Gå til innhold

Plages med at bilen "spretter" bak når man kjører i humper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har montert JOM justerbart senkesett på en 2003 e46. Men plages med at bilen spretter, særlig bak når man kjører i humper på vegen.

Grunnen til det ble montert nytt senkesett var nemmelig at den var så spretten så tenkte dempere og fjærene hadde sett sine bedre dager, så de ble skiftet...

Noen som har tips om hva annet som kan være gåent bak der ? :)

Mvh Tor

btw, har søkt litt rundt også, men har ikke fått noe eksakt svar =P~

Skrevet

Tipper fjørene og demperen bak er alt for stive slik at det ikke er noe som helt demping bak. Dette er jo veldig typisk for billige justerbare sett.

Skrevet

-Ikke noe særlig mye gummi på dekkene nei, 205-60-16 mener jeg å huske..

-Må vell se etter dårlige foringer en dag da :( Det merkes ikke i sånn "vanlige" humper, men når man kjører i store humper så spretter den skikkeli en gang eller to...

Skrevet

Hvis foringen er dårlige vil du merke det med at den lenger med baken eller sporer noe veldig. Hvis noe har begynt å løsne vil du høre dunk og smell i humpler.

Skrevet

dine dempere demper ikke.. kan ikke være annenforklaring, sellfølgeli litt hær å dær kanshe men hovedproblemet er demperne. nesten ganske sikker på det ja tror jeg..hoh;P

Skrevet
Bmw98 - ser på signaturen din at du ikke skjønner bæra da...

OK!! Er ganske så sikker på at han ikke er helt på jordet når det gjelder demping.. Hvor mange cm fjørvei har du bak da?

Skrevet

hva faan mener du med det?

det vil jeg nesten vite!!!

Å hva mener du space-ace 1+18år?

Man vet jo aldrig HEELT sikkert hva det er da nårr man bare ser det på ett forum!

å (quote - nesten ganske sikker på det ja tror jeg..hoh;P) var jo ment såm en slags kødd, såm sakt så kan man ikke være heelt sikker

En ting er sikkert. skall det foregå på denne måten så skall jeg blande meg helt ut å ønske deg til hellvete med ditt problem!!!

Skrevet

Man vet jo aldrig HEELT sikkert hva det er da nårr man bare ser det på ett forum!

å (quote - nesten ganske sikker på det ja tror jeg..hoh;P) var jo ment såm en slags kødd, såm sakt så kan man ikke være heelt sikker

En ting er sikkert. skall det foregå på denne måten så skall jeg blande meg helt ut å ønske deg til hellvete med ditt problem!!!

hehehehe :lol:

Skrevet

Når man svarer tilbake slik som Sprauten og space-ace gjør så skjønner jeg ikke helt hvorfor Sprauten spørr om noe i det hele tatt.. Rimelig "lame" oppførsel synes jeg.

Skrevet

Enig her altså! Spør man om et problem skal man ikkje gjere narr av den som prøver å hjelpe :shock:

Eg syns forøvrig det høres ut som demperne som er syderen. På samme måte som å senke bilen for masse på original dempere. Då vil bilen sprette veldig i store humper. Men ikkje noke problem på ujevn og småhumpete underlag. Men demperne vil slå utover når dei har mulighet til det, så når bilen kjem i store humper så blir det først trykk ned, og når bilen er på vei opp ighen vil demperne presse på utover og du vil få en sprettball følelse. Kanskje dårlig forklart, men prøver no.

Skrevet

Hold en saklig tone her nå, og kutt ut innlegg som rakker ned på andre, ellers kommer jeg heretter til å slette de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...