Gå til innhold

balykter E39 fra preface til facelift. spørsmål?

Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Dersom dette er snakk om en touring, slik jeg forstår utifrå åpningsinnlegg så er denne boksen en ny lysmodul (LCM). Disse adapterene som finnes til E39 sedan finnes ikke til touring og oppgraderingen må derfor gjøres på skikkelig vis. Lysmodulen sitter på høyre side ved bena til forsetepassasjeren. Napp av plastdeksel og vipp til side gulvtrekket så finner du den. Husk imidlertid at den nye lysmodulen kodes til bilen. Etter slik jeg har forstått så har du 100km på deg til å få kodet den nye lysmodulen ettersom det vil begynne å lyse en prikk bak kilometertelleren i instrumentpanelet ditt som opprinnelig indikerer juks med kilometerstand. Data som kilometerstand er lagret i bilens lysmodul - derav blandt annet koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed har ikke så halvgale priser på ettermonteringskit til touring. Men man får jo riktignok kostnaden med å kode (med mindre man ikke har programmet selv). Til E39 sedan kan man få hurtigløsningen med adapterbokser som monteres i hjulbrønnen eller ta samme rute med ny lysmodul etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen: om jeg forstår deg rett så er det når jeg har koblet i lysmodulen at jeg må kode innen 100k? Hvor mye koster det å få kodet det om? Alf Lies sønn mente han kunne klare å kode.

Marius

Ja, du må kode lysmodulen etter at du har montert den innen 100km. Hvis ikke vil prikken bak kilometertelleren begynne å lyse. Ole Martin kan garantert ordne dette for deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Men vil da denne prikken gå bort når lysmodulen kodes? eller vil det bli problemer der?

Vil jeg ødelegge noe ved å bruke den gamle lysmodulen til facelift lyktene og bare bytte over når dem skal kodes? Fått time til koding neste uke, men har solgt original lyktene alt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener her. Ole Martin mente uansett at prikken nok forsvinner etterhvert, men at det ikke var 100% sikkert.

Jeg kjørte en stund på gammel lysmodul. Har byttet nå fordi jeg skulle kode om. Det gikk ikke som det skulle pga noe galt med apparatet, så nå har jeg en prikkkodet, men ukodet lysmodul i min bil. har kjørt 3000 km med det (tur retur østerrike) uten andre problemer enn at jeg ikke har automatisk kjørelys for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...