mbruer Skrevet Oktober 31, 2011 Share Skrevet Oktober 31, 2011 Noen i nærheten av Drammen/Oslo som har lyst å kjøre diagnose på min? Og evt få kodet så dørene låser over 20km/t ? Og hvis man kan kode coming/leaving home ved låsing/åpning av bil kan man godt det også =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet November 1, 2011 Share Skrevet November 1, 2011 Noen som vet forskjell på AKMB og ALSZ ? er jo de samme modulene inne i begge såvidt jeg kan se... har også fått programmert litt forskjellige ting inn i blant annet AKMB/GM5, problemet(?) er at det virker som det virker når det selv passer bilen. har for eks programmert at den skal pipe 1x når jeg låser og pipe 2x når jeg låser opp (eller motsatt), men som nevnt så funker det noen ganger og noen ganger ikke, må man programmere GM5 i både AKMB og ALSZ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 har for eks programmert at den skal pipe 1x når jeg låser og pipe 2x når jeg låser opp (eller motsatt), men som nevnt så funker det noen ganger og noen ganger ikke, må man programmere GM5 i både AKMB og ALSZ? Det er kun programmert i CKM (Car key memory) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 takk for svaret, men var vel ikke helt det der jeg spurte om, bruker NCSexpert jeg, og har som sagt fått programmert det, men har en følelse av det funker når det vil kan pipe 20 ganger også når jeg er ferdig å "leke" å går, så piper den ikke .. hehe men en annen ting, er det SSS du kjører der? og hvorfor er den i IE ikke i en vm maskin som eget os? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 2, 2011 Share Skrevet November 2, 2011 takk for svaret, men var vel ikke helt det der jeg spurte om, bruker NCSexpert jeg, og har som sagt fått programmert det, men har en følelse av det funker når det vil kan pipe 20 ganger også når jeg er ferdig å "leke" å går, så piper den ikke .. hehe men en annen ting, er det SSS du kjører der? og hvorfor er den i IE ikke i en vm maskin som eget os? Bruker du NSCExpert i CKM seksjon. Du har lest CKM først , gjorde endring og broad cast??? Jeg bruker internet explorer for å snakke med VMWare på den måten jeg kan skrive ut final rapport fra SSS via IE. Det er ikke mulig å skrive ut når du er i SSS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Her er 20 PIN som du kopler på DCAN (linken over)http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-MODI ... 415894c671 Takk for tips. Jeg endte opp med å kjøpe et reset-verktøy nå først bare for å få nullstilt serviceindikatoren. 110 kr fra DealExtreme: http://www.dealextreme.com/p/reset-tool-for-bmw-1982-2001-58770 Har prøvd den alt, og den fungerte som den skulle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet November 8, 2011 Share Skrevet November 8, 2011 Hallo. Prøver å få til Daytime driving lights på. Slik bryteren bare kan stå på 2/0 og når jeg vrir av tenningen går lysene av. Jeg finner ikke denne i SSS. Må man programmer moduler osv for å få denne til? Hva gjør dere med å få den over 13V? Konstant strømkilde? Noen som har kjøpt noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Hallo. Hva gjør dere med å få den over 13V? Konstant strømkilde? Noen som har kjøpt noe slikt? http://www.ebay.co.uk/itm/SPS-9400-40-A ... 56456e4d6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Hallo. Prøver å få til Daytime driving lights på. Slik bryteren bare kan stå på 2/0 og når jeg vrir av tenningen går lysene av. Jeg finner ikke denne i SSS. Du finner den i Car Key Memory= CKM hvis jeg husker ikke feil. Hvilken modell har du?. Jeg tror at det er fra og med 98 som har Daytime driving light. Kansje feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Hallo. Prøver å få til Daytime driving lights på. Slik bryteren bare kan stå på 2/0 og når jeg vrir av tenningen går lysene av. Jeg finner ikke denne i SSS. Du finner den i Car Key Memory= CKM hvis jeg husker ikke feil. Hvilken modell har du?. Jeg tror at det er fra og med 98 som har Daytime driving light. Kansje feil Jeg finner den ikke der. På min bil er det faktisk ikke så veldig mye å velge mellom, annet one click open windows og slikt. Har sett på andre screenshot av CKM, og de har denne liggende under lighting, der finner jeg bare soft lighting (active/not active).. Kanskje logisk det du sier med at det gjelder fra 98 modell. Jeg har 97 modell, E38... Er det noen mulighet for å programmere dette manuelt inn, eller går dette via moduler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet November 9, 2011 Share Skrevet November 9, 2011 Hallo. Prøver å få til Daytime driving lights på. Slik bryteren bare kan stå på 2/0 og når jeg vrir av tenningen går lysene av. Jeg finner ikke denne i SSS. Du finner den i Car Key Memory= CKM hvis jeg husker ikke feil. Hvilken modell har du?. Jeg tror at det er fra og med 98 som har Daytime driving light. Kansje feil Jeg finner den ikke der. På min bil er det faktisk ikke så veldig mye å velge mellom, annet one click open windows og slikt. Har sett på andre screenshot av CKM, og de har denne liggende under lighting, der finner jeg bare soft lighting (active/not active).. Kanskje logisk det du sier med at det gjelder fra 98 modell. Jeg har 97 modell, E38... Er det noen mulighet for å programmere dette manuelt inn, eller går dette via moduler? Du kan skifte LCM modul fra nyere modell fra 99. Det finnes masse på Ebay.com og Ebay.de og koder med PA soft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 Tenkte handle meg kabel og software så jeg får kjørt diagnose på e36m3, samt den må kunne disable visse sjekker. Har f.eks alltid washer fluid low når jeg starter traktoren, kan disse to første programmene nevnt i førstetråden gjøre slikt? Kvi er ikkje denne tråd ein sticky, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hugin Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 Ferskingspørsmål: Har kjøpt en VAG-COM fra ross-tech, kabler og software, til min Audi A4. Har og en e39 525 bensin, passer disse kablene til min bil og kan jeg laste ned software for diagnose og bruke en av disse kablene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 14, 2011 Share Skrevet November 14, 2011 Tenkte handle meg kabel og software så jeg får kjørt diagnose på e36m3, samt den må kunne disable visse sjekker. Har f.eks alltid washer fluid low når jeg starter traktoren, kan disse to første programmene nevnt i førstetråden gjøre slikt?Kvi er ikkje denne tråd ein sticky, forresten? Bumper denne jeg, kunne tenkt å bestilt meg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 15, 2011 Forfatter Share Skrevet November 15, 2011 Tenkte handle meg kabel og software så jeg får kjørt diagnose på e36m3, samt den må kunne disable visse sjekker. Har f.eks alltid washer fluid low når jeg starter traktoren, kan disse to første programmene nevnt i førstetråden gjøre slikt?Kvi er ikkje denne tråd ein sticky, forresten? Bumper denne jeg, kunne tenkt å bestilt meg nå. Er ikke sikkert Bmw scanner 1.4.0 funker på 20pin. likavel. Men se her: http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... 25676ddb17 Denne kabelen skal funke tror jeg. Men du kjøper på eget ansvar. Jeg går ikke go for noe som helst. Send dem en mail og spør, tror det der er en grei kabel. Men prøv og søk på google, der finner du sikkert mange svar. Denne kabelen støtter ADS. EDIT: Muligens E36 må ha ADS kabel, om du sjekker pinne 15 i 20pin kontakten, og den er tilstede, må du ha ADS kabel, er der ingen kabel på pinne 15 slipper du, og kan bruke vanlig OBD. Ferskingspørsmål:Har kjøpt en VAG-COM fra ross-tech, kabler og software, til min Audi A4. Har og en e39 525 bensin, passer disse kablene til min bil og kan jeg laste ned software for diagnose og bruke en av disse kablene? Det tviler jeg på, jeg tror VAG kablene må modifiserest og loddes inni for og funke med bmw. Men dette skal jeg ikke si sikkert. Se i første post, der mener jeg ligger en link til hvordan du får vag kabel til og funke med INPA. Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå