Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Kult.

lasta ned den SSS versjonen som mudbug linket til, men skjønte ikke noe særlig av det, så ut som den bare startet en windows versjon, men ikke noe SSS program :\

er noe rart med min gm inni der ja, den slutter noen ganger å låse opp (kjent feil pga releene) bakvinduenen sliter også (releer det også tror jeg) og noen av funksjonene som er programmert som for eks beep on lock/unlock skjer når den selv føler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult.

lasta ned den SSS versjonen som mudbug linket til, men skjønte ikke noe særlig av det, så ut som den bare startet en windows versjon, men ikke noe SSS program :\

er noe rart med min gm inni der ja, den slutter noen ganger å låse opp (kjent feil pga releene) bakvinduenen sliter også (releer det også tror jeg) og noen av funksjonene som er programmert som for eks beep on lock/unlock skjer når den selv føler for det.

Han som ville samarbeide med meg på denne modulen driver og fikser gm moduler. :) Da slipper du og programmere noe, men må jo sende modulen til usa, og det tar jo LITT tid.. :)

Her er internett sida hans :) :

http://www.bmwgm5.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pokker å, det funka seff ikke, fikk init failed når jeg prøvde å logge på bilen, funker fint i Impa og carsoft så kablen er OK

satt opp vmware dhcp fra 192.168.68.1 - 198 får pinget 192.168.68.1 og 192.168.68.50 på "host" maskinen, gw er satt opp på progman til 192.168.68.1 og head er satt til 192.168.68.50 ....brannmur osv er skrudd av.

og kjører den ifserv32 eller hva den heter før jeg starter progman..

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pokker å, det funka seff ikke, fikk init failed når jeg prøvde å logge på bilen, funker fint i Impa og carsoft så kablen er OK

satt opp vmware dhcp fra 192.168.68.1 - 198 får pinget 192.168.68.1 og 192.168.68.50 på "host" maskinen, gw er satt opp på progman til 192.168.68.1 og head er satt til 192.168.68.50 ....brannmur osv er skrudd av.

og kjører den ifserv32 eller hva den heter før jeg starter progman..

noen tips?

Har du satt ediabass.ini ? hvilken interface har du???

Interface = STD:OBD

Port = 6801

åpener netverk kontroll og definerer

VNET 1 192.168.68.1

sub 255.255.255.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6211-8-375-669

Jeg ser at du har 8.375.669 04 11 93S56 - 4. Hardware 4, software 11 og eeproom 93s56. Det betyr at du kan endre VIN og km :D med Pasoft. Fra og med software 13 gå ikke an å endre VIN og km med PaSoft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den mudbug :)

Var litt usikker på det der da det står så mye forskjellig ang det rundt om på nettet..

Så vidt jeg har forstått så går det frem til 2000 ca?

Har ett på hånden med SW 17 fra en 530d 09/00. Den har vel da den M35080 chippen, går det da an å lodde over chippen fra det andre speedo? Altså erstatte nye typen chip med gamle typen chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den mudbug :)

Var litt usikker på det der da det står så mye forskjellig ang det rundt om på nettet..

Så vidt jeg har forstått så går det frem til 2000 ca?

Har ett på hånden med SW 17 fra en 530d 09/00. Den har vel da den M35080 chippen, går det da an å lodde over chippen fra det andre speedo? Altså erstatte nye typen chip med gamle typen chip.

M35080 er vanskelig å forandre VIN og km. Du må ta ut chippen fra odometer og bruke program/interface til å forandre VIN. Når det gjelder km, må du kalkulere og får du HEX verdi. Så søker du den opprinnelige km, erstarter du med din nye kalkulert km i HEX desimal.

r6pc7byztf6dppwltlfl.jpg

e5c9f8zyefvmv0hqbu8r.jpg

6r5d0airoohqg8coqro0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...