Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Er NCS bare et annet diagnoseprogram å koble bilen opp mot dataen med? Kan jeg sannsynligvis deaktivere pæresjekk herifra?

Ikke et diagnoseprogram, men et program for koding. Og ja, det er mulig du kan deaktivere pæresjekken, om det er mulig på din bil. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må programmere inn nye injectorer på N53 motoren min(09mod).

Kan eg gjøre det på samme måte som N54 motorene i INPA?

Finner bare instruksjoner for N54 motorene, og der ser det lekende lett ut med INPA, og gjort på noen minutter.....

 

BMW E90 325Ia 09`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har ein feilkode på bilen min som heiter 9C69. Er det nokon kloke hoder her som veit hva denne betyr? Problemet med bilen er at AC fungerer ikkje. Det blinker i lampa på klimapanelet. 06 e91 320d

Her er hva google fortalte meg etter et lynsøk;

Air conditioning control panel

Current Fault Codes

9C69:

Error will not cause a warning light

Du hadde nok funnet den du også om du hadde søkt. ;) Finner sikkert mer info også om du leter.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har søkt og søkt. Har sjekka at alle funksjoner på panelet fungerer. Brukte inpa viss eg ikkje husker feil. Å den indikerte at alt funka. Lampa til AC lyser som den skal med tenninga på. Men så fort eg starter bilen så begynner den å blinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest denne tråden flere ganger nå, vill ikke si at jeg helt forsto hvilke diagnose utstyr jeg må ha til min bmw e90 2007. mod. Problemet er at aux er forsvunnet ifra cd spilleren, det er en orginal bmw buissnes spiller som står i, neo som må programeres inn ? eller er det noe jeg kan gjøre selv for og få fikset dette ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva hva som er problemet når jeg får opp kode "ladedruck fuehler" og riktig nok lader den ikke nok da den går som en dass innimellom.

Dette er lest ut med inpa..

Men hadde tidligere en som var inne med et live program og han så at den ikke nådde ønskede verdier når det gjelder trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva hva som er problemet når jeg får opp kode "ladedruck fuehler" og riktig nok lader den ikke nok da den går som en dass innimellom.

Dette er lest ut med inpa..

Men hadde tidligere en som var inne med et live program og han så at den ikke nådde ønskede verdier når det gjelder trykk.

 

Rail Pressure Sensor?

Denne sitter på baksiden av railen, altså bak på motor. Hadde problem med denne på min bil, fikk heller ikke riktig trykk samt at den gikk som en dass. Tok av kontakten og renset den med elektrorens og vips så gikk bilen som en klokke igjen :)

 

Dette er med utgangspunkt i at det er en e39 530d du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Scanner 1.4.0

 

Når jeg scanner bilen(e) får jeg opp grønn box som forteller "No Errors"

 

Under så er det en rubrikk som heter:  (Shadow)

Her kommer det opp meldinger som er "fault currently not present"

 

Mitt spørsmål er da om dette er kommende feil, eller er dette historiske feil.  ??

 

Etter noe søk på nettet så er det litt usikkerhet rundt dette, og er dette feil som må komme noen ganger før programmet konkluderer med at dette er en reell feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for mange år siden kabler og "BMW carsoft" diagnose program...Kan jeg bruke disse kablene med for eksempel inpa eller noen av de programmene som brukes i dag?

Er en link i første post, sjekk den. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg holdt på i hele dag og får ikke dette til å virke..

Er det noen i bergensområdet med INPA som kunne kjørt en "SMG adaptation reset" for meg?

 

Har installert Inpa, men får ikke kontakt med bilen. tror jeg bare må kjøpe en ny kabel i stedet for den Carsoft kabelen jeg har.

Ser det skal gå an når jeg leser på side1, men jeg har rett og slett ikke nok kunnskap på dette området til å få det til.

Jeg finner heller ikke E46 i Inpa, så det kan jo også være grunnen? Finner bare nyere biler som E60, E87, F01 osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...