Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW Scanner 1.4.0 å får kobblet til bilen,men får Error med IKE å EWS.Den greier bare å finne SRS,resten er Not Found.

Noen som har noen tips eller har hat problemer med dette å fått det til å fungere,denne er så pass ny at 7-8 pin er sammen + 1-2.Men mulig det er dårlig kontakt mellom dette ? Bruker den runde 20pin stikken i motorromme.

Er snakk om en E36 316i 94model.

Bmw scanner funker ikke på e36, den er kun for e46/39 og x5 x3 eller noe i den duren.

Så er nok derfor den ikke funker som den skal.

Du må ha i inpa, og har du pinne 15 i obd kontakten må du ha ads kabel. :) du har nok denne pinnen siden bilen er 94 mod. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig denne vil virke, men det tør jeg ikke si.

Vet at man må ha ADS når pinne 15 er tilstede.

Da er det denne kabelen:

http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediaba ... af&vxp=mtr

Men de skriver at du er nødt til og ha en fysisk com port på pc´en for at den skal virke, men det KAN hende den kan funke med somme pcmcia com port kort. Det er eneste bakdelen :? Den vil funke med adapter på vanlig obd, men når du slår over på ADS da må du ha com port.

Har vurdert og kjøpe denne selv, men aldri blitt noe av. :)

Om du kjøper må du gjerne komme med tilbakemeldinger her, om hvordan den funker osv. :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje det er mulig å få tak i bærbar med ledig pci-exspress så man kan sette i en com-port

Det vil ikke virke tror jeg, ut i fra det som står i auksjonen. Men i verste fall må du ha en pc med com da.. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at det ikke gikk med overgang fra usb til com-port,så utrolig kjipt for da vil ikke ADS fungere.

Jeg lurer på og bestille denne kabelen selv, har en gammel maskin med com på, men den har gåent batteri så må bestille det også fra ebay :P Tror HD var veldig liten også, så skulle funnet en større 2.5 ide disk.. Er ikke sikkert det blir så lett :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ting skal ikke være lett,har spurt litt kjente om dem vet om noe gammel bærbar,men ingen har liggende :( Så får høre med moren til dama om henne har noe liggende,regner litt med det,da dem eldre sparer på mye dritt :lol:

Hehe :P

Fan jeg fant 2.5 IDE disk som SSD :shock: Går det også ann altså? Altså det var en IDE SSD..

Var ikke dyr heller, $80 ca.. Tror jeg kjøper en slik, kanskje den gamle maskina går litt fortere :P

Da mangler jeg bare et batteri :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...