programeres og bryteren blir da stående til høyre hele tiden. Hvis du har faceliften med (A)-innstilling helt til venstre på bryteren så fungerer ikke denne (A)-posisjonen helt etter planen vs norsk lov da det er en lysfølsom innstilling. Sikkert fin i andre land hvor det ikke er påbudt med kjørelys da... Iallefall: Tar 10 minutter å kode hos BMW når de får koblet til kabelen hvis de skriver koden sakte, men det koster noen kroner...
TRF Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 10 minutter er nå litt optimistisk. 1)mekaniker får jobben, stempler 2)finner bilen, kjører inn på bukk 3)kobler opp progman 4) begynner å jobbe med dette, ganske tregt program på ganske treg bil, dette skal lese hele ckm 5) når bilen er ferdig, kjøre ut parklere, fylle ut papirer, stempler ut poenget mitt er ikke at du er veldig av i hvor lang tid det tar å programmere (for det er du ikke), men det sier seg selv at verkstedet gjerne vil ha litt for dette. Hvis alt som er "bare å" skal være gratis så ville ikke verkstedene hatt råd til det dyre utstyret de har. forøvrig har de fleste her helt rett, denne bilen KODES kjørelys på, ikke noe lodding eller annet gammeldags humbug. Og du har kjørelys når bryteren alltid står til høyre. slik at lysene forsvinner når du vrir av tenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå