mudbug Skrevet Mai 15, 2012 Share Skrevet Mai 15, 2012 Heisann.Noen som vet om det er mulig å kode bort muligheten som gjør at vinduene går ned ved å holde inne åpne-knappen på nøkkelen? Og om jeg kan programmere inn lyd når man åpner og lukker bilen da jeg har alarm som standard. Leste noe om dette og tok rundt 20min, men kan noe bekrefte dette? Dette er da i tillegg til blinklysvarsling. E82 2008. Takkar! Er det sånn, mener du ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Heisann.Noen som vet om det er mulig å kode bort muligheten som gjør at vinduene går ned ved å holde inne åpne-knappen på nøkkelen? Og om jeg kan programmere inn lyd når man åpner og lukker bilen da jeg har alarm som standard. Leste noe om dette og tok rundt 20min, men kan noe bekrefte dette? Dette er da i tillegg til blinklysvarsling. E82 2008. Takkar! Er det sånn, mener du ?? Yes! Den lyden får man pga alarmen og høyttaleren som er inni (et eller anna sted) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Er ikke det jævla travelt med den pipinga da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Neeeeida Låser/åpner ikke bilen så ofte. Ikke at jeg skal gå så langt som denne mannen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Er ikke det jævla travelt med den pipinga da? Jeg har problem med hørsel, så hjelper dette veldig mye slik at jeg slipper å gå tilake og å sjekke om bilen er låst . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Heisann.Noen som vet om det er mulig å kode bort muligheten som gjør at vinduene går ned ved å holde inne åpne-knappen på nøkkelen? Og om jeg kan programmere inn lyd når man åpner og lukker bilen da jeg har alarm som standard. Leste noe om dette og tok rundt 20min, men kan noe bekrefte dette? Dette er da i tillegg til blinklysvarsling. E82 2008. Takkar! Er det sånn, mener du ?? Yes! Den lyden får man pga alarmen og høyttaleren som er inni (et eller anna sted) Ja , lyden er fra alarm. Jeg har orginale alarm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Ifm feilsøking på dieselen må jeg lese SOI-verdiene. I tillegg vil det være kjekt å aktivere lys-lyd signaler ved fjernlåsing/osv Fant denne http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Dia ... a7&vxp=mtr på ebay. Tror dere at det er hva jeg trenger? ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
<BeamerZ> Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Hei, jeg har en sen '97 mod 328 E36 hvor ABS- og antispinnlampa lyser. Har prøvd å ta diagnose med Carsoft, får kontakt med alle moduler utenom ABS. Noen som vet om det er mulig å ta diagnose på ABS-modulen på denne modellen eller kom det først i 98? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Ifm feilsøking på dieselen må jeg lese SOI-verdiene. I tillegg vil det være kjekt å aktivere lys-lyd signaler ved fjernlåsing/osvFant denne http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Dia ... a7&vxp=mtr på ebay. Tror dere at det er hva jeg trenger? ojo Hei, Les igjennon første post, så blir du kanskje litt klokere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Mai 16, 2012 Share Skrevet Mai 16, 2012 Ifm feilsøking på dieselen må jeg lese SOI-verdiene. I tillegg vil det være kjekt å aktivere lys-lyd signaler ved fjernlåsing/osvFant denne http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Dia ... a7&vxp=mtr på ebay. Tror dere at det er hva jeg trenger? ojo Hei, Les igjennon første post, så blir du kanskje litt klokere. Hei, jeg har lest på denne tråden i flere mmnd. Og må si det er utrolig mye kunnskap der ute. Det som har holdt meg tilbake fra å kjøpe disse programmene er at jeg ikke har særlig mye erfaring med slik bruk av data. Jeg vedlikeholder mine egne maskiner, installerer programmer, og driver litt med Holley motorstyring til bensinmotor. Men når jeg leser hva noen av dere andre må gjøre for å få disse programmene til å virke faller jeg litt utenfor. Når jeg fant dette kittet som jeg henviser til, virket det på en måte "enklere". Uansett, jeg ser for meg at INPA tar live data, DIS leser feilkoder, og SSS koding. Egentlig lurte jeg på om INPA klarer å hente SOI-verdiene? Og om noen andre har erfaring med produktene som jeg viser til på ebay? Og ikke minst, ser det ut til at kittet inneholder det jeg trenger for min 2003mod? Mvh ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2012 Ifm feilsøking på dieselen må jeg lese SOI-verdiene. I tillegg vil det være kjekt å aktivere lys-lyd signaler ved fjernlåsing/osvFant denne http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-Dia ... a7&vxp=mtr på ebay. Tror dere at det er hva jeg trenger? ojo Hei, Les igjennon første post, så blir du kanskje litt klokere. Hei, jeg har lest på denne tråden i flere mmnd. Og må si det er utrolig mye kunnskap der ute. Det som har holdt meg tilbake fra å kjøpe disse programmene er at jeg ikke har særlig mye erfaring med slik bruk av data. Jeg vedlikeholder mine egne maskiner, installerer programmer, og driver litt med Holley motorstyring til bensinmotor. Men når jeg leser hva noen av dere andre må gjøre for å få disse programmene til å virke faller jeg litt utenfor. Når jeg fant dette kittet som jeg henviser til, virket det på en måte "enklere". Uansett, jeg ser for meg at INPA tar live data, DIS leser feilkoder, og SSS koding. Egentlig lurte jeg på om INPA klarer å hente SOI-verdiene? Og om noen andre har erfaring med produktene som jeg viser til på ebay? Og ikke minst, ser det ut til at kittet inneholder det jeg trenger for min 2003mod? Mvh ojo Den kabelen du linka til, har jeg selv. Helt kurant, men dette er den versjonen det kreves litt for og installere. DIS og SSS må settes opp på virituelle maskiner med VMware. Her må det settes opp ip adresser og litt forskjellig, det er ikke noe problem så lenge du har en guide og følge, men det er litt styr for og få til. Og installere INPA er forholdsvis enkelt, men bør ha en guide og følge der også. Der er det ikke så mye styr. Har du litt peiling på data så klarer du det fint. INPA kan også lese feilkoder, men dog bare fra en og en modul, så det blir litt tungvindt. Bmw scanner 1.4.0 derimot, er veldig enkelt og installere og krever kun oppsett av com port. Ofte gjør det seg selv. Usikker på hva SOI-verdier er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerfan Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 Hei igjen, det er når vi kommer inn på "ip-adresser og forskjellig" jeg ikke henger helt med. Men nå sier selger at det medfølger Video tutorial og support, det er jo bra. I tillegg er det mange her på forumet som har vært gjennom dette tidligere. Hva menes med viritel maskin? Er ikke alle laptopper virituel? SOI-verdier (Star of injection) har med dysene å gjøre. Siden motoren har litt ugjevn gange på enkelte kondisjoner ønsker vi å lese disse verdiene. En annen ting. Jeg har en håndholdt scanner(MaxiDiag) med kabel. Kan denne kabelen brukes til feks BMW Scanner dersom jeg laster ned programmet? ojo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mai 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2012 Hei igjen, det er når vi kommer inn på "ip-adresser og forskjellig" jeg ikke henger helt med. Men nå sier selger at det medfølger Video tutorial og support, det er jo bra. I tillegg er det mange her på forumet som har vært gjennom dette tidligere. Hva menes med viritel maskin? Er ikke alle laptopper virituel?SOI-verdier (Star of injection) har med dysene å gjøre. Siden motoren har litt ugjevn gange på enkelte kondisjoner ønsker vi å lese disse verdiene. En annen ting. Jeg har en håndholdt scanner(MaxiDiag) med kabel. Kan denne kabelen brukes til feks BMW Scanner dersom jeg laster ned programmet? ojo Ja det bruker og følge med instruksjoner, så om man følger dem nøyaktig skal det ikke være noe problem. Du må ha et program som heter VMware, dette følger med kabelen, du starter dette programmet, og opner ei fil, som da er "programmet" DIS eller SSS. Du får da opp en virituell maskin inni dette programmet, og på den maskinen starter DIS eller SSS. Og så tar det ei lita stund for dem og starte osv. Jeg syns de ble for tungvindt å bruke som diagnoseprogram da det tok så himla lang tid før det starta, og før du var inne og kunne trykke start. På bmw scanner starter du programmet, trykker scan alle moduler, venter en stund til den er ferdig så leser du ut. Går liksom mye fortere. Bmw scanner funker ikke med andre en de kablene som er laget for programmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 For å få BMW scanner 1.4.0 til å fungere må man ha Windows xp da eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 17, 2012 Share Skrevet Mai 17, 2012 hmm, hvorfor finner jeg ikke denne hos meg? http://i351.photobucket.com/albums/q453 ... mw1409.jpg 96 modell e39.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå