jojr Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Ja det fikk jeg lest meg fram til men må nok lese litt mer rundt om kring før jeg selv skal begynne å koble til noe igjen, så det kan nok hende at jeg putter den inn på verksted å få gjort dette. Får sjekke hvor mye de skal ha for dette, og om de i det hele tatt gjør det uten å få solgt noe deler og mer jobb i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Godt du fikk fikset alle de feilene du hadde med bare å bytte GM da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 14, 2012 Forfatter Share Skrevet April 14, 2012 Ja det fikk jeg lest meg fram til men må nok lese litt mer rundt om kring før jeg selv skal begynne å koble til noe igjen, så det kan nok hende at jeg putter den inn på verksted å få gjort dette.Får sjekke hvor mye de skal ha for dette, og om de i det hele tatt gjør det uten å få solgt noe deler og mer jobb i tillegg Men hva er det du har gjort som du mener har ødelagt modulen? Det skal vel noe til? Hvilken kabel var det du brukte igjen? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 Ja det fikk jeg lest meg fram til men må nok lese litt mer rundt om kring før jeg selv skal begynne å koble til noe igjen, så det kan nok hende at jeg putter den inn på verksted å få gjort dette.Får sjekke hvor mye de skal ha for dette, og om de i det hele tatt gjør det uten å få solgt noe deler og mer jobb i tillegg Men hva er det du har gjort som du mener har ødelagt modulen? Det skal vel noe til? Hvilken kabel var det du brukte igjen? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Jeg er jo litt usikker, for jeg merket de første feilene dagen etter bilen ble kjøpt, så om noen av feilene var der alllerede er jeg usikker på, så koblet jeg på Carsoft 6,5 for å bytte fra tysk til engelsk i instrumentpanelet, det gikk fint, å funket, deretter huket jeg av lock modul for å få kun førerdøren til å låse opp ved første trykk,(noe jeg også har gjort på tidligere E39) samtidig tok jeg en diagnose, når det holdt på fikk jeg en feilmelding fra programet, (ikke om bilen men selve programmet) å det avsluttet. Så koblet jeg det av, å begynte å bytte traversforinger bak som jeg egentlig skulle gjøre den dagen. Når jeg skulle starte bilen etter noen timer var den tom for strøm. når jeg da fikk start på bilen begynte jeg å oppdage alle feilene. Så det er nok jeg som har rotet det til i og med jeg ikke var klar over at det gikk så mye strøm til diagnose blant annet. Jeg har hatt 9-11 Av totalt 13 bmw`er etter Car soft ble kjøpt inn, men har i grunnen aldri brukt det annet en koblet til å lest litt, så dette er første gang jeg forstod hvor viktig det er å kunne dette før man gjør noe. Så det kan hende at den GM`en som stod i bare trenger re programmering, For jeg har gått igjennom mye av bilen og byttet en del elektroniske deler for å finne feil. Å trodde lenge at det var vannleksje fra taklukedrenering som ble oppdaget helt tl slutt. Får jo mange rare ideer om hva somkan være galt etter hva folk har opplevd her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 Ja det fikk jeg lest meg fram til men må nok lese litt mer rundt om kring før jeg selv skal begynne å koble til noe igjen, så det kan nok hende at jeg putter den inn på verksted å få gjort dette.Får sjekke hvor mye de skal ha for dette, og om de i det hele tatt gjør det uten å få solgt noe deler og mer jobb i tillegg Men hva er det du har gjort som du mener har ødelagt modulen? Det skal vel noe til? Hvilken kabel var det du brukte igjen? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Jeg er jo litt usikker, for jeg merket de første feilene dagen etter bilen ble kjøpt, så om noen av feilene var der alllerede er jeg usikker på, så koblet jeg på Carsoft 6,5 for å bytte fra tysk til engelsk i instrumentpanelet, det gikk fint, å funket, deretter huket jeg av lock modul for å få kun førerdøren til å låse opp ved første trykk,(noe jeg også har gjort på tidligere E39) samtidig tok jeg en diagnose, når det holdt på fikk jeg en feilmelding fra programet, (ikke om bilen men selve programmet) å det avsluttet. Så koblet jeg det av, å begynte å bytte traversforinger bak som jeg egentlig skulle gjøre den dagen. Når jeg skulle starte bilen etter noen timer var den tom for strøm. når jeg da fikk start på bilen begynte jeg å oppdage alle feilene. Så det er nok jeg som har rotet det til i og med jeg ikke var klar over at det gikk så mye strøm til diagnose blant annet. Jeg har hatt 9-11 Av totalt 13 bmw`er etter Car soft ble kjøpt inn, men har i grunnen aldri brukt det annet en koblet til å lest litt, så dette er første gang jeg forstod hvor viktig det er å kunne dette før man gjør noe. Så det kan hende at den GM`en som stod i bare trenger re programmering, For jeg har gått igjennom mye av bilen og byttet en del elektroniske deler for å finne feil. Å trodde lenge at det var vannleksje fra taklukedrenering som ble oppdaget helt tl slutt. Får jo mange rare ideer om hva somkan være galt etter hva folk har opplevd her inne. Du må ha strømsforsyning for å programmere/kode noe. Hvis du har for lav spenninng mens du kode/programmere, kan du drepe kontrollenhet. Ikke bruk Carsoft til å kode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 Nei dette har jeg nå forstått, å kunne kjøpt bra diagnose utstyr for pengene som har gått til deler ved som ikke trengtes å bytte de siste dagene. Men hadde man ikke hatt god hjelp av folk på bimmers ville det ført kostet mye mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cHronilogy Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 har kjørt diagnose på min e34 m50 , kommer ingen feilmelding på dme men bilen vil ikke starte, bensinpumpe går, tomgangsregulator går, pluggene er tørre og usikker på om det er gnist, noen forslag? veiv/kam sensor? kan det være feil på disse uten at det synes på diagnose? på forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikbv Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 Et lite spm her. Jeg har en E61 08 modell. Var hos BMW å leste av nøkkelen, der kom det opp at jeg skulle hatt service på diverse punkter for 320 km siden. Motor olje, luft filter, diesel filter osv. I iDriven står det ingenting om jeg skal ha noe service. Noen som vet hva som er skjedd her, eller hvorfor det ikke kommer opp i iDriven, men på nøkkelen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 sorry ingen ide, men det hadde vel forhandleren et godt svar på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredrikbv Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 De hadde heller ingen forklaring på problemet. Får se når jeg skal ha bilen inn om en ukes tid! Kanskje det kommer et svar da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 De hadde heller ingen forklaring på problemet. Får se når jeg skal ha bilen inn om en ukes tid! Kanskje det kommer et svar da! Idrive gir beskjed at du har service ( bla bla) om noen km (f. ekspl. 1000 km igjen). Men hvis du lar den service minne passet forbi 0 km, gir den ikke beskjed lenge på speedometer. Da må du ha program for å aktivere den igjen. Det er umulig å nullstille på rattet etter 0 km. Det har skjedd på min venns bil E60 2005. Service minne passerte 0 km, så var den deaktivert. Jeg brukte DIS for å aktivere funksjon igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet April 14, 2012 Share Skrevet April 14, 2012 noen i stavanger som har Navcoder ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Holdt litt på med PAsoft idag, skulle blant annet slette feilkoder på ABS. Men klarte ikke finne modulen under Units. Fikk opp feilkodene når jeg så på hele rapporten, men kom ikke inn på selve modulen for å slette feilkodene :S Skulle i tillegg kode til automatiske kjørelys og xenon, men klarte ikke finne meg frem til riktig modul jeg skulle kode dette i. Noen som kunne gitt meg en liten pekepinne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Holdt litt på med PAsoft idag, skulle blant annet slette feilkoder på ABS. Men klarte ikke finne modulen under Units. Fikk opp feilkodene når jeg så på hele rapporten, men kom ikke inn på selve modulen for å slette feilkodene :SSkulle i tillegg kode til automatiske kjørelys og xenon, men klarte ikke finne meg frem til riktig modul jeg skulle kode dette i. Noen som kunne gitt meg en liten pekepinne? Lys er på LCM - Light check module, du dobbelklikker på lcm, og trykker reprogramming og light coding. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Kommer jeg til å koke hjernen til bilen min med denne? http://www.ebay.com/itm/BMW-Inpa-Interf ... 231a7f82de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå