Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Alpejohn!

Har du BMW scanner PAsoft??. Kan du lese ECU EEPROM på din DDE for meg???. Jeg skal prøve å slette kode EWS på DDE. slik at DDE og EWS kan synkronisere med GT1 med tanker på du kjøper en brukt DDE fra Ebay. Sender til meg hvis du gidder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpejohn!

Har du BMW scanner PAsoft??. Kan du lese ECU EEPROM på din DDE for meg???. Jeg skal prøve å slette kode EWS på DDE. slik at DDE og EWS kan synkronisere med GT1 med tanker på du kjøper en brukt DDE fra Ebay. Sender til meg hvis du gidder

Har bmw scanner 1.3.6 og 1.4.0, jeg bytta ikke ecu, fikk programmert på nytt den jeg hadde heldigvis :-) Er det noe hjelp likavel eller? :-)

Fredrik

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpejohn!

Har bmw scanner 1.3.6 og 1.4.0, jeg bytta ikke ecu, fikk programmert på nytt den jeg hadde heldigvis :-) Er det noe hjelp likavel eller? :-)

Fredrik

Du trenger ikke. Jeg har undersøkt PAsoft kan ikke lese full memory på eepprom. Du er bare glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Er ny på dette med diagnose og programmering osv, og jeg sliter med å få kontakt med bilen.

Kjøpte en slik sak: http://www.ebay.com/itm/120789936228#ht_8581wt_932

Og en overgang til 20-pin da jeg ønsker å ta diagnose på en 1991 E34 520i

Kontakten lyser rødt hele tiden uansett hva jeg gjør, selv om jeg har tenningen på osv. Har prøvd Workstation, Carsoft og BMW scanner 1.4.0, men alle sier at det er feil med kommunikasjonen mellom kabel og bil. Kjører på Windows 7 om det skulle ha noe og si.

Noen som har en aning hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Er ny på dette med diagnose og programmering osv, og jeg sliter med å få kontakt med bilen.

Kjøpte en slik sak: http://www.ebay.com/itm/120789936228#ht_8581wt_932

Og en overgang til 20-pin da jeg ønsker å ta diagnose på en 1991 E34 520i

Kontakten lyser rødt hele tiden uansett hva jeg gjør, selv om jeg har tenningen på osv. Har prøvd Workstation, Carsoft og BMW scanner 1.4.0, men alle sier at det er feil med kommunikasjonen mellom kabel og bil. Kjører på Windows 7 om det skulle ha noe og si.

Noen som har en aning hva som er galt?

Hei, hvilket program er det du prøver med denne kabelen?

Sjekk 20pin kontakten, om du har pinne nr 15, om du ser for deg at plast tappen i senter på kontakten er en "pacman", som går mot høyre, da er pinne 15 rett over den om du skjønner. Har du en ledning i pinne 15 må du ha en ADS kabel. Har du ikke pinne 15 skal det virke med den du har kjøpt.

Har du prøvd og koble til andre biler, e39 foe eksempel med 16pin kontakt? Virket det på den? Om du får det til å virke på andre litt nyere da er vertfall kommunikasjonen ok.

Den overgangen jeg kjøpte var helt feil kobla, så jeg måtte velge motor og kaross manuelt fordi den ikke hadde komm. På rette ledningene. Jeg klipte av kontakten og loddet om ledningene, etter det funket den helt fint.

Sjekk først om pinne 15 er til stede, og om du får kontakt med andre biler med 16pin kontakt. Prøv gjerne på biler mellom 96-2000 også med overgang for og se om det funker greit.

Beklager om det finst skrivefeil, ikke alltid like greit å skrive på tlf. :lol:

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har prøvd mest med Workstation (DIS V57), men har også som sagt testet med Carsoft og BMW scanner 1.4.0.

Skjekket 20-pin kontakten. På denne var pin 15 på oversiden av pacman'en som går til høyre. Det var også loddet en kabel inn på denne pin'en. (Dette var btw en 8-kroners kontakt fra kina, kanskje det er grunnen til at det ikke funker?)

Har desverre ikke testet 16-pin kabelen på nyere biler, men går utifra at denne er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har prøvd mest med Workstation (DIS V57), men har også som sagt testet med Carsoft og BMW scanner 1.4.0.

Skjekket 20-pin kontakten. På denne var pin 15 på oversiden av pacman'en som går til høyre. Det var også loddet en kabel inn på denne pin'en. (Dette var btw en 8-kroners kontakt fra kina, kanskje det er grunnen til at det ikke funker?)

Har desverre ikke testet 16-pin kabelen på nyere biler, men går utifra at denne er i orden.

Hello velkommen til BMW Diagnose.

For din bil trenger du en ADS interface som er brukt fro gammel bil E32, E34, og E36

http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... 3cbc5a988a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok ha en ADS ja :)

Har du installert INPA?

Inpa er greit å sjekke om alt funker, vis inpa får kontakt så skal andre programmene i utgangspunktet virke også. På DIS må du muligens inn i settings og aktivere kabelen om den ikke funker. Det kan mudbug forklare nærmere, jeg husker ikke helt menyene der. :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja. Blir vell og bestille den ADS greia da :)

Har nok ikke testet INPA. Det eneste av endringer jeg gjorde var å endre kabelen til en COM1 kabel el. slik det sto jeg skulle gjøre i manualen til workstation :)

Takker for svar!

EDIT: Er det uansett hvilket program man bruker med denne ADS interface'n ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja. Blir vell og bestille den ADS greia da :)

Har nok ikke testet INPA. Det eneste av endringer jeg gjorde var å endre kabelen til en COM1 kabel el. slik det sto jeg skulle gjøre i manualen til workstation :)

Takker for svar!

EDIT: Er det uansett hvilket program man bruker med denne ADS interface'n ?

Mener den fungerer med INPA, som er et enkelt og greit programm å bruke, og mye raskere en og starte opp DIS :-) Eneste minus er at du kan ikke scanne alle moduler samtidig for feil, du må ta en og en. Men du får live data og mye annet på inpa så jeg liker programmet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skaffet meg en IBM T22 laptop med seriell port og uformatert harddisk (120GB). Er det noen av dere som vet hvordan man installerer BMW DIS som "operativ-system" på en laptop, d.v.s. at man ikke først installerer windows, vmware osv... ? Skal kun bruke laptopen til diagnose/lese feilkoder, og vil helst slippe unna å måtte bruke tid på alt windows-styret dersom det er mulig :)

Her er en link hvor du kan installere NATIVE GT1/DIS. Jeg er tvil om det går an pga hardware på din T22. Du må ha T30 og en harddisk 18.635 GB for å installere Native metode.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... native+GT1

EDIT:

Jeg tror jeg har funnet svaret på spm 1 i denne tråden:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=564570

Da har jeg installert easyDIS v44 som beskrevet her:

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1297683

Det gikk fint på første forsøk. Har installert det på et vmware image på en IBM T22 som har seriell port. Har noen nye spørsmål:

1) Er det bare å koble til denne kabelen, også vil jeg kunne kjøre diagnose på bilen min, eller er det andre ting jeg må installere / konfigurere?

http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediabas-OBD-ADS-Interface-/200680135082?pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr&hash=item2eb977d9aa

2) Må laptopen være tilkoblet strømnett når man kjører diagnose og resetter feilkoder, eller holder det med batteristrøm? Jeg skal ikke programmere med progman o.l.

3) Når man tar en diagnose, skal motoren være på, eller holder det at tenningen er på slik som når man resetter service-indikatoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Er det bare å koble til denne kabelen, også vil jeg kunne kjøre diagnose på bilen min, eller er det andre ting jeg må installere / konfigurere?

http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediabas-OBD-ADS-Interface-/200680135082?pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr&hash=item2eb977d9aa

Du må installere INPA og Diaghead.

2) Må laptopen være tilkoblet strømnett når man kjører diagnose og resetter feilkoder, eller holder det med batteristrøm? Jeg skal ikke programmere med progman o.l.

Det er bedre med strøm tilkoplet på laptop, stømslader ellers strømforsyning.

3) Når man tar en diagnose, skal motoren være på, eller holder det at tenningen er på slik som når man resetter service-indikatoren?

Det holder med nøkkelen i posisjon II, rett før starter bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle absolutt hatt en funksjon for å kun oppdatere en modul ja, det er noe jeg og savner veldig, og hadde det vært noe sånt hadde jeg nok gått hardt til verks for å forsøke å live opp den MULF modulen igjen også.

For å få den special measure for hver modul :D : LN-TAL Kan du prøve denne. Jeg har gammel E39. Den virker ikke for denne funskjon. Men den virker på nyere E39.

1. Edit denne filen selNavMounted.php i Progman og skriver inn:

På linje 1341

if (3958 == $TheDb->getColumn( 1 )) {

// Override the override!

$SeqVisible = true;

}

På linje 1550

if (3958 == $TheDb->getColumn( 1 )) {

// Override the override!

$SeqVisible = true;

}

Nå kan du oppdatere hver modul for seg :D. Husk å backup den gamle filen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...