Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Fant ut av det over nå

"BTW, depending how old your progman release is, you might not have the latest SMG flash available. If it can't find the ZB numbers I mentioned, try: 7837727 (Euro non-CSL) or 7837731 (CSL)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, det winkpt programmet i den 6.4 et eller annet mappa er bare på tysk, og inpa er ikke komplett i den 5er pakka, har du noen tips til hvordan jeg kan få winkfp til engelsk?

Jeg har brukt winkfp 5.1.6 (engelsk) som er inkludert i standard pakken 2.5 eller 2.10. Jeg innstallerte kun winkfp. Jeg fjernet hakker på de andre program som INPA, ediabass .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har S793A, så er din nye DME programmed part nr, 12 14 7 837 793, din SMG programmed unit er 23 60 7 837 727

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... rogrammed/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... trol_unit/

Hmmm tør fortsatt ikke begi meg ut på dette helt enda :) men driver å leser litt på nett, å da så jeg følgende ang SMG iden (DME nummeret var rett)

"If you want to update the SMG software to Euro as well (so that you get the 1st gear revmatch and high-RPM launch control), do the above and use 7843252 as the ZB number. If you're feeling adventurous, you could try the CSL SMG software, which is 7843255"

når jeg slår inn nummeret du oppga så kommer det ikke opp noe på realoem.com men på bmwinfo som du linker til kommer det opp, mens det nye nummeret kommer opp. ser også ut som nummeret på den engelske siden har en høyere verdi, så det er nyere? kan du bekrefte at dette stemmer, funker for min bil.. både CSL og den andre sw iden kommer opp som euro e46 m3/csl smg sw på realoem.com så tror de er de rette nummerene.

Det søkte jeg ut fra din chasis nr. Men jeg vil bruke SSS progman for å finne part. no. til DME, SMG og undersøke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, et spørsmål til skal ikke disse filene ligge i denne katalogen? E46_V45_Daten_Files\SP-daten-E46\data\MSS54 finner ingen som heter noen av de nummerne jeg skal bruke.

Jeg tror din bil er nok med V.32. Du kan sammenligne med V. 45 ser om det er sammen størrelse (KB). Jeg har ikke E46, derfor har jeg ikke oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ganske greit ut med winkfp, den skal jo ha en funksjon som skal finne rett zusb for deg også, mangler bare en stabil strømkilde nå, selv om jeg er litt skeptisk :P men har lest masse om det, og ser ut som man kan få reflashet den uten såalt for store problemer, man bruker bare winkfp igjen, bmw forhandlerne kan ikke fikse det for de har jo ikke det programmet, tror det er det som var problemet til Alpejohn

Alpejohn du flashet med sss progman eller dis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ganske greit ut med winkfp, den skal jo ha en funksjon som skal finne rett zusb for deg også, mangler bare en stabil strømkilde nå, selv om jeg er litt skeptisk :P men har lest masse om det, og ser ut som man kan få reflashet den uten såalt for store problemer, man bruker bare winkfp igjen, bmw forhandlerne kan ikke fikse det for de har jo ikke det programmet, tror det er det som var problemet til Alpejohn

Alpejohn du flashet med sss progman eller dis?

Jeg brukte winkfp, nummer på sw stemte overens, og alt så helt rett ut, men det krasja et par sekunder etter den starta. Prøvde på nytt igjen med progman men den stoppa opp og skjedde ikke mer.

BMW har ikke låv og programmere brukte enheter slik jeg har fått forklart. Han som fiksa det for meg har bmw tester fra england, og der har dem vist låv i følge han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da så..

I denne tråden er det iallefall flere som har opplevd det samme, at det stopper opp etter noen sekunder, så virker alt håp til å være ute, men så har de latt det stå av en stund så får de kontankt igjen via winktp, tenkte det var derfor ikke bavaria å ander kunne gjøre det, for winkfp er jo et "inhouse" bmw program.

http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... 52&page=47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da så..

I denne tråden er det iallefall flere som har opplevd det samme, at det stopper opp etter noen sekunder, så virker alt håp til å være ute, men så har de latt det stå av en stund så får de kontankt igjen via winktp, tenkte det var derfor ikke bavaria å ander kunne gjøre det, for winkfp er jo et "inhouse" bmw program.

Hos meg gikk det kanskje 5 sek, så sa det pling på dataen, pling pling i speedometeret, insp. inject. og trans fail safe prog. :) Alt var dødt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da så..

Her er min definisjon :D

5njs2iq2jqwe7it0rjez.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange amp bruker dere som strømkilde da? og hvor kjøpte dere? ser ikke helt poenget i å kjøpe en til mange 1000 da går på en måte vinninga opp i spinninga :P

Jeg har en sånn, 40 Amp som gir en konstant strøm på 13,8 volt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...