jonr Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Brukte du SSS eller winkfp ? har forstått det som om winkfp er tryggere å bruke siden man kan oppdatere en og en modul, dvs mindre sjangs for batteri fuck up osv, har funnet en "E46 V41 Daten Files.iso" fil fra et anerkjent forum som skal være alle oppdateringer til e46, er det samme oppdateringer på m3 og alle de andre? eller velger den ut rett fil fra filen utfra chasie nr kanskje? takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2011 uff det der hørtes ikke bra ut hvor fikk du sw fra da? SW ligger i SSS/Progman, og det kom opp at den som var tilgjengelig var nyere og passet min bil. Men det viste seg og ikke stemme vist nok. Fikk litt panikk da det sa pling og kom feilkode på dataen, samtidig som det plinga i speedometeret der det sto fuel injection et eller annet, i tillegg til trans fail safe prog Jeg lærte vertfall at slike kritiske ting holder jeg meg langt unna Generell koding er greit, men ikke på ECU Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Har en CS interface som fungerer fint på carsoft 6.5 leser også ut alt fint i INPA, men skulle prøve DIS ista å det funka seff ikke, plugget til bilen, fikk kontakt med interfacen via carsoft, (og impa) startet ifhserv32 eller hva den heter, og startet vm serveren, men ikke noe suksess, har du noen tips? prøvde sånn adi test eller hva det het under admin... som skal teste nettverket men den failed så er seff noe med oppsettet, men skjønner ikke helt hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Hva var feilmeldingen? Slet med å få DIS til å fungere jeg også, men det var med en PC med 64-bits Windows 7. På en annen PC med XP fungerer det greitt. Hva kjører du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Har en CS interface som fungerer fint på carsoft 6.5 leser også ut alt fint i INPA, men skulle prøve DIS ista å det funka seff ikke, plugget til bilen, fikk kontakt med interfacen via carsoft, (og impa) startet ifhserv32 eller hva den heter, og startet vm serveren, men ikke noe suksess, har du noen tips?prøvde sånn adi test eller hva det het under admin... som skal teste nettverket men den failed så er seff noe med oppsettet, men skjønner ikke helt hva det er. Har du kjørt diaghead???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 DIS ser etter spenning på terminal 30 og/eller 15, og carsoft sender ikke denne infoen korrekt til ediabas (dersom jeg ikke husker helt feil) Har du aktiv battery og/eller ignition segmentet i inpa? Noe kan omkonfigureres, ta en titt på ediabas.ini & obd.ini. Dersom api-test ikke fungerer mangler du kommunikasjon mellom nettverket i DIS "maskinen" og ifhserv32 - er ediabas.ini konfigurert riktig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 får sjekke disse tipsene dere kommer med bruker winxp på host maskinen. skal API testen fungere når pcen ikke er koblet til bilen også ? (bilen var tilkoblet ista da) bruker ikke diaghead nei.. kanskje det er en ide, sto ikke noe om det i guiden på bimmerforums.com tror jeg men.. har ikke prikker på de punktene på IINPA nei.. men på en av live data testene så leste den ut batteri spenningen mener jeg, varierte mellom 13.7 og 13.8 så skulle tro den leste rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Jeg anbefaler ikke å bruke carsoft interface for å oppdatere DME. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Her er DIY for å kople carsoft interface med DIS/SSS progman http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1401774 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 API er ikke avhengig av å ha bil eller diagnoseinterface tilkoblet. Live data henter ut spenning fra en av modulene i bilen via diagnosebus'n, mens de prikkene i inpa er relatert til om det er fysisk spenning på pinne 1 og/eller 16 i OBD2 kontakten - det er signal herfra DIS ser etter spenning før den forsøker å kommunisere med bilen. Dersom man har et dedikert inpa/ediabas interface, vil pinne 1/16 på obd2 være knyttet opp mot hver sin pinne på serieporten (eller usb-seriel adapteret) som igjen gir signal inn til programvaren om hvorvidt det er spenning på pinne 1/16. Carsoft derimot, er bygd opp på en annen måte med egen mikroprossesor i interface som tar seg av disse data og dersom jeg ikke husker mye feil -i ikke overfører spenning og/eller tenning "på/av" informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Nei tror jeg har slått fra meg tanken på å omprogramere selv, men hadde vært kjekt å få igang DIS, INPA var iallefall MYE bedre enn carsoft, skjønner ikke at noen engang vurderer å kjøpe det nå når disse er tilgjengelig. Carsoft funka bra når jeg hadde MB, men på bmwen har den bare kommet med feil feilkoder å dårlige greier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biglake Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Har en 2000mod 520IA, denne har 20pin i motorrommet og OBD i rommet nede til venstre for rattet. Kan begge disse brukes til DIS/INPA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet Oktober 24, 2011 Share Skrevet Oktober 24, 2011 Nei tror jeg har slått fra meg tanken på å omprogramere selv, men hadde vært kjekt å få igang DIS, INPA var iallefall MYE bedre enn carsoft, skjønner ikke at noen engang vurderer å kjøpe det nå når disse er tilgjengelig.Carsoft funka bra når jeg hadde MB, men på bmwen har den bare kommet med feil feilkoder å dårlige greier. Høres ut som at jeg var heldig som ikke handlet interface hos dealextreme likevel:) Regner med jeg kommer til å kjøpe ett billig interface som også takler BMW scanner v1.4.0. Har en 2000mod 520IA, denne har 20pin i motorrommet og OBD i rommet nede til venstre for rattet. Kan begge disse brukes til DIS/INPA? Skal gå bra det ja. Jeg har ikke testet på 20-pins kontakt ennå, men regner med å få testet dette også om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 25, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2011 Har en 2000mod 520IA, denne har 20pin i motorrommet og OBD i rommet nede til venstre for rattet. Kan begge disse brukes til DIS/INPA? Er også noe med at 20pin kontakten kun er til motor/gearkasse, og 16pin kontakten er til resten av moduler på bilen. Husker ikke helt hvordan det var, men vet det var et eller annet slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Oktober 25, 2011 Share Skrevet Oktober 25, 2011 Har en 2000mod 520IA, denne har 20pin i motorrommet og OBD i rommet nede til venstre for rattet. Kan begge disse brukes til DIS/INPA? Er også noe med at 20pin kontakten kun er til motor/gearkasse, og 16pin kontakten er til resten av moduler på bilen. Husker ikke helt hvordan det var, men vet det var et eller annet slikt Riktig, bare motsatt - 20-pins kontakten må brukes for å få tilgang til alle modulene, mens 16-pins obd2 kun gir tilgang til motor/gear (miljøkrav) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå