Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Reslers.de har jeg kikket, men ikke den andre, men der ser du hvordan du legger inn en kommando.

Og denne er kanskje den jeg leter etter?;

3F LL 00 0C 00 0B CK // Toggle Locks 

Men må vel være en kommando får og låse opp, og igjen slik speila vet hva de skal gjøre... Hmm!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått feilkoder på Additional heater diesel / park heating:

Feilkoder er:

9B2E

Error will not cause a warning light

Error is not currently present

Test conditions have been completed

Short circuit or signal interruption

9B32

Error will not cause a warning light

Error is not currently present

Test conditions have been completed

Short circuit or signal interruption

Har prøvd og google det men finner ikke ut noe. Noen her som har vært borti kodene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten status oppdatering! :)

Har nå fått vite at låse signalene går over K-bus, ikke i-bus.

Dvs. microkontrolleren på lytte på k-bus etter låse-komandoene, og sende komanodoene til speilene på i-bus. :)

Er i kontakt med en som vet mye om disse microkontrollerene, håper og få noen gode tips med han, på hva som trengst av komponenter og slikt.

Dette må også programmeres i kontrolleren, så den vet hva den skal gjøre :) Faren min jobber sammen med en som kan dette med programmering og bus systemer. Så han kunne sikkert vise meg. :)

I morgen skal jeg forske litt på K-bus og se om jeg får tak i låse kommandoene :)

Om jeg får til dette, og det går greit så må jeg nesten prøve og få til andre kule funksjoner også! :D

F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs. microkontrolleren på lytte på k-bus etter låse-komandoene, og sende komanodoene til speilene på i-bus. :)

Er i kontakt med en som vet mye om disse microkontrollerene, håper og få noen gode tips med han, på hva som trengst av komponenter og slikt.

Dette må også programmeres i kontrolleren, så den vet hva den skal gjøre :) Faren min jobber sammen med en som kan dette med programmering og bus systemer. Så han kunne sikkert vise meg. :)

I morgen skal jeg forske litt på K-bus og se om jeg får tak i låse kommandoene :)

Om jeg får til dette, og det går greit så må jeg nesten prøve og få til andre kule funksjoner også! :D

F

Håper på at du får til dette. :applause:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på at du får til dette. :applause:.

Det håper jeg også8-)

Er foresten en fyr i usa som er interisert i å samarbeide om å lage firmwaren også, han har allerede mange kretskort til andre ting.

Må også redusere strømmen til ca 5 volt da chippene ikke tåler mer en mellom 2-6 volt.

Hadde vært utrolig stili og fått til vertfall! :grin:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F

Bra jobbet, creds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har Bavarian Technic pro her på forumet? Som kan hjelpe litt :roll:

Jeg har vertfall aldri prøvd dette, vurderte og kjøpe kabel derifra, men endte opp med andre program. :) Kunne ikke du tatt en screenshot fra programmet og lagt ut her? Er nyskjerrig på hvordan det ser ut :)

Vet det går and på INPA, men har aldri prøvd det selv, var en som testa det og fikk det til med INPA her på forumet vet jeg :)

Skulle ha byttet Gm5 modulen, men den må programmeres, hvilke program bruker man på dette? er det stress?

Jeg bytta GM3 på min E39 for en stund siden, da det var noe galt inni den, jeg brukte progman/sss til og lese ut meassure plan og legge inn på orginal "programmet" som hører til bilen på den nye. :)

Har foresten nå fått tak i kommandoene på K-bus for lås/lås opp av sentrallås. :) Har også kommandoene for godkjent nøkkel i tenningslås.

Tror det beste er at speila går inn når man låser, og at dem ikke går ut før du eventuelt setter nøkkelen i tenninga, eller starter. Litt meningsløst at dem skal gå hver gang du låser/låser opp, om du skal hente lommeboka, så glemte du noe til osv. Da er det bedre om dem folder ut etter du starter, eller setter nøkkelen i tenninga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...