Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

1. Skal det være noen grunn for at PA soft ikke finner LCM'en? Er 1997mod E39. Finner ikke modulen i DIS heller. Såvidt det jeg se, sto det LCMII. Er det versjoner av LCM som ikke er kodbar/lesbar?

2. Mangler indikasjoner i instrumentpanelet mitt. Bl.a. varsel for blinklys, nær-, fjærn- og kurve-/tåkelys.

Varsler bl.a. åpne dører, speedometer, tank, temp, multifunksjon, om ikke annet. :-)

LCM er gåen, du fikk ikke kontakt på ecu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MDK og DME? Hjelp :/ jeg er ikke helt inn i de forkortelsene helt enda...

throttle position sensor er helt ny orginal fra bmw.

Du sjekker ledningsnett fra DME styreenhet til MDK. Se på bilder

MDK- Motor Driven Throttle Valve

[ Bilde ]

DME- DME ecu styreenhet- (E39 ligger under pollenfilter på passasjesiden)

[ Bilde ]

da har jeg fått sjekket ledningsnett fra MDK til DME. der er det kontakt. ene ledningen fra MDK gikk rett til DME . men andre ledningen fra MDK gikk til strøm. satte på tenningen og målte spenningen. der er det strøm. tok så ut kontakten fra coilene. og prøvde ny diagnose. fikk ikke noen ny feil kode. kan det væra tilfelle??? coilene som kødder?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar igjen!

Spiller det noen rolle hvilken versjon av LCM jeg skaffer? Tenker da på LCM II og III

Jeg regner med at din bil har ikke Xenon. Det greit å ha sammen version. Du ser på Ebay.de. Har du sjekket alle kopling til LCM module??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en diagnose på begge e34ene mine i dag da de fjusker med kald motor.

Den ene gir feilkode på gåen lambda forvarmer, den er vel grei, men den andre sier bare at det er en error uten å gi noen feilkode. Kan det da være hjernen som begynner å bli dårlig? nullstilte feilkoder og får bare opp at det er noe feil uten feilkoder da også. Får opp all info om hjernen som software og hardware nr og bmw delenr. Er snakk om en siemens hjerne til en m50b20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som sitter på en brukermanual for INPA?

Evt. en oversikt med litt forklaringer til de ulike skjermbildene og testene.

Sjekk mappen: c:\INPA\DOKU

Muligens der ligger noe der, ellers så er google din venn! :) (Var slik jeg fant den mappa)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner dere softwaren som legges inn på de forskjellige modulene...? Skulle omprogrammert en motorstyreenhet...

Og en abs-modul med csl program...

Sent from my ST17i using Tapatalk 2

DME og SMG er det enneste som kan programmeres på e46, uansett er softwaren på Sss/dis

når du tenker på omprogramering av abs til csl regner jeg med det er m-track mode du snakker om, det må programmers på mk60 i ncsexpert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...