santho96 Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 En Dell Latitude finner du til ca. 1000 - 1500kr på finn.no Jeg kjøpte et sånn interface: http://www.ebay.com/itm/Tiny-ADS-Interface-with-diagnostic-connector-for-BMW-INPA-DIS-EDIABAS-/261369476704?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3cdad5b660&vxp=mtr Men dette er mere allsidigt: http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediabas-OBD-ADS-Interface-/261244775689?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item3cd366ed09&vxp=mtr Som igjen er en kopi av dette: http://www.ebay.de/itm/BMW-Diagnose-ADS-OBD1-2-Ediabas-Inpa-Diagnose-Gerat-/250901489730?pt=Elektrogeräte&hash=item3a6ae4e842 Når det kommer til programvare så kan de lastes ned fra nett, eller kjøpes via ebay. Hvis du er kjent med fildelings nedlastninger, så finnes det mye på forskjellige nettsteder. Anbefaler deg å lese litt her også: http://forums.bimmerforums.com/forum/forumdisplay.php?233-Diagnostic-Software Okei, takk for linker! Går det greit med en kopi interface ? Skal sjekke ut forumet og lese der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Bare hyggelig. Ang program så er der linker nederst i første post under nyttige linker. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Skal sjekkes ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mtp Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Det er hvertfall mulig på E39, så vil tro det skal være mulig uten at jeg har sjekket på en sånn bil før. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk er det mye som skal til får å gjøre det da? et program på pc og en kabel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Er dette noe som fungerer? http://www.ebay.com/itm/1-4-0-Scanner-Car-Diagnostic-Scan-Interface-Tool-EEPROM-for-BMW-/170893245765?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27ca07fd45 Har kjøpt overgang fra fra OBD2 til 20 pin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Fungerer på min e38 iallefall. Men jeg kjøpte her: http://www.ebay.de/itm/Super-OBD2-BMW-USB-Diagnose-Interface-fur-PA-Soft-1-4-0-Neuste-Version-/261420289703?pt=Elektrogeräte&hash=item3cdddd0ea7 Vet ikke om det er med fullversjon av software på den du linka til. Det er det på den jeg linka til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Okei, hva er forskjellen på software da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Flere funksjoner (tror jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Okei Skal prøve å bestille det jeg linka til, kan jo evt bestille fullversjon senere om nødvendige funksjoner mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 En ting jeg lurer på, kommer feilkodene opp på pcen som tekst (beskrivelse av problemet og hvor og at slikt) eller som tall og bokstav koder som må leses ut etter det ? HVordan evt. leser man de ut ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 søk på youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 En ting jeg lurer på, kommer feilkodene opp på pcen som tekst (beskrivelse av problemet og hvor og at slikt) eller som tall og bokstav koder som må leses ut etter det ? HVordan evt. leser man de ut ? I INPA og DIS kommer feilkodene opp i både tall og tekst. Dette gjelder også P.A. Soft 1.4. santho96 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oistein Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 "Communication error" "Hardware not found" Bil: E46 320dat (2002-modell) Ingen diagnostiske verktøy får kontakt med ECU. Furubakken BMW med sitt avanserte diagnoseverktøy får ikke koblet seg opp, BMW code reader 1.4.0 fungerer ikke og i910 fungerer heller ikke. Jeg begynner å mistenke at det kan være en jordingsfeil, men har ikke oversikt over alle jordingspunkter på min E46 320dat 2002-modell. Det er 12V på pin 16 på OBD2-porten, dessuten har pin 7 (K-line som er koblet til ECU) rundt 10V når nøkkelen står i posisjon 2. Har hørt at feil på ABS/DSC-modul kan gjøre at hele diagnosesystemet feiler. Det ser ut som denne er plassert under bremsevæskebeholderen og er svært vanskelig å komme til for å koble fra elkontakten, noen som har tips i denne forbindelsen? Det er noe irr (?) i sikringsboksen, bittelitt fint "bøss" renner ut i varierende grad når man drar ut enkelte sikringer. Vet ikke om dette kan skape feilen, kanskje sikringsboksen må byttes (DIY?). Har litt angst for tusenlapper som flakser av gårde hvis jeg setter den på et verksted som ikke har spesielt mye erfaring på feilsøking i denne forbindelsen. Alle tips mottas med stor takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 I INPA og DIS kommer feilkodene opp i både tall og tekst. Dette gjelder også P.A. Soft 1.4. Hvilke spesifikasjoner må den Dell pcen ha ? Går det bra med: D620, 1,66 Ghz, 3,25 GB RAM, Windows xp professional Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 Det vil jeg tro. Min 620 har bare 1GB RAM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eriksen933 Skrevet Mars 15, 2014 Share Skrevet Mars 15, 2014 Noen som har mulighet for å kunne tatt diagnose på bilen min? Trenger sånn ADS Kontakt 20 pin.. Har en Airbag sensor som er defekt som jeg må bytte før Eu-Kontroll.. Holder til i Akershus, Så rundt Lillestrøm og Oslo Hadde vært flott Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå