Otis Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Jeg så på min egen bil at de fleste OEM delene gikk i stykker fra 190000-230000 i understellet. som jeg da skiftet ut med ganske mange uoriginale deler. Så får vi se hvor lenge det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Spørsmål i denne saken Er det ikke slik at alle deler skal være TüV godkjent. Dokumentert produksjon og testing, samme som CE merket her i Norge (EU). Eller er det bare et papir som ikke betyr noe? Hvis det er seriøst med merkingen og varene er merket med TüV så skal jo kvaliteten også være der!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Spørsmål i denne saken Er det ikke slik at alle deler skal være TüV godkjent. Dokumentert produksjon og testing, samme som CE merket her i Norge (EU). Eller er det bare et papir som ikke betyr noe? Hvis det er seriøst med merkingen og varene er merket med TüV så skal jo kvaliteten også være der!? Spiller liten rolle om det er CE merket eller hva så lenge delene blir produsert i Kina, tror ikke selgerne på Ebay tar hensyn til sertifiseringer. Men om en bedrift her i Norge skal selge bildeler så er det en del krav som stilles ja, men om delene må ha TüV sertifisering vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 hva med denne da? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26889726 her påstås jo tysk kvalitet. febi er jo merket som GS bruker på sine alternative varer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 hva med denne da?http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26889726 her påstås jo tysk kvalitet. febi er jo merket som GS bruker på sine alternative varer. Tja, ville nå vært skeptisk, hvem som helst kan jo bestille disse delene på Ebay og legge de ut på Finn, kan jo skrive akkurat hva de vil i annonsen, er jo ikke sikkert det stemmer for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Er jo noe som er galt med prisene dered når 4 m-tech dempere koster 18000,-..... Og hos bmw kommer du unna med 12000,-... Skal kjøpe selv i usa, der kommer dem på 7000,- inkl frakt og moms. Selv har jeg kasterstaf fra et slikt billig sett på ebay, stått på siden i fjor tidlig sommer. Får se hvor det går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 http://cgi.ebay.de/BMW-5ER-E39-QUERLENK ... 4cf56818ba Ser at det er en liten forskjell på disse to foruten pris. Valget er ikke vanskelig Lurer på om jeg har valgt de fra USA... Men nå er det ikke jeg som skal ha de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 er det noen som kan bekrefte at det er lemfoerder som er OEM leverandør til BMW. isåfall burde man jo kunne tørre å gå for deler fra pelican parts. http://www.pelicanparts.com/BMW/catalog/shopcart/BE39/POR_BE39_SUSshk_pg4.htm fine priser egentlig. blir dyrere enn ebay-kit, men samtidig mye rimeligere enn original-deler. ble litt fristet her har kommet frem til, ved å google litt at, febi og lemfoerder er typisk OEM leverandører... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
visningsnavn1337 Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Ser ikke ut som disse delene må ha noe sånt. Kjipt ingen har tatt initativ til å kjøre ordentlige tester på det her. Original-leverandøren burde jo skrytt av det her, men trenger ikke bety de har testet det og at de var gode.. Pelican parts var ikke så dårlig idé! Lager produsenten kvalitet så gjør det ikke noe om de er OEM, syns jeg. Men igjen, ser gjerne at fler som har prøvd disse kit'a og hardkjørt litt, gjerne kjørt langt, har noen svar. Ofte er jo OEM ikke like bra. Biler med standardfeil, foringer. Powerflex-foringer er jo vesentlig mer verdi for pengene enn OEM (og billigere enn OEM?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 ringte forøvrig koed og spurte om fabrikat på casterstagene. De hadde TOPRAN og PEX på lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Skal man først kjøpe uorginalt så kjøp Meyle HD som er bedre enn orginalt,dukker opp enkelte ganger på ebay,delene har bedre forsterkede foringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 som bjalle sier her over: Sjekk ut Meyle HD. De gir 4 års garanti på delene. Selvsagt tysk. Har bestilt traversforinger til bakstillinga mi og casterstag fremme av type Meyle HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Jepp, Meyle Hd går igjen i diverse forum. Bedre å bruke litt penger på kvalitet her, fremfor å måtte bytte deler hvert halvår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghosterix Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 jo, bare man finner det så... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Jeg har forsåvidt uoriginale indre/ytre endeledd fremme fra koed, får se hvor lenge de holder. Har vel stått på ca ett år / 25k km nå. @Ghosterix Schmiedmann selger noe Meyle HD, til en pris. Jeg har ikke funnet noen på ebay.de som selger Meyle HD og gadd å sende til Norge, men bestilte fra en websjappe jeg fikk til å sende hit. Car-parts24 tror jeg sjappa het. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå