bmwf11 Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 I tyske AMS nylig (6/11) ble nye A6 testet mot F10 og E klasse. Overraskende nok (!) gikk A6 av med seieren og til og med E klasse var bedre enn F10. Likte det dårlig siden jeg nettopp har bestilt ny 5 serie. Modellene som ble testet var 3 liter diesel i quattro/xdrive/4matic utførelse. F10 ligger tydelig på etterskudd i testkategoriene 'sikkerhet' bl.a. bremselengder, 'Motoregenskaper' og oppsiktsvekkende for oss BMW fans - innen kategorien 'Kjøreegenskaper'. Ingen tvil om at Audi er på G eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 hvorfor er det overraskende at den nye A6 vinner? Audi har vært spisse i endel år nå. A4 har vært klasseledende siden B6 karosseriet kom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 overrasker meg ikke, audi og generelt vag gjør det bra for tida Mercedes E-klasse er en gedigen skuffelse, vanvittig dyr og merker ikke forskjell fra w212 til w211, w211 var bra da den kom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Eg tror egentlig det går mest på smak og behag nå som både audi, bmw og mercedes har ''nye'' modeller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Du baserer dine bilkjøp på tester? Tror uansett du kommer til å bli fornøyd med din F10 (Litt merkelig betegnelse egentlig får assosinasjoner til F16 ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goty Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Jeg ville aldri kjøpt en mercedes eller audi selvom de slo ut dobbelt så bra på tester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Mars 19, 2011 Share Skrevet Mars 19, 2011 Nå har jo F10 og F11 fått mange seksere i norske biltester, så det blir spennende å se en sammenligningstest i Autofil, Vi Menn bil e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwf11 Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2011 Legger ganske mye vekt på tester, ja. Særlig AMS så lenge det dreier seg om tyske biler. I tillegg til grundig prøvekjøring som selvfølgelig er viktigst. Ulike merkeforum brukte jeg også endel før kjøpsbeslutningen. Merkeslojalitet er derimot ikke ekisterende for meg når vi snakker bruksbil (har en 911 også som er unntaket fra den regelen). Mener jeg har tilgode å se 5 serien gjøre det så dårlig i sammenligningstester noen gang de siste 10-15 årene så derfor synes jeg denne testen var illevarslende. Vi får se hva de sier når avant kommer. Noe av det de påpekte i testen kjente jeg igjen fra prøvekjøringen men valgte å bagatellisere det, nemlig at vektøkningen på bilen (ca 100 kg tror jeg) gjorde bilen ganske 'tungrodd'. Mens den nye 5 serien har godt opp i vekt har A6 godt ned i vekt i forhold til forgjengerne. Det merkes på alt fra bremseegenskaper, ytelser til kjøreegenskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Det å basere seg på biltester er vel litt dumt når du skal kjøpe deg bil..? Sikkert mange som opplever F10 bedre enn Auda A6 og omvendt Denne journalisten var vel Auda-fan framfor BMW og synes da at Auda A6 er en bedre bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Det å basere seg på biltester er vel litt dumt når du skal kjøpe deg bil..? Sikkert mange som opplever F10 bedre enn Auda A6 og omvendt Denne journalisten var vel Auda-fan framfor BMW og synes da at Auda A6 er en bedre bil Det er endel tekniske ting innlagt i denne testen også, som bremselengder, vektfordeling osv. osv., som har lite å gjøre med selve testpersonen. Var litt hardt av en oppi her å si at W212 ikke er en forbedring fra W211, den er forbedret på ganske mange måter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Audi er knallbra biler, jeg har hatt to Audier og to BMWer og den beste bilen jeg har hatt var en Audi! Men det var ikke noen 2010 modell nei, men en 100 fra 93!!! Den var det ALDRI noe galt med A6en var det litt småplukk på som en girkasse som takka for seg, men ellers så var den super! Men fortsatt så føler jeg BMW ligger litt over, de har jo tross alt ikke noen modeller eller motorer som er spessielt kjente for feil! I allfall ikke slik som Audi har med sin 2,5 TDI motor og Multitronic girkasse, var vel kun noen av de litt tidligere diesel X5ene som kunne slå seg vrange av og til! Og etter å ha kjørt og lært meg å kjenne F10 så kan jeg umulig forstille meg at Audi skal klare å nærme seg, F10en er et stående monument på hvordan en stor sedan i premiumklassen skal lages! Akkurat sånn var det i 03 da E60 kom, i 96 da E39 kom og i 88 da de lanserte E34! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Det går opp og ned for de respektive bilmodellene når det gjelder sammenlignbare modellserier som f.eks 5-serien, E-klassen og A6. Mercedes-Benz var f.eks svært langt fremme med W123 (anno 1976). Hverken E28 (anno 1981) eller Audi 100 (C2 anno 1976)) var i nærheten kvalitetsmessig, sikkerhetsmessig eller holdbarhetsmessig. Det var tilsvarende også med W124 (anno 1984), men spesielt E34 (anno 1988) tok igjen mye av forspranget Mercedes-Benz hadde etablert med W123. Audi kom først skikkelig på banen med den første A6 modellen i 1994. W210 (anno 1995) var imidlertid en gedigen nedtur for Mercedes-Benz... og BMW´s nye E39 (anno 1996) skulle vise seg å være et fenomen. Tilsvarende var A6 (C4 anno 1997) bedre enn noen tidligere Audi. Kampen fremover skulle stå mellom BMW og Audi. W211 (anno 2002) var klart bedre enn W210, men ikke god nok til å tukte E60 (anno 2003) og spesielt ikke A6 (C6 anno 2004). Audi hadde for alvor tatt opp kampen om å levere middelklassens beste bilmodell. W212 (anno 2009) er absolutt en gedigen modell, men både F10 (anno 2010) og den nye A6 (C7 anno 2011) har fordelen av at Mercedes-Benz først og fremst må reetablere ryktet som de facto stjernebilen. Audi A6 har fordelen av å være mest på hugget. VAG´s pengebinge er større enn noen gang og det teknologiske forspranget de har fått etter kjøpet av Porsche samt utviklingen av modeller som f.eks Bugatti Veyron bør ikke undervurderes. Jeg tror derfor at vi bør være tilfreds med at BMW i det hele tatt leverer varen i denne sammenhengen. BMW trenger en skikkelig alliansepartner som kan frigjøre ressurser for BMW slik at BMW igjen kan få litt av euforien som spesielt E39 skapte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Det å basere seg på biltester er vel litt dumt når du skal kjøpe deg bil..? Sikkert mange som opplever F10 bedre enn Auda A6 og omvendt Denne journalisten var vel Auda-fan framfor BMW og synes da at Auda A6 er en bedre bil Det er endel tekniske ting innlagt i denne testen også, som bremselengder, vektfordeling osv. osv., som har lite å gjøre med selve testpersonen. Var litt hardt av en oppi her å si at W212 ikke er en forbedring fra W211, den er forbedret på ganske mange måter. Mitt synspunkt er at biltester danner et lite grunnlag når en skal ta valget om å kjøpe en bil. Rent teknisk så vant Audi A6 framfor F10 og W212, men det betyr ikke at Audi A6 er det beste valget for kjøper. Dette er jo noe hver kjøper selv finner ut ved å prøvekjøre hver type og finne bilen som passer best for seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Mitt synspunkt er at biltester danner et lite grunnlag når en skal ta valget om å kjøpe en bil. Rent teknisk så vant Audi A6 framfor F10 og W212, men det betyr ikke at Audi A6 er det beste valget for kjøper. Dette er jo noe hver kjøper selv finner ut ved å prøvekjøre hver type og finne bilen som passer best for seg selv Selvfølgelig, men noen bilrelaterte kilder er bedre enn andre og spesielt tyske AMS er viden kjent for å være blandt de aller mest respekterte og troverdige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 20, 2011 Share Skrevet Mars 20, 2011 Mitt synspunkt er at biltester danner et lite grunnlag når en skal ta valget om å kjøpe en bil. Rent teknisk så vant Audi A6 framfor F10 og W212, men det betyr ikke at Audi A6 er det beste valget for kjøper. Dette er jo noe hver kjøper selv finner ut ved å prøvekjøre hver type og finne bilen som passer best for seg selv Selvfølgelig, men noen bilrelaterte kilder er bedre enn andre og spesielt tyske AMS er viden kjent for å være blandt de aller mest respekterte og troverdige. Skal ikke nekte på det angående AMS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå