hanskr Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 hei lurte på kva fordelen med tårnstiver er blir bilen stivere av den grun `? hindrer den krenging meir ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Den hindrer vel bevegelse i karosseriet ja.. Så det blir stivere.. Hindrer også krenging, siden fjærtårna blir holdt på plass, og har mindre/ingen mulighet til å bevege seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pajoe Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Men de aller fleste som blir kjøpt, og montert på bilene her inne har liten til ingen funksjon bortsett fra den kosmetiske. De er rett og slett så spinkelt laget at virkningen er minimal. I tillegg har mange fått stivheten i stålet ødelagt av forkrommingen. En helt annen ting er at ekstremt få biler blir kjørt på en sånn måte at et sånt stag i det hele tatt har noen virkning. Så summasumarum er de fleste til pynt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Jepp, at den pynter opp i motorrommet er nok den største "fordelen". Vil holde dempertårnene litt mer der de skal og dermed gjøre karroseriet stivere teoretisk sett, men man skal være svært følsom før man faktisk merker noen forskjell. Hvor mye bilen krenger har det ingen effekt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Spørs mye på hva slags bil du har, og hvordan du bruker bilen. Personlig merker jeg forskjell på å ikke ha tårnavstiver foran på E30n under isbanekjøring. Med så blir den mye stivere og hele fronten bare sklir rundt og nekter å sette seg. Uten så blir det mer fleks i chassiet og bilen tilpasser seg mer det ulente underlaget og man har mer grep på hjulene. Det mest ideele er selvsagt å ha et justerbart stag så du kan prøve deg litt fram. Jeg mener Ove Kvam på BMWCCN gjennomførte en test engang med påkoblede pot-metre som skulle oppfatte chassifleksen med og uten. Mener det var veldig lite isåfall.. men alt til sitt bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 Jeg mener Ove Kvam på BMWCCN gjennomførte en test engang med påkoblede pot-metre som skulle oppfatte chassifleksen med og uten. Mener det var veldig lite isåfall.. men alt til sitt bruk. http://www.bmwccn.no/rogaland/strutbar.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 takker for alle komentarer genial link fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 17, 2011 Share Skrevet Februar 17, 2011 et minus er når du kræsjer så ryker ofte begge tårnene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 et minus er når du kræsjer så ryker ofte begge tårnene hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 et minus er når du kræsjer så ryker ofte begge tårnene Jeg slapp unna med at staget ble kortere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Jeg har det kun for blingfaktoren Har det også i E46en. Men den har så liten motor at jeg ikke har bilder av den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 z4 har vel slike stag orginalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 Når det i tillegg går inn mot torpedoveggen slik som i Z4'n så har det jo faktisk en funksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 18, 2011 Share Skrevet Februar 18, 2011 z4 har vel slike stag orginalt? Ja de fra dempertårnene til torpedoveggen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå