Rogeren Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Bingo! Tar du en hurtigforklaring av framgangsmåten også? Får ikke til å installere sss progman greier... Sent from my ST17i using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 Noen som har erfaringer med denne? http://www.ebay.com/itm/BMW-SCANNER-DIA ... 54&vxp=mtr Har Carsoft i dag, men denne ser jo mye mer hendig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2012 Noen som har erfaringer med denne?http://www.ebay.com/itm/BMW-SCANNER-DIA ... 54&vxp=mtr Har Carsoft i dag, men denne ser jo mye mer hendig ut! Syns du skal kjøpe og legge ut en liten "test" her! Har vurdert den selv, siden det er bare og plugge inn og slipper data og alt det der.. Men har aldri blitt noe av Hadde vært spennende og sett hvordan den fungerte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juli 28, 2012 Share Skrevet Juli 28, 2012 noen som har tilgang på eldre daten files cd hvos smg sw 7837731 er? dette skal være en tidlig CSL sw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 noen som har tilgang på eldre daten files cd hvos smg sw 7837731 er? dette skal være en tidlig CSL sw fant den, er i v28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Juli 29, 2012 Share Skrevet Juli 29, 2012 Holdt på litt med bmw scanner 1.4.0 i helga, og har plutselig mista turtelleren og økonomimåleren. Har ikke huket av for noe som jeg vet om. Flere som har vært borti dette, og vet hvordan jeg får det tilbake? Er det mulig å justere nivåreg på en 97mod E39 touring med dette utstyret? Og hva betyr "Power on reset"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2012 Holdt på litt med bmw scanner 1.4.0 i helga, og har plutselig mista turtelleren og økonomimåleren. Har ikke huket av for noe som jeg vet om.Flere som har vært borti dette, og vet hvordan jeg får det tilbake? Er det mulig å justere nivåreg på en 97mod E39 touring med dette utstyret? Og hva betyr "Power on reset"? Kan jo sjekke kodingen på IKE, og se om du tilveldigvis har huket av et eller annet som har med dette og gjør.. Men høres jo rart ut å kunne koble vekk dette.. Tror ikke man kan justere høyden med bmw scanner, nå har jeg ikke sett SÅ nøye etter da.. Men det går med INPA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 Har ein e34 525tds som eg skulle lest av feilkoder på, er det mulighet for og kjøpe ein Bmw scanner 1.4.0 og ein adapter kabel mellom den og bilen? Har forstått det slik at det ikkje alltid er like lett og lese av bmw diesel av gammel årgang? Har disverre ikkje internett til og bla meg gjennom di 54 andre sidene her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 Holdt på litt med bmw scanner 1.4.0 i helga, og har plutselig mista turtelleren og økonomimåleren. Har ikke huket av for noe som jeg vet om.Flere som har vært borti dette, og vet hvordan jeg får det tilbake? Er det mulig å justere nivåreg på en 97mod E39 touring med dette utstyret? Og hva betyr "Power on reset"? Kan jo sjekke kodingen på IKE, og se om du tilveldigvis har huket av et eller annet som har med dette og gjør.. Men høres jo rart ut å kunne koble vekk dette.. Tror ikke man kan justere høyden med bmw scanner, nå har jeg ikke sett SÅ nøye etter da.. Men det går med INPA. Funker igjen nå Hadde visst vært å klådd på EEPROM Hmm, ser ut som jeg må handle meg INPA også da jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Juli 30, 2012 Share Skrevet Juli 30, 2012 Noen som kan forklare en feil jeg har i DME? ASC/MSR/EML interface not ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2012 Har ein e34 525tds som eg skulle lest av feilkoder på, er det mulighet for og kjøpe ein Bmw scanner 1.4.0 og ein adapter kabel mellom den og bilen? Har forstått det slik at det ikkje alltid er like lett og lese av bmw diesel av gammel årgang?Har disverre ikkje internett til og bla meg gjennom di 54 andre sidene her.. Bmw scanner funker ikke på E34 Men du kan kjøpe en ADS kabel, og INPA. Denne for eksempel: http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... 775wt_1189 Men du må ha PC med fysisk COM port på, for og bruke denne i ADS modus. Q: My PC does not have an RS232 com port, can I use an USB to RS232 converter cable?A: In OBD2 mode this might work in most cases depending on the chipset used in the conveter cable, however in ADS mode it won't work, alternative working choices are certain (but not all) PCMCIA and PCI Express to RS232 cards. THO: Jeg søkte litt på google, men fant ikke så mye info på det, men det har vertfall med momentbegrensning/antispinn på motor.. Eller momentbegrensning blir vel litt feil, det systemet som "bremser"motoren når du spinner.. Den som heter MSR eller noe slikt Hvilket diagnose utstyr brukte du? Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Juli 31, 2012 Share Skrevet Juli 31, 2012 Bruker bmw scanner 1.4.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet August 1, 2012 Share Skrevet August 1, 2012 Lasta ned det der INPA greiene i går, men får det ikke til å funke. Er det noe spesielt man må gjøre? Får til å flashe DME med Galettoen, så det er ikke noe problem mellom PC og OBDII. Lasta den ned herifra http://bmwcoders.com/forum/1-post1.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Er det noen muligheter på bmw scanner 1.4.0 for å få bilen til å gire til 5. gir tidligere? Girer ikke til 5. før 80kmt. Gamle 523en girte vel til 5. i 65kmt mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet August 3, 2012 Share Skrevet August 3, 2012 Har en BMW Scanner 1.4.0 å får kobblet til bilen,men får Error med IKE å EWS.Den greier bare å finne SRS,resten er Not Found. Noen som har noen tips eller har hat problemer med dette å fått det til å fungere,denne er så pass ny at 7-8 pin er sammen + 1-2.Men mulig det er dårlig kontakt mellom dette ? Bruker den runde 20pin stikken i motorromme. Er snakk om en E36 316i 94model. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå