vinge87 Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Hei, jeg har en e-61 05 mod 535 som jeg skulle kodet speilene mine med, finne ut hvorfor motoren drikker så mye diesel, og å kunne feilsøke om det er problemer. Hvilken diagnose apparat skal jeg da gå for? Har idag en jeg kjøpte: http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ucts_id=78 Misliker denne, velldig tungvindt, jeg er vant til Ross Tech sin til vag biler når jeg hadde det, den var fantastisk lett med masse hjelpemidler. Noen tips her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 10, 2012 Forfatter Share Skrevet April 10, 2012 Hei, jeg har en e-61 05 mod 535 som jeg skulle kodet speilene mine med, finne ut hvorfor motoren drikker så mye diesel, og å kunne feilsøke om det er problemer.Hvilken diagnose apparat skal jeg da gå for? Har idag en jeg kjøpte: http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ucts_id=78 Misliker denne, velldig tungvindt, jeg er vant til Ross Tech sin til vag biler når jeg hadde det, den var fantastisk lett med masse hjelpemidler. Noen tips her? Personlig syns jeg inpa er veldig bra på livedata, ikke det greieste å bruke om du skal scanne flere moduler samtidig. Siden det er et bmw program så finner den vel alle feilkoder, så du burde jo finne feilkoder på motorstyring om der er noen. Jeg bruker bmw scanner 1.4.0 i tillegg til inpa. Dette er enkelt og kode småting med. Vet ikke hvordan det funker på e60-61 da. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott Skrevet April 10, 2012 Share Skrevet April 10, 2012 Noen som har erfaring med å senke (justere nivåreguleringen) luftfjæringen bak på E61? Hvilket program brukes til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Hei, jeg har en e-61 05 mod 535 som jeg skulle kodet speilene mine med, finne ut hvorfor motoren drikker så mye diesel, og å kunne feilsøke om det er problemer.Hvilken diagnose apparat skal jeg da gå for? Har idag en jeg kjøpte: http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ucts_id=78 Misliker denne, velldig tungvindt, jeg er vant til Ross Tech sin til vag biler når jeg hadde det, den var fantastisk lett med masse hjelpemidler. Noen tips her? Jeg bruker både Inpa og Tool32 som også finnes i Ediabas pakken, men dette er ikke spesielt brukervennlige programmer. Et verktøy jeg kan anbefale i tillegg er Bavarian Technic, og da i Pro versjon. Dette er veldig bra på live-data, du kan kjøre logginger av flere ting samtidig. En annen ting er at dette fungerer, aldri noe tull, ved spørsmål så er det bare å sende mail til produsenten og de svarer, må også tillegge at dette er en original lovlig versjon og ikke noe hack-produkt slik at du også nyter godt av oppdateringer. Ulempen er at dette koster noen kroner sammenliknet med mye av det andre som tilbys. For koding av funksjoner så kan du bruke NCS Expert som også finnes i Ediabas pakken, men igjen, dette er programmer som er lite brukervennlige. Disse programmene er lagd for ingeniører som jobber på fabrikk og utviklingsavdeling. For mer brukervennlige versjoner må du heller se på DIS, dette er verktøy som i sin tid ble brukt på forhandlernivå, men nå erstattet av nyere utstyr. DIS kan være litt utfordrende å sette opp på en PC, da det krever innstallasjon av vmware. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kai Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 så ikke denne tråden når jeg spurte om hjelp og sjønner ikke hvordan jeg får flyttet den hit. viewtopic.php?f=1&t=223681 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Forstår jo nå, at jeg skulle funnet å lest litt her før jeg prøvde meg på bilen med Carsoft V6,5 For det første forstår jeg ikke hvor feilkodene ligger når den ber meg Read the error et eller annet. å nå ser jeg jo at det antageligvis er meg selv og datamaskinen som har tatt knekken på Styreeneht/hovedmodul i bilen, å ikke vannlekasjen. Det positive er at jeg har funnet vannlekasjen som har gjort at det er vått under hele teppe i bilen, samt at jeg har mye elektroniske reservedeler etter finn feil, etter kjøp nye deler metoden, Så er det noen som trenger ryggesensor,regnsensor,baklukelås (microbryter) eller sluttstykke til tenningslåsen, så si i fra. samt at jeg nå alldri kommer til å glemme hvordan jeg koder nøkkel på E39 etter Ca 263,5 forsøk Må takke Alpejohn og andre her, for god og informativ tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Alpejohn husker du hvor stedet man kan bytte gm modulen er? har ikke SSS men i DIS trykker jegprogram/code velger zke/vo velger recode og får opp GM5/zke5 trykker ok å så starter den med noe, men så sier den "Vo not changed, reprograming stoped" eller noe sånt? bytta enheten men nå kjenner ikke bilen igjen nøklene tror jeg, får ikke låst eller låst opp med nøklen iallefall, får startet da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 om noen skulle lure så koder man nøklen/syncher sånn som dette. 1. Get in and CLOSE all the doors. 2. Put the key in the ignition and switch momentarily to position 1 (leave in this position not more than 5 seconds) then turn the key back to the off position. 3. Remove the key. 4. On the key transmitter, press and CONTINUE TO HOLD unlock button. Press and releas lock button three times within 10 seconds while still HOLDING the unlocked button. 5. Released the unlock button 6. Doors should lock, then unlock to acknowledge that key was recognized. 7. Program additional keys before leaving the car or turning the ignition on. blinka i blinklysene når jeg låste så regner med gm modulen funker nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Jeg blir ganske nysgjerrig på dette med diagnose og kode sakene. Å spør og graver om dagen, slik at folk ikke lurer på om jeg er dum, men de blir helt sikre. Men: Ved bytte av Hovedmodul. Noen sier at så lenge jeg har funnet en GM ( Hovedmodul) fra en bil som er lik (utstyr og År) så kan GM`en byttes, å tut og kjør. Mens andre sier, da må bilen kodes på nytt. Hva legges i ordet "Kode" betyr det at man må fortelle GM`en, hva den skal gjøre i forhold til låsing av dører og div. andre merkbare ting. Eller, betyr det at du forteller GM`en hvordan den skal kjenne igjen EWS og andre viktige sikkerhets kompnenter, som kanskje ikker er merkbart å synlig sånn til daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Jeg blir ganske nysgjerrig på dette med diagnose og kode sakene.Å spør og graver om dagen, slik at folk ikke lurer på om jeg er dum, men de blir helt sikre. Men: Ved bytte av Hovedmodul. Noen sier at så lenge jeg har funnet en GM ( Hovedmodul) fra en bil som er lik (utstyr og År) så kan GM`en byttes, å tut og kjør. Mens andre sier, da må bilen kodes på nytt. Hva legges i ordet "Kode" betyr det at man må fortelle GM`en, hva den skal gjøre i forhold til låsing av dører og div. andre merkbare ting. Eller, betyr det at du forteller GM`en hvordan den skal kjenne igjen EWS og andre viktige sikkerhets kompnenter, som kanskje ikker er merkbart å synlig sånn til daglig. Hei Jeg holder på med det der akkurat nå, litt usikker, men jeg plugga den bare til min bil, koblet den på og gikk inn i nscexpert, kjørte der read codiern, dvs den skal lese ut VO fra bilen og programmerte GM5 modulen, etter jeg gjorde det å resynket nøklene mine så låste den bilen og blinklysene blinket når jeg låste, men ikke når jeg låste opp, noe bilen orginalt gjore fra VO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 13, 2012 Forfatter Share Skrevet April 13, 2012 Alpejohn husker du hvor stedet man kan bytte gm modulen er? har ikke SSS men i DIS trykker jegprogram/code velger zke/vo velger recode og får opp GM5/zke5 trykker ok å så starter den med noe, men så sier den "Vo not changed, reprograming stoped" eller noe sånt?bytta enheten men nå kjenner ikke bilen igjen nøklene tror jeg, får ikke låst eller låst opp med nøklen iallefall, får startet da Det vet jeg desverre ikke, har kun brukt progman til og kode nye-brukte moduler. Når det gjelder funksjoner i GM, så vidt jeg vet er det mange brukertilpassede funksjoner. Muligens man skal legge inn VIN nummer og slikt også, men hvor viktig det er aner jeg ikke. Men hadde jo vært greit og funnet ut av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Jeg blir ganske nysgjerrig på dette med diagnose og kode sakene.Å spør og graver om dagen, slik at folk ikke lurer på om jeg er dum, men de blir helt sikre. Men: Ved bytte av Hovedmodul. Noen sier at så lenge jeg har funnet en GM ( Hovedmodul) fra en bil som er lik (utstyr og År) så kan GM`en byttes, å tut og kjør. Mens andre sier, da må bilen kodes på nytt. Hva legges i ordet "Kode" betyr det at man må fortelle GM`en, hva den skal gjøre i forhold til låsing av dører og div. andre merkbare ting. Eller, betyr det at du forteller GM`en hvordan den skal kjenne igjen EWS og andre viktige sikkerhets kompnenter, som kanskje ikker er merkbart å synlig sånn til daglig. Hei Jeg holder på med det der akkurat nå, litt usikker, men jeg plugga den bare til min bil, koblet den på og gikk inn i nscexpert, kjørte der read codiern, dvs den skal lese ut VO fra bilen og programmerte GM5 modulen, etter jeg gjorde det å resynket nøklene mine så låste den bilen og blinklysene blinket når jeg låste, men ikke når jeg låste opp, noe bilen orginalt gjore fra VO Siden det er mange som lurer på GM module, så her er en dokumentasjon om GM module. Ser at den styrer alarm også. Hvis din bil har ikke alarm, så tror jeg at du ikke trenger å kode til din bil, tar jeg feil . Den styrer: Windshield/tailgate wiping/washing, including windshield rain sensor (AIC). • Interior lighting • Central locking • Keyless entry • Tailgate release The following is an overview of new or changed features found on the X5 ZKE III variant. • Passenger’s door module is now incorporated into the passenger’s door switchblock module. • Sunroof module (SHD) located on the K bus. • The Central Locking system uses a new style door lock actuator with hall effect sensors similar to E46. • The GM III is responsible for the Key Memory feature. It provides the added convenience of identifying users of the vehicle. Whenever the vehicle is locked or unlocked via the FZV keyless entry system, a unique key identification signal (key number) is transmitted to the General Module. The key identification signal alerts the GM to communicate with other control systems over the K Bus to store (when locked) or reset (when unlocked) certain driver adjustable settings for the driver using the specific key. The GM also resets certain driver adjustable settings that it controls directly. • Power windows/Sunroof • DWA alarm system • Mirror - adjustment/memory/heating • Seat adjustment/memory • Steering column adjustment/memory • Consumer cut-off/sleep mode Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 var nede å programmerte min nå, hadde ikke trengt det var bare å plugge den til å kjøre VO oppdatering, dvs at den legger inn standard verdiene, grunnen til jeg programmerte den var at jeg vil ha litt annet oppsett en det som står i VO, blant annet optisk beskjed når dørene låses og låses opp, så den er egentlig bare å plugge inn hvis du har samme bil som den har stått i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Jeg byttet GM før jeg dro fra jobb i dag, for å se hvordan bilen oppførte seg, Jeg prøvde alt det jeg kom på å prøve på den korte turen. Alle feil som var på bilen med den orginale GM`en Feil: - Instrumentpanel indikerte at alle dører var åpne, lampene slukket når du åpnet bakdørene og slo seg på når du lukket(altså omvendt) framdørene lyste i instrument uansett. - Glassluken bak spratt opp når man låste opp bilen - Microbryter på glassluke var død - Sentrallåsknapp inne i bilen fungerte ikke - koding av nøkkel gikk ikke, så fjernkontroll virket ikke - regnsensor virket ikke - Fjernkontroll på nøkkel virket ikke Samt at da disse feilene dukket opp, kom det også et pip fra alarm når du låste dørene med nøkkel. Alle disse tingene fungerte bra igjen med den nye GM`en Det eneste som nå ikke fungerer er ett trykks lukking av takluke, du må holde knappen inne, Vindu åpner og lukker med fjernkontroll. men takluke åpner men lukker ikke med fjernkontroll. Det virket også som gassresponsen var kvikkere Takker igjen for info som er postet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 13, 2012 Forfatter Share Skrevet April 13, 2012 Jeg byttet GM før jeg dro fra jobb i dag, for å se hvordan bilen oppførte seg, Jeg prøvde alt det jeg kom på å prøve på den korte turen. Alle feil som var på bilen med den orginale GM`en Feil: - Instrumentpanel indikerte at alle dører var åpne, lampene slukket når du åpnet bakdørene og slo seg på når du lukket(altså omvendt) framdørene lyste i instrument uansett. - Glassluken bak spratt opp når man låste opp bilen - Microbryter på glassluke var død - Sentrallåsknapp inne i bilen fungerte ikke - koding av nøkkel gikk ikke, så fjernkontroll virket ikke - regnsensor virket ikke - Fjernkontroll på nøkkel virket ikke Samt at da disse feilene dukket opp, kom det også et pip fra alarm når du låste dørene med nøkkel. Alle disse tingene fungerte bra igjen med den nye GM`en Det eneste som nå ikke fungerer er ett trykks lukking av takluke, du må holde knappen inne, Vindu åpner og lukker med fjernkontroll. men takluke åpner men lukker ikke med fjernkontroll. Det virket også som gassresponsen var kvikkere Det skal gå and å kode auto på den Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå