mudbug Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 heisannnå kom "Bmw scanner 1.4.0" i posten denna uka, hvordan skal tenninga stå når jeg bruker detta og er den pluggen på passasjer sida som skal brukes? husker det var 2 plugger i e36en min, har ikke sjekka på e38en er porgrammet nokså selv forklarende til hvordan man går fram? tenker på lese feilkoder og få skifta til engelsk språk i bilen takk for hjelpen! mvh Lars Morten Nøkkelen i posisjon II. Det er 20 PIN plugg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Hei, Når jeg trykker på knappen for og legge inn speila, sendes det da signaler om dette over IBUS? Noen som vet hva hex koden er for legg inn og opne? Og hvilken moduler er det som sender/tar i mot dette signalet? Prøvde og koble til navcoder for og se om beskjeden kom opp, men kunne ikke se noe Er det noen måte og finne ut hex kodene til forskjellige funksjoner? Og kan man i noen av diagnoseprogrammene sende disse hex kodene over ibus for og aktivere følgende operasjon? Kunne tenkt meg litt informasjon om dette Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Vet ikke svar på spørsmålet ditt, men man kan kjøre speilene med Inpa, og vet at man i den nye beta versjonen på en boks som jeg har glemt navnet på nå seff kan man programmere å kjøre ut speilene når man setter nøkkelen i bilen for eks, så er nok som du sier en hex kode over bus systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Her er ferdig image for SSS VMWare. ftp://94.212.182.18/SSS-Progman/SSS%20V ... Preloaded/ betyr dette at det bare er å mounte den i vmware så er den klar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Hmm.. Skal kikke litt i inpa og se om man kanskje kan finne en kommando der Hvordan i alle dager?! Hvordan kan man få til dette uten Intravee (som vitsnokk skal få til dette), blir snart gal av alle stilige ting man kan få til men som jeg vet så alt for lite om hvordan få til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Hmm..Skal kikke litt i inpa og se om man kanskje kan finne en kommando der Hvordan i alle dager?! Hvordan kan man få til dette uten Intravee (som vitsnokk skal få til dette), blir snart gal av alle stilige ting man kan få til men som jeg vet så alt for lite om hvordan få til Jeg har sett den lenger siden, her er en link for deg: http://forum.bmw5.co.uk/topic/52979-loving-my-intravee/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Hmm..Skal kikke litt i inpa og se om man kanskje kan finne en kommando der Hvordan i alle dager?! Hvordan kan man få til dette uten Intravee (som vitsnokk skal få til dette), blir snart gal av alle stilige ting man kan få til men som jeg vet så alt for lite om hvordan få til Var Intravee som kunne styre speilene som jeg snakket om, og står jo på videoen at det er intravee som gjør det der å ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Hei,Når jeg trykker på knappen for og legge inn speila, sendes det da signaler om dette over IBUS? Noen som vet hva hex koden er for legg inn og opne? Og hvilken moduler er det som sender/tar i mot dette signalet? Prøvde og koble til navcoder for og se om beskjeden kom opp, men kunne ikke se noe Er det noen måte og finne ut hex kodene til forskjellige funksjoner? Og kan man i noen av diagnoseprogrammene sende disse hex kodene over ibus for og aktivere følgende operasjon? Kunne tenkt meg litt informasjon om dette Fredrik Jeg har aktivert denne funsjonen for å legge inn speila, men det virker ikke. Jeg tror E39 (2000-2003) har ikke denne funksjonen. SPIEGELABKLAPPEN - setter på aktivt. Ellers må du lodde på masterdør modul og kortslutter de (akkurat som du trykker på lille knappen) slik at de sender signal til IBUS. Kan du lese din trace file på GM ecu? email meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Ja stemmer det! Men siden den klarer det, og den bruker kun ibus, må det da være mulig og fikse dette på et vis? Snakker med en på et forum i england som laget en liten modul selv som fikser dette over ibus.. Men jeg tror ikke han vil fortelle meg hvordan og hva han brukte SKulle ønske jeg viste litt mer om elektro og slike ting. Han sa at denne boksen, når den "hører" signalet over ibus at døren blir låst/låst opp så kjører den speilene.. Så skal ikke vær nødvendig og lodde og lage til ledninger Dette er jeg interesert i å finne ut Og må da være mulig og få til enda flere funksjoner! Kan prøve og lese ut filen fra GM, men husker ikke helt hvordan man bruker NCS, har ikke brukt det noe særlig, kun prøvd og lese ut tekst fil, men aldri lagt inn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Ja stemmer det! Men siden den klarer det, og den bruker kun ibus, må det da være mulig og fikse dette på et vis?Snakker med en på et forum i england som laget en liten modul selv som fikser dette over ibus.. Men jeg tror ikke han vil fortelle meg hvordan og hva han brukte SKulle ønske jeg viste litt mer om elektro og slike ting. Han sa at denne boksen, når den "hører" signalet over ibus at døren blir låst/låst opp så kjører den speilene.. Så skal ikke vær nødvendig og lodde og lage til ledninger Dette er jeg interesert i å finne ut Og må da være mulig og få til enda flere funksjoner! Kan prøve og lese ut filen fra GM, men husker ikke helt hvordan man bruker NCS, har ikke brukt det noe særlig, kun prøvd og lese ut tekst fil, men aldri lagt inn igjen. Det er en liten boks som kopler på CD veksler og styrer speila ved låst/ulåst med nøkkelen. starter NSC- load profile - expert mode- F1-F3- velg chasis E39-EWS-F6 (back)- F4 (legg merker til at det står SG_CODIEREN i midten av vinduet) - velg ecu GM -F2 (change job) - CODIERDATEN_LESEN - F4 . går inn på NSCEXPERT\work og kopierer trc file FSW_PSW.TRC. Det er denne filen som er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 Her er ferdig image for SSS VMWare. ftp://94.212.182.18/SSS-Progman/SSS%20V ... Preloaded/ betyr dette at det bare er å mounte den i vmware så er den klar? Jeg tror det, jeg har ikke brukt denne. Jeg installert DIS og SSS selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 HÆ! Look what i found! This should work on an E39 only: 3F 06 00 0C 01 31 01 04 driver side mirror fold in 3F 06 00 0C 01 30 01 05 driver side mirror fold out 3F 06 00 0C 02 31 01 07 passenger side mirror fold in 3F 06 00 0C 02 30 01 06 passenger side mirror fold out Nå snakker vi ost! Var ute og testa nå, funker som bare pokker! Både legge inn og ut! Da mangler jeg bare låse/låse opp kommandoene så har jeg alle kodene, da må jeg finne ut hva som trengst for og bygge denne modulen som tar imot låse/låse opp signalet, og derretter sender ut fold ut fold inn signalene DETTE er spennende! Håper jeg finner ut av dette, da skal jeg prøve meg på andre kommandoer også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 HÆ! Look what i found! This should work on an E39 only: 3F 06 00 0C 01 31 01 04 driver side mirror fold in 3F 06 00 0C 01 30 01 05 driver side mirror fold out 3F 06 00 0C 02 31 01 07 passenger side mirror fold in 3F 06 00 0C 02 30 01 06 passenger side mirror fold out Nå snakker vi ost! Var ute og testa nå, funker som bare pokker! Både legge inn og ut! Da mangler jeg bare låse/låse opp kommandoene så har jeg alle kodene, da må jeg finne ut hva som trengst for og bygge denne modulen som tar imot låse/låse opp signalet, og derretter sender ut fold ut fold inn signalene DETTE er spennende! Håper jeg finner ut av dette, da skal jeg prøve meg på andre kommandoer også det er bra, men hvor legger du disse kodene inn??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Februar 23, 2012 Share Skrevet Februar 23, 2012 hmm hvordan kjører du disse kommandoene uten intravee da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2012 Bruker navcoder husker ikke hva det het der den ligger, øverst på linja der du har file, pdc osv, nesten helt til høyre. Edit; mener den ligger under tools:smile: Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå