Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HELLLLLPPPPP

etter jeg byttet topp pakning på E46 316 1,9 M43 til samboren så oppfører bilen seg rart. tok en dignose på den og får opp denn feilen

77 119 signal, throttle potentiometer

kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få fikset den og bli kvitt den feilen.

jeg fikk ikke lagret bilde av alle feila men tok et bidle med kamera. håper dere kan hjelpe meg de andre feila.

annen spørsmål. hvorfor får jeg ikke vekk de feila i GULT?

987iz6io6q3a29aqxkeh.jpg

ia1t0vwo3ssafcyjmag2.jpg

Skrevet

Har du glemt og kobla på ei ledning på gass spjeldet kanskje? :)

Der sitter en sensor der.

De andre er "shadow faults", mulig de forsvinner når den andre er fiksa.. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet
Har du glemt og kobla på ei ledning på gass spjeldet kanskje? :)

Der sitter en sensor der.

De andre er "shadow faults", mulig de forsvinner når den andre er fiksa.. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

nei jeg har gått over alle ledningene 2ganger og alle er koblet sammen. bilen driver å jager noe helt vilt. og dauer helt ut mens jeg kjører.

tok en dignose før jeg byttet topp pakningen. og da var alle de i gult der da også. derfor jeg lurer. åssen jeg får de vekk.

Skrevet

hvorfor får jeg ikke vekk de feila i GULT?

Shadow memory er ingen feilkoder. Det er bare fersk informasjon.

Hvis det blir lagt inn på shadow memory mange ganger vil kanskje bilen legge feilkode på dette

Skrevet
du har ikke koplet feil? meget mulig flere av stikkene passer flere plasser.

jeg fant ut det jeg også til slutt. for de er forskjellige i koblingen. ser like ut men er ikke det. jeg finner bare ikke ut hva den feilen er. bilen går helt fint helt til den blir varm. da står den bare å jager på turtalet og det skjer ikke noe når jeg trår på gass pedalen. men får jeg den opp til 3000 etter litt jobb. så får jeg kjørt men da må jeg holde turtallet oppe ellers kødder den noe helt jævelig. veldig argelig.

Skrevet

Sikker på at potentometeret på gasspjelder virker da? Har du et annet du kan prøve?

En kompiss hadde også feilkode på denne sensoren, men det var ASC wiren som hadde røket. Men da tror jeg lyset for ABS eller antispinn lyste i tillegg. Kan jo være vært å sjekke denne likavel. :)

Skrevet
antispinn lampa lyser hele tiden. men da må jeg skaffe ny. om ingen har en å låne bort

Om antispinn lampa lyser bør du vertfall sjekke wiren til ASC. Som sagt så hadde kompisen min samme problem, bilen oppførte seg rart, manglet krefter av og til og den hadde feilkode på gassspjeld potentiometeret. :)

EDIT:

Han hadde foresten også en del slike "shadow-faults". De forsvant etter han bytta wiren. :)

Hadde blant annet shadow på abs pumpe, tank vent valve, og et par andre.

Skrevet
merk også at den kabelen krever PC med fysisk com port, de kunne ikke svare på om den ville virke med adapter, men det kunne være det ville virke. :)

AlpeJohn

Vil bare nevne at USB adaptere med FDI chip fungerer utmerket med f.eks INPA. Ellers har du rett angående pinne 15 og eldre modeller enn 95/96 :-)

Skrevet
merk også at den kabelen krever PC med fysisk com port, de kunne ikke svare på om den ville virke med adapter, men det kunne være det ville virke. :)

AlpeJohn

Vil bare nevne at USB adaptere med FDI chip fungerer utmerket med f.eks INPA. Ellers har du rett angående pinne 15 og eldre modeller enn 95/96 :-)

Funker den ADS kabelen med FDI usb adapter altså? :) I såfall er jo det kjempebra! :)

Skrevet

AlpeJohn

link til slik kabel? :D

Skrevet

Heisan

Sa litt feil, det en må passe på er at USB-RS232 chippen er fra FTDI. Søk gjerne på Ebay, Amazon eller Dealextreme.com på FTDI så finner du. Må også legge til at jeg kjøpte et BMW interface som jeg aldri fikk til å virke med INPA. Lagde mitt eget basert på en chip jeg kjøpte fra et firma i Sveits som fungerer 100%. Er det noen interesse for det kan jeg legge ut skjema for dette...

Skrevet

Heisan

Sa litt feil, det en må passe på er at USB-RS232 chippen er fra FTDI. Søk gjerne på Ebay, Amazon eller Dealextreme.com på FTDI så finner du. Må også legge til at jeg kjøpte et BMW interface som jeg aldri fikk til å virke med INPA. Lagde mitt eget basert på en chip jeg kjøpte fra et firma i Sveits som fungerer 100%. Er det noen interesse for det kan jeg legge ut skjema for dette...

Det er bare og legge ut skjema! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...