Lars-Nord Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 323`n ble ikke godkjent i dag pga alpina interiør og ratt. Det var ikke orginalt til bmw og kunne derfor ikke godkjennes som bevaringsverdig. Om det er så strengt, er det mange biler som har blitt godkjent på feil grunnlag. Nå må jeg vise den en gang til med orginale forseter og orginalt ratt fra en 316. Det var bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 kan du ikke prøve et annet sted da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Innkompetente idioter Alpina interiør gjør jo bilen bare mer bevaringsverdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Noen ganger er man på feil sted til feil tid! Det var vel dagsformen til inspektørene som var av det dårlige slaget, da kan de finne på å være så vanskelige og firkantede bare på faen! Når jeg jobba på Bavaria så var jeg ofte på biltilsynet med diverse ting og vi pleide å si det at vi kunne mensen syklusen til samtlige av kjerringene i skranka der, var det noe som måtte vurderes eller godkjennes av dem så hendte det av vi drøya noen dager hvis vi viste det kræsja litt med dems "røde" uke! Kom du inn der på noen av de værste dagene dems så slo PMS "eimen" imot deg når du åpna inngangsdøra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Det er vel kun ved import at det blir sjekket så nøye... Når du får den godkjent importert som veteran på norske skilter vil det si at bilen til enhver tid skal være i original stand slik at den er "bevaringsverdig" (dette mener jeg også det vil stå noe om i vognkortet). Tullete når det er tidsriktig, og med en bil som er i så god stand som din, men man kan vel ikke forvente stort annet i Norge. Hvertfall ikke når man har med biltilsynet og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 sikker på at du vil ha den registrert som bevaringsverdig da? blir veldig vanskelig å endre noe senere da tror jeg. ville tatt vanlig veteranbil-registrering jeg iaff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Ved import av veteran mener jeg man ikke har noe valg... Må registreres som personbil først (med alle vanlige avgifter altså) for så og registreres som veteran, eventuelt. Myndighetene har visst stengt det smutthullet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 323`n ble ikke godkjent i dag pga alpina interiør og ratt. Det var ikke orginalt til bmw og kunne derfor ikke godkjennes som bevaringsverdig.Om det er så strengt, er det mange biler som har blitt godkjent på feil grunnlag. Nå må jeg vise den en gang til med orginale forseter og orginalt ratt fra en 316. Det var bra nok. Jeg klarer ikke å se hva som er problemet? en bil som skal gå under bevaringsverdi skal jo være orginal, det er jo hele poenget med denne muligheten. Nå er det viktig å skille imellom bevaringsverdig og veteran også, da dette er to forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Jeg klarer ikke å se hva som er problemet? en bil som skal gå under bevaringsverdi skal jo være orginal, det er jo hele poenget med denne muligheten. Nå er det viktig å skille imellom bevaringsverdig og veteran også, da dette er to forskjellige ting. Jeg er helt enig i dette synspunktet. Det er forskjell på å ta vare på noe fordi det virkelig er bevaringsverdig i en teknisk/historisk kontekst... og det å bare prøve å få lavere avgifter/utgifter på bilen. Selvfølgelig skal bilen være original... teknisk og/eller historisk. Jeg har absolutt sansen for at biltilsynet er strenge på dette området. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Nord Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2011 Om den ikke blir godkjent som bevaringsverdig, må jeg tilfredstille noen krav. Blandt annet borre hull i skjermene til blinklys. Det blir ikke akktuelt. Da havner den i Nederland og blir kun brukt i utlandet. Alpina setene mente de ikke var til den bilen, men jeg kunne jo pute inn hva som helst annet. Bla setene til HEIB fra hans 316 76 modell. Hvor er logikken? Om det er EN veteranbil i det landet her som er mer orginal og urørt stand, så må det være den eneste som er bevaringsverdig. Nå er det jo ikke noen avgifter uannsett. De er de samme og de er betalt, men å sette på blinklys på siden gjør den ikke mer orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Om den ikke blir godkjent som bevaringsverdig, må jeg tilfredstille noen krav. Blandt annet borre hull i skjermene til blinklys. Det blir ikke akktuelt. Da havner den i Nederland og blir kun brukt i utlandet.Alpina setene mente de ikke var til den bilen, men jeg kunne jo pute inn hva som helst annet. Bla setene til HEIB fra hans 316 76 modell. Hvor er logikken? Om det er EN veteranbil i det landet her som er mer orginal og urørt stand, så må det være den eneste som er bevaringsverdig. Nå er det jo ikke noen avgifter uannsett. De er de samme og de er betalt, men å sette på blinklys på siden gjør den ikke mer orginal. Jeg kan forstå at du ønsker å godkjenne bilen som bevaringsverdig for å slippe ettermonterte blinklys, men jeg forstår også paragrafrytteriet til biltilsynet. Når vesentlige deler av interiøret ikke stammer fra bilen som søkes bevaringsverdig (faktisk stammer setene og rattet fra en annen bilprodusent) er bilen neppe i lovens forstand bevaringsverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Nord Skrevet Mars 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2011 Om den ikke blir godkjent som bevaringsverdig, må jeg tilfredstille noen krav. Blandt annet borre hull i skjermene til blinklys. Det blir ikke akktuelt. Da havner den i Nederland og blir kun brukt i utlandet.Alpina setene mente de ikke var til den bilen, men jeg kunne jo pute inn hva som helst annet. Bla setene til HEIB fra hans 316 76 modell. Hvor er logikken? Om det er EN veteranbil i det landet her som er mer orginal og urørt stand, så må det være den eneste som er bevaringsverdig. Nå er det jo ikke noen avgifter uannsett. De er de samme og de er betalt, men å sette på blinklys på siden gjør den ikke mer orginal. Jeg kan forstå at du ønsker å godkjenne bilen som bevaringsverdig for å slippe ettermonterte blinklys, men jeg forstår også paragrafrytteriet til biltilsynet. Når vesentlige deler av interiøret ikke stammer fra bilen som søkes bevaringsverdig (faktisk stammer setene og rattet fra en annen bilprodusent) er bilen neppe i lovens forstand bevaringsverdig. Nå var jo ikke Alpina en egen bilprodusent på den tiden, men ett tuning firma som leverte til BMW og også solgte sine artikler gjennom BMW som de også gjør i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 "Do you want some cheese with that wine?" Ja, det er kjipt og jeg vet hva jeg snakker om. de finner alltid et eller annet. greia er at det ikke nytter å sitte her å sutre. skaff deg noen orginale stoler. tar ikke mer enn en time å bytte heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Trenger ikke å borre hull, jeg har selv regga mye gamle e30er som det er krav til blinklys. Kjøper bare noen flate blinklys som du limer med dobbelsidig teip på siden, inntil dørglipa, så trer du ledningen inn der. selger slike blinkers på biltema. så er det bare å rive av så fort du kommer hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Mars 3, 2011 Share Skrevet Mars 3, 2011 Trenger ikke å borre hull, jeg har selv regga mye gamle e30er som det er krav til blinklys. Kjøper bare noen flate blinklys som du limer med dobbelsidig teip på siden, inntil dørglipa, så trer du ledningen inn der. selger slike blinkers på biltema. så er det bare å rive av så fort du kommer hjem Inn med noen slitte seter og litt tape til side blinker"n Ikke noen grun til og ha den som bevaringsverdi . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå