Alpejohn Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2012 Ser ut som jeg fikk programmert M-Track mode på dsc-en nå, så da ble jeg happy Hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 er en "svakere" versjon av dsc enn den orginale fra bmw, på csl er det en knapp på rattet man kan trykke på som kalles "M-track" som altså gjør at dsc ikke slår inn så fort, altså en mellom ting av på og helt av http://forums.m3cutters.co.uk/showthrea ... 098&page=1 funker om man har Mk60 dsc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rakash Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Er det noen der ute driver med BMW diagnose utover på egen bil (DIS/PROGMAN)? Har 11 år gammel sw på motoren, en N42/B18 og skulle gjerne oppdatert. Ønsker ikke å sponse det lokale merkeverkstedet med 6000.- + for de 10 tastetrykkene og 176 minuttene det står av seg selv med PROGMAN i gang.. For og si det enkelt, om du tar kjangsen på at noen KANSKJE får det til privat og at du sparer 6000,- så er det bare og sette i gang. Men vær klar over at bommer du/dere og motorstyringa krasjer, må du nok doble om ikke tredoble beløpet og likevel sponse verkstedet ditt. Er du heldig har du et verksted som har mulighet for og recode krasja enheter, er du uheldig er enheten ødelagt og må byttes, er deu ekstra uheldig må den byttes til HELT NY (13-15000,-) + koding på bmw verksted. (Bmw kan ikke/får ikke låv til og kode brukte enheter derfor må du kjøpe ny). Jeg rota det til selv, men heldigvis har jeg et verksted i nærheten som kan trikse med brukte enheter og slikt. Så de klarte og rekode min DME. Totalt kosta det meg 4500,- inkl bilberging. Så vil du risikere alt dette, så ikke kom hit og klag på at alt gikk til helvete den dagen du trodde du sparte 6000 Men seriøst, skal dem ha 6000,- for og oppdatere? Jeg vet ikke hva selve oppdateringen kostet for meg, men jeg fikk oppdatert sw på girkassa på samme verksted, og det kosta meg 850,- Tenk over om du er villig til og risikere privat oppdatering, det er mye som kan gå galt! Fredrik Hei Alpejohn Tørr jeg spørre hvor dette verkstedet holder til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2012 Hei Alpejohn Tørr jeg spørre hvor dette verkstedet holder til? Det ligger i Dragsund/Myrvåg Frode's Bilverksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Noen som har en bra guide til hvordan man installere Progman SSS V32? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Noen som har en bra guide til hvordan man installere Progman SSS V32? Jeg anbefaler deg ikke å bruke SSS progman for å oppdatere software. Bruk winkfp som er mye raskere. Her er linken http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1401774 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Jeg anbefaler deg ikke å bruke SSS progman for å oppdatere software. Bruk winkfp som er mye raskere. Her er linken http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1401774 Takk for tipset, men tror jeg utsetter den sw oppgraderingen litt, tør ikke gjøre det selv, men vil prøve Progman å se hvordan det er.. Oppgraderte foresten til std tools 2.11 med inpa 5.0.6 men da forsvant alle "scriptene" noen som vet hvordan man fikser det? dvs trykke F3 for å få opp E46 chasie for eks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4driver Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Er det noen der ute driver med BMW diagnose utover på egen bil (DIS/PROGMAN)? Har 11 år gammel sw på motoren, en N42/B18 og skulle gjerne oppdatert. Ønsker ikke å sponse det lokale merkeverkstedet med 6000.- + for de 10 tastetrykkene og 176 minuttene det står av seg selv med PROGMAN i gang.. For og si det enkelt, om du tar kjangsen på at noen KANSKJE får det til privat og at du sparer 6000,- så er det bare og sette i gang. Men vær klar over at bommer du/dere og motorstyringa krasjer, må du nok doble om ikke tredoble beløpet og likevel sponse verkstedet ditt. Er du heldig har du et verksted som har mulighet for og recode krasja enheter, er du uheldig er enheten ødelagt og må byttes, er deu ekstra uheldig må den byttes til HELT NY (13-15000,-) + koding på bmw verksted. (Bmw kan ikke/får ikke låv til og kode brukte enheter derfor må du kjøpe ny). Jeg rota det til selv, men heldigvis har jeg et verksted i nærheten som kan trikse med brukte enheter og slikt. Så de klarte og rekode min DME. Totalt kosta det meg 4500,- inkl bilberging. Så vil du risikere alt dette, så ikke kom hit og klag på at alt gikk til helvete den dagen du trodde du sparte 6000 Men seriøst, skal dem ha 6000,- for og oppdatere? Jeg vet ikke hva selve oppdateringen kostet for meg, men jeg fikk oppdatert sw på girkassa på samme verksted, og det kosta meg 850,- Tenk over om du er villig til og risikere privat oppdatering, det er mye som kan gå galt! Fredrik Jobber du for Bilia eller Stenshagen siden du er så negativ til hobby programering? Jeg hadde aldri lagt ut forespørsel om jeg ikke var villig til å ta sjansen... Med en bil nr 2 til 60000 kan jeg ta slike sjanser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 A4driver, Fredrik sa bare ifra om hans erfaring, og personlig syntes jeg han gjør rett i det, kan fort bli dyrt å gjøre dette selv. men du står selvsagt fritt til å gjøre det uansett, men da vet man iallefall om risikoen man tar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4driver Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Enig med du, men jeg vet det finnes noen der ute med orginalt utstyr. Det er de jeg håpet på "napp" fra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 A4driver, Fredrik sa bare ifra om hans erfaring, og personlig syntes jeg han gjør rett i det, kan fort bli dyrt å gjøre dette selv. men du står selvsagt fritt til å gjøre det uansett, men da vet man iallefall om risikoen man tar. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Takk for tipset, men tror jeg utsetter den sw oppgraderingen litt, tør ikke gjøre det selv, men vil prøve Progman å se hvordan det er.. Oppgraderte foresten til std tools 2.11 med inpa 5.0.6 men da forsvant alle "scriptene" noen som vet hvordan man fikser det? dvs trykke F3 for å få opp E46 chasie for eks Når du installerer standard tools, kan du velge bort det som du ikke vil installere. Jeg tror at du prøver å avinstallere standard tools først og ser hvordan det går. Standard tools 2.11 inkluderer INPA som er ikke full versjon. Full versjon av INPA er ca. 300 MB. Så oppgraderer du til versjon INPA 80X og 90X for nye type biler. Men stadard tools 2.11 har en ediabass versjon av 7.2 som er brukt for nye biler. For gammel bil vil jeg bruke ediabass v. .6.4.7. og winkfp 5.1.6. INPA full ftp://94.212.182.18/INPA-EDIABAS/INPA-6.4.3-Full/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Takk for tipset, men tror jeg utsetter den sw oppgraderingen litt, tør ikke gjøre det selv, men vil prøve Progman å se hvordan det er.. Oppgraderte foresten til std tools 2.11 med inpa 5.0.6 men da forsvant alle "scriptene" noen som vet hvordan man fikser det? dvs trykke F3 for å få opp E46 chasie for eks Her er ferdig image for SSS VMWare. ftp://94.212.182.18/SSS-Progman/SSS%20V ... Preloaded/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Jobber du for Bilia eller Stenshagen siden du er så negativ til hobby programering? Jeg hadde aldri lagt ut forespørsel om jeg ikke var villig til å ta sjansen... Med en bil nr 2 til 60000 kan jeg ta slike sjanser. Jobber ikke for bilia nei. Men om du er villig til og risikere alt dette så vær så god. Har vertfall lært hva jeg skal holde meg unna! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 heisann nå kom "Bmw scanner 1.4.0" i posten denna uka, hvordan skal tenninga stå når jeg bruker detta og er den pluggen på passasjer sida som skal brukes? husker det var 2 plugger i e36en min, har ikke sjekka på e38en er porgrammet nokså selv forklarende til hvordan man går fram? tenker på lese feilkoder og få skifta til engelsk språk i bilen takk for hjelpen! mvh Lars Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå