Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Var mangle flere feilkoder, bilen har stått utn strøm en tid, så det var nok synderen til mange av de.

Dette var de kodene som kom tilbake etter sletting. Er ikke mulig og kjøre en tur, da bilen ikke går skikkelig. Hoster og harker før den stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mangle flere feilkoder, bilen har stått utn strøm en tid, så det var nok synderen til mange av de.

Dette var de kodene som kom tilbake etter sletting. Er ikke mulig og kjøre en tur, da bilen ikke går skikkelig. Hoster og harker før den stopper.

 

Den feilkoden som ligger igjen, altså "Characteristic map cooling" er faktisk termostaten. På disse motorene har denne et elektrisk varmeelement så vidt jeg har skjønt slik at termostaten kan styres fra motorstyring. Hadde en slik feil på min E46 320i, men merket ingenting til feilen og kjørte med det i lengre tid uten problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testa icarsoft? Har en e46, 2003, 320d - men vi har etpar Passater i familien også, så jeg tenkte å skaffe noe som går på flere biltyper :)

Fant denne, men usikker på eventuelle begrensinger - vil jo gjerne kunne ex. slette feilkoder også..

i810 OBD II Scanner

http://butikkbingen.no/produkt/bilutstyr/bildiagnose/i810-obd-ii-scanner

 

Den var jo rimelig - og dermed ble jeg skeptisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testa icarsoft? Har en e46, 2003, 320d - men vi har etpar Passater i familien også, så jeg tenkte å skaffe noe som går på flere biltyper :)

Fant denne, men usikker på eventuelle begrensinger - vil jo gjerne kunne ex. slette feilkoder også..

i810 OBD II Scanner

http://butikkbingen.no/produkt/bilutstyr/bildiagnose/i810-obd-ii-scanner

 

Den var jo rimelig - og dermed ble jeg skeptisk :)

Fant denne på icarsoft sine sider - Works on all 2004 and later OBDII compliant DIESEL European vehicles - og siden jeg har en 2003-modell, så spørs det :) Mulig jeg må gå for en i910 til bmw...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hva trenger jeg for å reprogrammere en gm5 på en E46, 2003. 320d? Gjerne en guide :-D
Progman/sss eller ncs for eksempel.Se i 1. Post, der er en guide, for ncs . :)Kanskje det går an med tool32, men det kan jeg ikke si sikkert.
Lurer på en ting ang gm5. Trenger man å reprogrammere når man har byttet releene?
Det skal ikke være nødvendig nei. :)Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...