Gå til innhold

Lyst til å skrive artikler/nyheter for bimmers?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Dette virker meget spennende.! Hadde vært morsomt både med nyheter, og kanskje månedens bil. Når det gjelder DIY`s, tenker dere da at noen lager disse, eller tenkes det at folk legger ut, og en ansvarlig evt går over det som er skrevet osv?

Synes det er positive løft her inne nå, og det liker jeg. Håper det blir noen "nyheter" her i fra snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ingen fasit ang. DIYs, men det beste hadde sannsynligvis vært å legge de inn som artikler, kontra å ha de i forumet. I artiklene kunne vi lagt bilder inn direkte, slik at ikke bildelinkene plutselig forsvinner, og vi kunne laget en egen kategori for DIYs, med oversiktsside. I WYSIWYG-editoren for artiklene kan bilder limes rett inn. Litt usikker på thumbnailfunksjonalitet, men det finner vi sikkert ut av.

Kjenner til tråden hans, og det har vært kjempefint at den har vært her nå mens alt har vært kaos etter oppgraderingen, men føler det er litt mer kaotisk å ha det i forumet? Men uansett, dette er ting jeg gjerne tar i mot hjelp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en ganske klar tale fra enkelte her inne og vi burde vel nesten forutsette at de selv er stand til å skrive fornuftige artikler siden de er såpass flinke til å dømme andres innsats. Husk at en god artikkel eller et godt innlegg nettopp ikke handler om å klippe direkte fra en eller annen artikkel eller f.eks Wikipedia (som f.eks Wicky alltid liker å referere til). En god artikkel eller et godt innlegg handler om å benytte stoff fra diverse ulike troverdige kilder og sette dette sammen på en ny måte som skaper en god oversikt og en spennende tekst. Det er mange som misforstår dette poenget og tror at bare man klipper og limer fra en eller annen kilde har man et fornuftig innlegg på f.eks bimmers.

Jeg bruker svært lang tid på å forfatte et fornuftig innlegg her inne. Kildene til tekstene kan være alt fra bøker jeg har i bokhyllen, filmer og tekster jeg har liggende på harddisken, gamle bilmagasiner, hukommelsen, Wikipedia, YouTube, internettet generelt... eller til og med en god venn. Alle seriøse kilder er interessante når man skriver et innlegg. En forfatter benytter seg av den samme formen for kildemateriale... også forskere (dog med et empirisk grunnlag) og ikke minst journalister som f.eks skriver en artikkel til en avis.

Jeg tror imidlertid at jeg skal avstå fra å skrive flere større innlegg her inne. Jeg er faktisk usikker på om innleggene blir satt pris på (i all alminnelighet). Andre krefter kan helt sikkert gjøre en like god innsats (og kanskje til og med bedre innsats), men det viktigste er at folk forstår og ikke minst setter pris på det man skriver. Jeg skriver på et ordentlig og temmelig korrekt norsk (kanskje for konservativt for noen). Jeg legger også svært mye energi ned i å få innholdet i innleggene korrekt. Jeg synes ikke at jeg kan tillate meg å presentere tullball når bimmers har såpass mange medlemmer/brukere.

Gunnars tiltak er helt klart den rette veien å gå når det gjelder å gjøre bimmers mer interessant og fullverdig som en site. Selvfølgelig kan bimmers være mye mer enn et forum. Utfordringen er imidlertid at gode artikler koster mye i form av innsats og noen ganger også økonomisk. Det er heller ikke alle som kan skrive gode artikler... faktisk ganske få når alt kommer til alt. Dette blir spennende og jeg ser frem til fortsettelsen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men kom på det da jeg leste innlegget til Fredrik. I min nettleser (Chrome på Win7), så blir linjeavstanden i avsnittene veldig liten. Linjene flyter nesten i hverandre. Det blir veldig tungt å lese når det er mye tekst.

Kan dere legge inn litt større linjeavstand i avsnittene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik:

Nettopp pga slike ting som det du skriver der, tror jeg er årsaken til at flere har foreslått deg som kandidat til å skrive slike artikler. Men som du sier er det/kan det være en del jobb å skrive slike, så det er ikke hvem som helst som gidder å ta seg tid til slikt. Det kommer jo dog an på hvordan det er ønskes at disse artiklene skal fremstå. Jeg ser jo for meg at noen klipp og lim nyheter, med kun egenkomponert innledning kan være nok for å formidle enkelte budskap.

Skal man derimot lage en artikkel fra scratch med følgende research er det jo et ganske tidkrevende prosjekt.

Personlig tror jeg nok at jeg blir kastrert av min bedre halvdel om jeg bruker noe mere tid på bimmers.no enn hva jeg gjør pr. i dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel strengt tatt ikke 316 som har skrevet den fiat historien, den er klipp og lim fra bilforumet. :)

Det har jeg ikke fått med meg! Jeg har altså gått rundt å tenkt på at 316 er en rev på å skrive bra, heelt siden jeg leste fiathistorien.. Fml... :(

Okei, men da bør vi få tak i han som skrev den på ordentlig, for HAN kan en ting eller to om skriving!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, men kom på det da jeg leste innlegget til Fredrik. I min nettleser (Chrome på Win7), så blir linjeavstanden i avsnittene veldig liten. Linjene flyter nesten i hverandre. Det blir veldig tungt å lese når det er mye tekst.

Kan dere legge inn litt større linjeavstand i avsnittene?

Da ødelegger det leservennligheten for oss som har fungerende linjeavstand. Er usikker på om nettleseren gir deg mulighet til å forandre linjeavstanden selv. Noen andre som opplever dette problemet med andre nettlesere? Om det kun er Google Chrome skal man vel klare og kode det om til at linjeavstanden er større når nettsiden åpnes i en valgt nettleser, eller er jeg helt på jordet her? Er noen år siden jeg var såpass teknisk skolert i akkurat dette.

Holder du på og implementere kommentarfelt i nyhetsseksjonen, Gunnar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ike helt sikker, men jeg TROR at de artikklene jeg skriver til Fahrfreude er på en måte copyrightede..

JEg kan FINT levere artikkler begge plasser, det er ikkke noe problem, men da blir det dobbelt arbeid, er du med? for jeg kan ikke poste dem begge plasser, for enten så svslører jeg hva som kommer i bladet.. eller så bruker jeg opp de gode sakene på å poste dem her på forumet.. Så da hadde det passet perfekt om de var sammenslått, og jeg kunne levere ALLE artiklene på samme sted, her for eksempel, og så kune et uvalg av dem kommet i bladet..

Og at bmw klubben taper SOLID terreng med dette forum og hjemmeside vaset sitt er det INGEN tvil om. jeg har prøvd å tilby meg å hjelpe både med hjemmeside, , forum og som redaktør.. MEN.. de må visst komme på ideene selv, hvis ikke så blir det ikke noe av ting..

MEN sant.. jeg liker jo bmw.. og rogalands avdelingen i klubben er kjempebra.. så da bidrar jeg der jeg får og kan, og akkurat nå er det som skribent i bladet... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...