hanskr Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 hei lurte på kva fordelen med tårnstiver er blir bilen stivere av den grun `? hindrer den krenging meir ?
Jørgen Lie Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Den hindrer vel bevegelse i karosseriet ja.. Så det blir stivere.. Hindrer også krenging, siden fjærtårna blir holdt på plass, og har mindre/ingen mulighet til å bevege seg
pajoe Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Men de aller fleste som blir kjøpt, og montert på bilene her inne har liten til ingen funksjon bortsett fra den kosmetiske. De er rett og slett så spinkelt laget at virkningen er minimal. I tillegg har mange fått stivheten i stålet ødelagt av forkrommingen. En helt annen ting er at ekstremt få biler blir kjørt på en sånn måte at et sånt stag i det hele tatt har noen virkning. Så summasumarum er de fleste til pynt.
hagenisse Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Jepp, at den pynter opp i motorrommet er nok den største "fordelen". Vil holde dempertårnene litt mer der de skal og dermed gjøre karroseriet stivere teoretisk sett, men man skal være svært følsom før man faktisk merker noen forskjell. Hvor mye bilen krenger har det ingen effekt på.
oddis Skrevet Februar 16, 2011 Skrevet Februar 16, 2011 Spørs mye på hva slags bil du har, og hvordan du bruker bilen. Personlig merker jeg forskjell på å ikke ha tårnavstiver foran på E30n under isbanekjøring. Med så blir den mye stivere og hele fronten bare sklir rundt og nekter å sette seg. Uten så blir det mer fleks i chassiet og bilen tilpasser seg mer det ulente underlaget og man har mer grep på hjulene. Det mest ideele er selvsagt å ha et justerbart stag så du kan prøve deg litt fram. Jeg mener Ove Kvam på BMWCCN gjennomførte en test engang med påkoblede pot-metre som skulle oppfatte chassifleksen med og uten. Mener det var veldig lite isåfall.. men alt til sitt bruk.
Fredrik Skrevet Februar 17, 2011 Skrevet Februar 17, 2011 Jeg mener Ove Kvam på BMWCCN gjennomførte en test engang med påkoblede pot-metre som skulle oppfatte chassifleksen med og uten. Mener det var veldig lite isåfall.. men alt til sitt bruk. http://www.bmwccn.no/rogaland/strutbar.html
hanskr Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Skrevet Februar 17, 2011 takker for alle komentarer genial link fredrik
ehrnst Skrevet Februar 17, 2011 Skrevet Februar 17, 2011 et minus er når du kræsjer så ryker ofte begge tårnene
hanskr Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Skrevet Februar 17, 2011 et minus er når du kræsjer så ryker ofte begge tårnene hehe
Yngvejos Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 et minus er når du kræsjer så ryker ofte begge tårnene Jeg slapp unna med at staget ble kortere.
StigJ Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Jeg har det kun for blingfaktoren Har det også i E46en. Men den har så liten motor at jeg ikke har bilder av den
hagenisse Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Når det i tillegg går inn mot torpedoveggen slik som i Z4'n så har det jo faktisk en funksjon.
StigJ Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 z4 har vel slike stag orginalt? Ja de fra dempertårnene til torpedoveggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå