Gå til innhold

på VG.no - datokjøring som forslag samt økt bompengeavgift

gica
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal si deg dette vil by på STORE kostnader i firmaet jeg jobber i, vi er avhengige av bilene våres rett og slett. Bilene er utstyrt med forskjellige tekniske løsninger som ofte kreves samtidig sammen, nei det blir ikke mulig å gjennomføre, bompenger, ingen bryr seg, jeg kjører like herlig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare kjøpe seg 2 biler som slutter på ulike tal da;)

I debatten på VG så jeg en som foreslo å kjøpe et gammelt vrak med regnr som slutter på par- eller oddetall. Dette vraket må selvfølgelig forurense langt mer enn bilen man har fra før. Da får dette forslaget virkelig en effekt. Kanskje ikke den ønskede effekten, men effekt likeså.

Jeg lurer forresten på hva som vil skje med de som har partall-biler når det blir f.eks 31. januar. Må de da la bilen stå denne dagen OG neste dag siden 1. februar også er en oddetallsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde dette som sagt i Bergen en liten periode forrige vinter, og det var ikke særlig problem siden min bil har partall og min kone sin oddetall. For øvrig gjaldt dette ikke biler brukt i næring, og som nevnt så var det uansett ikke hjemmel i lovverket for bøtelegging viste det seg etter hvert.

Egentlig var dette en ganske behagelig periode siden det er fasinerende hvor liten reduksjon (10-20%) i bilene som trengs for å fjerne alle køer her!

"Giftlokket" må man trolig over for å se tydelig, noe som er veldig lett her i byen med fjellene, og det er liten tvil om at det oppstår her ihvertfall. Hva som er hovedårsakene til dette vil mange mene er mer diskutabelt, men bra egentlig at fokuset øker mer nå på forurensning, og ikke minst lokal forurensning, i stedet for at dette er glemt til fordel for CO2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...